torti collis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.802 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. december 2009

Frejasmor

Er der nogen der har børn med diagnosen "torti collis" det er en stram halsmuskel???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2009

kjeldsen

Hej..

ja jeg har en dreng der er født med det. Det blev opdaget da han var 14 dage gammel pga en lille knude på halsen, samt skæv holdning..! Vi begyndte at gå til fysio på sygehuset- øvelserne så voldsomme ud, men efter ca 2 mdr var knuden væk, og halsmusklen var ikke stram mere.

Anmeld

27. december 2009

Frejasmor

min datter er 4 mdr. nu, vi opdagede det også da hun var ca 14 dage, men vi har ike lavet de øvelser fordi de var så voldsomme, og hun skreg meget voldsomt når vi prøvede.. vi har en fys der kommer hjem til os nu, det hjælper lidt men den er stadig stram... laver i så ikke øvelser mere?? Hilsen hermann

Anmeld

27. december 2009

kjeldsen

Hej igen.. Ja det ser voldsomme ud, og vores dreng synes heller ikk godt om det dengang. Men både lægerne og fysio på sygehuset fortalte os om hvad der kunne ske for barnet, hvis nu den stramme halsmuskel ikk blev alm. Og det er hurtigt at fjerne når de er små. Det tog ca et par mdr, og så var det helt væk. Og han havde en meget stram halsmuskel. Idag er han jo så 4 år, og der har ikke været noget som helst siden dengang.

Dog kom han i dagpleje med en, som hvis forældre ikke havde gjort noget ved hendes stramme halsmuskel ( Hun var 2 år) og hun have en helt skæv holdning, samt kunne ikke så godt kigge til højre.

Så jeg synes man skal få gjort noget ved det, og ja det ser voldom ud- det vil jeg give dig ret i....

Anmeld

27. december 2009

Frejasmor

Ja jeg ville også meget gerne gøre noget, for vil jo ikke have hun kommer til at blive skæv eller ikke kan se til højre... men hun strittede så meget imod at jeg ikke kunne holde hendes hoved, og var bange for at gøre noget forkert, hvis hun strittede imod.. den fys der kommer hos os, har også fået rettet hendes ryg meget, og hun kan se en del til højre,men ikke nok.. men hun er heller ikke færdig endnu, så håber det hjælper, uden de øvelser...

Anmeld

27. december 2009

kjeldsen

hvor gammel er hun nu?? når man laver de øvelser i enuges tid 3 gange dagligt, så løsner halsmusklen sig mere og mere, derved bliver det nemmere og gør ikke ondt på barnet.

Anmeld

27. december 2009

Frejasmor

Hun er 4 mdr... vi lavede øvelserne i 1 måneds tid, og der var ingen forandring at se, bortset fra at hun skreg og blev helt stiv i hele kroppen, så snart vi nærmede os hendes hoved, det gør hun stadig i dag hvis vi prøver.. det var derfor vi stoppede fordi vi ikke kunne lave dem på hende uden hun blev helt stiv og meget ked af det..

Anmeld

27. december 2009

kjeldsen

Håber jeres fysio kan fjerne den... jeg kan sagtens huske fornemmelsen i min mave da vi skulle gøre det ved vores søn. man føler jo næsten man gør dem ondt. Grunden til han var født med det skyldes at han havde siddet skæv fast i min bækken. Resulteret også til et brækket haleben under fødslen til mig... AV..

Anmeld

27. december 2009

Frejasmor

Ja det var ikke sjovt, men hun strittede så meget imod så det var svært at lave øvelserne korrekt... men går hele tiden og har lidt dårlig samvittighed fordi vi stoppede..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.