Så er det imorgen det sker...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. december 2009

Ayasmor

Imorgen formiddag klokken ni har Aya en tid til at få lagt dræn i begge ører. Hun Har gennem de sidste 6 mdr. haft væske på begge ører, som her i vinterperioden blev til 3 x MØB på 2 mdr.. Puh hvor har det været hårdt at se hende med så mange smerter om og om igen, men imorgen sker det! Imorgen er dagen hvor hun gerne skulle få det bedre.. Men for pokker hvor er jeg nervøs.. Alle mulige tanker løber igennem mit hovede.. Hvordan tager hun narkosen? Får hun ondt? Har hun smerter efterfølgende? og ikke mindst, ville jeg kunne klare at stå der og se min datter glide væk i ubevidstheden?

Jeg ved godt at det er et lille indgreb som hurtigt er overstået, og det er en rigtig dygtig ørelæge vi har.. Men tanken om "Hvad nu hvis" synes ikke rigtig at kunne slippe sit tag i mig. Jeg er de sidste dage vågnet op i marridt, hvor jeg stod i kirken til hendes begravelse, og ikke fejrede hendes et års-fødselsdag på Søndag som jeg skal..

Har bare brug for at komme ud med mine bekymringer, og evt. høre fra forældre som selv har stået i det..

Det blev vist lidt langt dette her, men tak for at hænge på så længe..

Knus Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2009

Mor til Frederic og Freya

det er helt okay at være bekymret og det er kun dig der ved om du er stærk nok til at se hende 'glide væk'...

Vi lagde også selv vores 5 uger gamle dreng på operations bord en søndag nat. 2 timer efter ankomst afl vi ham på 'bordet' og så ham først 5½ time senere.

Så kender godt følelsen...Angsten for at miste. Uanset om det er 10 min i narkose eller 10 timer, vil angsten komme.

Anmeld

16. december 2009

Ayasmor

Frederic's moar skriver:

det er helt okay at være bekymret og det er kun dig der ved om du er stærk nok til at se hende 'glide væk'...

Vi lagde også selv vores 5 uger gamle dreng på operations bord en søndag nat. 2 timer efter ankomst afl vi ham på 'bordet' og så ham først 5½ time senere.

Så kender godt følelsen...Angsten for at miste. Uanset om det er 10 min i narkose eller 10 timer, vil angsten komme.

Jeg bliver nødt til at være stærk nok til at være der for min datter! Men det bliver hårdt..

Puha, det lyder ikke rart det i har været igennem..Kan slet ikke forestille mig hvilke tanker der er fløjet igennem jeres hoveder.

Lige nu sidder jeg bare og har mest af alt ikke lyst til at tage derned imorgen, selvom jeg godt ved at det er for hendes eget bedste.. Angsten for at miste fylder bare hele mit hovede lige nu, selvom jeg godt ved at det er et simpelt indgreb.. Men desværre råder fornuften ikke lige over mine følelser lige nu desværre...

Anmeld

16. december 2009

sandratobias

Det ska nok gå, men kender bekymringen... Min søn fik lagt dren i meget sent... Vi havde været ved læge mange gange og der var ikk noget og gangen efter var der, sådan fortsatte det... Sprog var der ikk meget af... Han fik dren i i juli mener jeg... og han blir 3 er til april...

Anmeld

16. december 2009

Ayasmor

sandratobias skriver:

Det ska nok gå, men kender bekymringen... Min søn fik lagt dren i meget sent... Vi havde været ved læge mange gange og der var ikk noget og gangen efter var der, sådan fortsatte det... Sprog var der ikk meget af... Han fik dren i i juli mener jeg... og han blir 3 er til april...

Det var da irriterende at de sådan skulle trække det i langdrag... Aya startede med at have væske på ørerne, og så kørte det som hos jer. Den ene gang var det der, og den anden ikke.. Til sidst endte det med 3 x MØB på to mdr. og nu sker der endeligt noget..

