gode råd om morgenmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. december 2009

Mama3

hej piger jeg har brug for et godt råd, min datter på 17 mdr er vant til at få havregrød med banan stykker til morgen mad, men nu gider hun ikke det mere og det kan man jo godt forstå hvis hun er blevet træt af men så har jeg prøvet med øllebrød og det kan også godt gå men hun er ikke helt vild med det,

hva giver i jeres børn til morgen mad?? er der nogen dethar nogen godt opskrifter eller noget som ikke er på besværligt at lave kl 6 om morgnen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2009

noahsmoar

hvad med noget yoghurt med frugt i eller til?

Anmeld

16. december 2009

Mor til Frederic og Freya

Vi laver hjemmelavet hirseflage grød i mikro og når det er færdig kommer der lige en klat smør/olie rørt i og frugtmos ovenpå...

Jeg laver det på slum... Ca. 45ml (lille tuberware bæger) økologiske hirseflager. Et skvis vand og mælk (1 dl, ca) og så kommer det ellers i micro'en i et stykke tid, hvor jeg tager det ud 1-2 gange og lige røre der rundt.

Men det duer kun når jeg laver det.. Når det er farmand der skal afl står den gerne på yoghurt eller havregrød. Han nægter at spise hans hirsegrød...

Anmeld

16. december 2009

TbCp

Her veksler vi lidt. Det er nogle dage havregryn med mælk og sukker, andre dage youghurt og andre dage igen minifras

Anmeld

16. december 2009

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

her hjemme er det havergrød uden noget engang imellem får han lidt frugt youghurt i. eller så er det øllebrød, der skal bare være en smule suker på ellers vil han ikke spise det.

Anmeld

16. december 2009

Mama3

oki det kunne være at jeg skulle prøve med hirsegrød igen det er også ved at være lang tid siden hun har fået det.

Anmeld

16. december 2009

LotteGabriella

filuccasmor skriver:

hej piger jeg har brug for et godt råd, min datter på 17 mdr er vant til at få havregrød med banan stykker til morgen mad, men nu gider hun ikke det mere og det kan man jo godt forstå hvis hun er blevet træt af men så har jeg prøvet med øllebrød og det kan også godt gå men hun er ikke helt vild med det,

hva giver i jeres børn til morgen mad?? er der nogen dethar nogen godt opskrifter eller noget som ikke er på besværligt at lave kl 6 om morgnen

Daniella elsker havregrød med en smørklat, kanel og rørsukker

Hun fik havregrød med bananmos i, da hun var mindre, men gad det heller ikke lige pludselig

Hun er snart 17 mdr.

Anmeld

16. december 2009

Mama3

noahsmoar skriver:

hvad med noget yoghurt med frugt i eller til?

ja det kunne også være godt, er bare lidt bange for at hun bliver for hurtig sulten igen,  men ellers tak for dit svar det er dejligt at der kommer nogen godt svar

Anmeld

16. december 2009

Cris

Vi laver forskellige slags grød, nogle gange to slags blandet sammen (for eks. elsker vi havre blandet med "den glade mave" grød) og vi putter forskellige syltetøj i. Nogle gange lidt jordbær mermelade, nogle gange solbær, nogle gange aprikos osv osv. Nogle andre gange spiser vi koldt til morgenmad   Og vi får yogurt blandet med noget mysli og havregryn. Der har været nogle gange, hvor han bare har spist noget brød med stykker af peberfryger, agurk og gulerødder. Han elsker brød og grønt og han få lov til at spise det en gang i mellem. Especielt når han er i så en "ikke spise" fase, han nægter grød eller mysly, men der ryger altid nogle stykker grønt og lidt brød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.