Tanker om tøjstørrelser...og det at vokse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. december 2009

Ida.

Altså hvor kan jeg bare ikke følge med - Lina vokser simpelthen alt for hurtigt. Annika har jo altid været en bette fidus og Lina hører faktisk heller ikke til de store babyer, men hun er bare SÅ meget hurtigere til at vokse, end Annika nogensinde har været. Hun passer nu en del tøj i str 74 *gisp* og kan dermed bruge noget af det tøj, Annika brugte sidste jul!! Altså Annika passede også str. 74 længe - ca. fra sin 1-årsfødselsdag i august 2008 og frem til januar/februar 2009! Men Lina er altså kun 7 mdr...jeg ved godt, at det er Annika der er lille og Lina, der er "normal", men jeg kan virkelig ikke begribe det ... min baby er bare slet ikke så meget baby længere - eller jo det er hun jo...og så alligevel ikke sikke et vrøvle-indlæg...

Billeder - først Annika - december 2008 - alder: ca. 15 mdr - derefter Lina - december 2009 - alder: 7 mdr

Og JA det er det samme sæt tøj

/Ida

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2009

anna-jonas

Skønne, skønne billeder................sikke et udtryk Lina har?? Der er bestemt mere lamselår i buksestrømpen på det nederste billede.

Mette

Anmeld

16. december 2009

TbCp

Guud hvor er det da også vildt da

De ender da med at bruge samme tøjstørrelse

Og forøvrigt et par rigtig lækre piger

Anmeld

16. december 2009

Ida.

Anna-jonas skriver:

Skønne, skønne billeder................sikke et udtryk Lina har?? Der er bestemt mere lamselår i buksestrømpen på det nederste billede.

Mette

Hehe det er et af de første billeder, hvor hun sidder selv - og vi er helt ovre det...hendes udtryk er bare sådan; som om det skulle være noget

Og ja, der er noget mere gods i Lina - om man så må sige

Anmeld

16. december 2009

Ida.

TbCp skriver:

Guud hvor er det da også vildt da

De ender da med at bruge samme tøjstørrelse

Og forøvrigt et par rigtig lækre piger

Ja - det har jeg også tænkt  men jeg håber det ikke!

Og tak for kompliment af mine tøsepigebørn

Anmeld

16. december 2009

Vinker

Åååh nogle dejlige piger og så smarte de er i det sæt fra Småfolk

Ja sikke da en forskel der er i deres størrelse - Sjovt at der kan være så meget forskel på søskende

Niklas Emil er knap 15 mdr og kan også stadig passe lidt 74 men bruger mest 80. Han burde bruge 86.

Anmeld

16. december 2009

Skouboe

Hvor er de kære.... 

Jeg ved iøvrigt præcist hvordan du føler. Min datter på 11 måneder har brugt str. 86 siden hun var 8½ måned. Nu bruger hun heldigvis krudtet på at kravle istedet for at vokse, men det føles som om jeg ikke har bestilt andet end at købe, sy og strikke tøj til tøsen siden hun blev født... det har jeg nok i virkeligheden heller ikke...

Anmeld

17. december 2009

JustAnotherName

Jeg har mange af de samme "guuud, hvor går det stærkt"-oplevelser

Celina bruger dog stadig 62 og er på vej i str. 68, så hun har ikke helt så meget fart på, som Lina.
Men alligevel, jeg synes hun er rykket hurtigt på det sidste...
Hun har ikke haft str. 62 fremme ret længe, og jeg er allerede ved at lægge det væk lige så stille igen. Hun var LÆNGE i størrelse 56 og så rykker hun bare i raketfart lige for tiden, så størrelse 62 kun er for en meeget kort periode.

Der var det omvendt med Bianca. Hun brugte ikke de små størrelser ret længe. Men så gik det lidt langsommere på dette tidspunkt.
Mærkeligt nok, egentlig - for ifølge "barnets bog", så vokser de egentligt meget ligedan. Celina startede dog 2 cm. længere. Men det har udlignet sig. Og som det er nu, har de haft cirka samme størrelser på nogenlunde samme tidspunkter...