Anmeld

16. december 2009

Mor til Frederic og Freya

Ayasmor skriver:

Jeg bliver nødt til at være stærk nok til at være der for min datter! Men det bliver hårdt..

Puha, det lyder ikke rart det i har været igennem..Kan slet ikke forestille mig hvilke tanker der er fløjet igennem jeres hoveder.

Lige nu sidder jeg bare og har mest af alt ikke lyst til at tage derned imorgen, selvom jeg godt ved at det er for hendes eget bedste.. Angsten for at miste fylder bare hele mit hovede lige nu, selvom jeg godt ved at det er et simpelt indgreb.. Men desværre råder fornuften ikke lige over mine følelser lige nu desværre...

bekymring og angst smidter... Hvis hun ser dig utryg mm, så vil hun også føle det..

Du er der jo... Du er stærk og det er også stærkt at kunne sige fra, istedet for at få det dårligt... Det 'sidste' hun skal se, skal jo ikke være dit bekymred og ængstelige ansigt... Så vil hun først opleve det er utrygt...

Følelser er en god ting...

Den første gang sad vi også derinde da de skulle finde en åre at ligge drop i. Der var 2 sygeplejesker til at holde ham nede og en læge til at 'stikke'. Jeg kunne kun se hans små ben sparke som trommestikker og hans gråd af smerte. Efter 5 forsøg opgav lægen og det gjorde jeg også. Så da den næste læge kom, valgte vi at gå ud. Der er alligevel intet vi kunne gøre, indtil bagefter med at trøste.

Så de andre gange har jeg været stærk nok til at sige at når de skal ligge drop mm, så går jeg ud og kommer ind så snart de er færdige.

Angsten kan ingen tage væk fra dig, uanset hvad vi siger og gør. Vi kan kun støtte og give ...

Anmeld

16. december 2009

Henri84

Elias har været i narkose 3 gange, det bliver aldrig nemt... Første gang 1 måned gammel, han blev meget syg af narkosen og lå på intensiv bagefter, dette skyldes UDELUKKENDE at han ikke var ældre + han havde været alvorligt dehydreret op til operationen!
Anden gang 9 mdr. gammel, kontant væske på ører i 4 mdr, 6*MØB i den tid.
Han fik dræn i, og så så ham allerede 5-10 min. efter vi havde sagt 'godnat'...
Han var lidt ked da han vågnede, men fik bryst og faldt i søvn i klapvogn med det samme... Resten af dagen mærkede vi INTET tilgengæld hjalp dræn ham helt fantastisk
Tredje gang var i fredags, han fik nyt dræn i det ene øre, og fjernet polypper, det tog længere tid og opvågningsfasen var noget hårdere ved ham, men han var også forkølet, og det ældre så han er mere bevidst... Han er 15 mdr...
Er sikker på i nok skal blive glade for det når det først er overstået

Anmeld

17. december 2009

Ayasmor

mange tak for jeres svar.. Det var rigtig rart at vide at mine følelser omkring det hele var normale nok..

Aya har nu fået lagt drænene, og det gik godt.. Der var rigtig meget tryk på, så det var godt de blev lagt. Derudover var hun sørme også ved at få sin 4 MØB, så det var heldigt vi nåede det inden. Hun er noget groggy nu, og har lidt ondt, men håber det bliver bedre i løbet af dagen..

Knus

Anmeld

17. december 2009

Corn

Jeg var skrækslagen men det er det bedste jeg nogensinde har fået gjort ved mit barn.

3 måneders smertehelved sluttede for min lille trold på bare 4 minutter, hvor han havde fået suget væske på begge ører og sat dræn i.

Og ingen problemer efterfølgende.

Skal faktisk til tjek i morgen, så er spændt på om de er faldet ud, da det er over et år siden han fik dem i

Anmeld

17. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Deligt at høre at det gik godt med din lille trold   Har først set tråden nu, så jeg nåede næsten ikke at bekymre mig

Stort knus til jer begge to! Håber I snart kigger ned til Århus igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.