Åhh de svigerinder... De svigerinder...
Jeg har selv en lillebror, der fandt sig en kæreste, jeg ikke helt svingede med. Jeg følte mig konstant misforstået og min bror og hende forsvandt mere og mere fra hans og min familie. De fik også børn og der gik det helt galt. Altså så var det egentlig kun kontakt, når det var "pligt". Og sådan er det også den dag i dag. De har været sammen i ca 10 år nu. De har nogle fine børn, men jeg kender dem ikke rigtigt. Vi kan sagtens sidde til en "pligtet" kom-sammen en hel aften uden at sige eet ord til hinanden. Vi er bare såååå forskellige.
Det gjorde ondt i starten. Jeg føler jeg har kæmpet, men forgæves. Min bror og hans kæreste har nok i sig selv og hendes familie... Og med tiden har jeg accepteret dette. Svært, men man finder en vis ro, når man acceptere, at man bare er vokset fra hinanden.
Jeg ved godt, at når vores forældre ikke er her mere, har vi intet forhold tilbage. Men til gengæld har jeg et kanon godt forhold til min mands søster. Hun er som en søster for mig også.
Mit råd er, læg det døve øre til og vær tro mod dig selv. Tænk " kan jeg se mig selv i øjnene, når hun er gået". Det kan du, hvis du er den voksne og hvis du acceptere forskelligheder og acceptere at din bror har valgt hende i sit liv.
Ved ikke om du kan bruge det til noget...
Kloster
Anmeld