Bianca er også først lige på vej i størrelse 86 nu.
Hun har brugt størrelse 80 i et år snart   ....men nu bliver der endelig flere og flere bukser som stumper eller bluser som efterhånden sidder stramt over vomsen

Celina bruger ble-størrelse 3, og Bianca bruger 4-eren.
Om kort tid, så bruger de den samme størrelse ble 

Og der sker mere end bare at Celina gror som udkrudt.
Hun kan sidde selv og har fået 2 små bisser i undermunden nu.
De blir bare så hurtigt store, de små. Både små babyer, og så alligevel efterhånden ikke så babyede med, men mere små piger nu ...og så alligevel en baby

Puuuh, jeg troede det ville blive nemmere alting, når man fik nummer to.
Men jeg er da SLEEET slet ikke parat til at min barsel allerede skal slutte til April, og jeg så skal igang igen og aflevere Celina til andre

Og jeg fatter ikke, at der nu kun er 5 måneder (cirka) til man skal forholde sig til 1-års fødselsdag ....hvor faaaen er dét år lige blevet af ???   

Ak ja, jeg tror altid man kan overrumples lidt af, at ens lille baby (for det vil de altid ét eller andet sted være for én) vokser lige for næsen af een, og bare pludselig, og hele tiden, bliver større....

Det er så mærkeligt, som man både kan glædes over det, og føle vemod på eén gang, ikk!?!?     

Anmeld

17. december 2009

JustAnotherName

Jeg har ikke lige et foto, hvor de begge er iført det samme tøj
....eller det har jeg måske nok, men jeg ved ikke lige hvor så -smiler-

Men dette er begge billeder af dem, hvor de er cirka 6 måneder gamle.

Sikke meget hår Bianca havde (det sidder dog lidt fjollet, men pyt!) ift. Celina

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. december 2009

Ida.

JustAnotherName skriver:

Jeg har mange af de samme "guuud, hvor går det stærkt"-oplevelser

Celina bruger dog stadig 62 og er på vej i str. 68, så hun har ikke helt så meget fart på, som Lina.
Men alligevel, jeg synes hun er rykket hurtigt på det sidste...
Hun har ikke haft str. 62 fremme ret længe, og jeg er allerede ved at lægge det væk lige så stille igen. Hun var LÆNGE i størrelse 56 og så rykker hun bare i raketfart lige for tiden, så størrelse 62 kun er for en meeget kort periode.

Der var det omvendt med Bianca. Hun brugte ikke de små størrelser ret længe. Men så gik det lidt langsommere på dette tidspunkt.
Mærkeligt nok, egentlig - for ifølge "barnets bog", så vokser de egentligt meget ligedan. Celina startede dog 2 cm. længere. Men det har udlignet sig. Og som det er nu, har de haft cirka samme størrelser på nogenlunde samme tidspunkter...

Bianca er også først lige på vej i størrelse 86 nu.
Hun har brugt størrelse 80 i et år snart   ....men nu bliver der endelig flere og flere bukser som stumper eller bluser som efterhånden sidder stramt over vomsen

Celina bruger ble-størrelse 3, og Bianca bruger 4-eren.
Om kort tid, så bruger de den samme størrelse ble 

Og der sker mere end bare at Celina gror som udkrudt.
Hun kan sidde selv og har fået 2 små bisser i undermunden nu.
De blir bare så hurtigt store, de små. Både små babyer, og så alligevel efterhånden ikke så babyede med, men mere små piger nu ...og så alligevel en baby

Puuuh, jeg troede det ville blive nemmere alting, når man fik nummer to.
Men jeg er da SLEEET slet ikke parat til at min barsel allerede skal slutte til April, og jeg så skal igang igen og aflevere Celina til andre

Og jeg fatter ikke, at der nu kun er 5 måneder (cirka) til man skal forholde sig til 1-års fødselsdag ....hvor faaaen er dét år lige blevet af ???   

Ak ja, jeg tror altid man kan overrumples lidt af, at ens lille baby (for det vil de altid ét eller andet sted være for én) vokser lige for næsen af een, og bare pludselig, og hele tiden, bliver større....

Det er så mærkeligt, som man både kan glædes over det, og føle vemod på eén gang, ikk!?!?     

Jamen det er ikke engang en måned siden, at Lina begyndte med str 68!! Så det er bare gået stærkt på det sidste!

Annika bruger 86-92, men tror det meste tøj er str. 92...så mine piger er vist bare længere end dine

Og ja - det GÅR bare for stærkt altså - Lina har lige fået tand nr. 3, og er nu begyndt at bakke rundt i stuen! Jeg har dog barsel helt frem til 1. september - nogle fordele skal der være ved at være studerende! Så der er jo laaaang tid til endnu

/Ida

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.