fraværs-melding,, nogen der ved??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.522 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. december 2009

luckas-mor

hvorn det foregår,, altså jeg har fået fraværsmeldingen hos lægen self, pga mit job er for hårdt mod lilleprinsen, og jeg så har måtte sygemeldes flere gange,

men hvordan og hvorledes med lønnen ved nogen det??
ska min mester betale den?
får man sån en blanket fra kommunen eller hvordan??
ved man ska kontakte kommunen men hva ska man sige til dem??

jeg er fraværsmeldt indtil jeg har født..

håber nogen kan hjælpe mig..

natascha 31+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2009

DK

Ring og hør din fagforening. De ved det helt nøjagtigt. Hvis du ikke er medlem af sådan en, så ring og hør kommunen.

Da vi ikke ved hvilken kollektiv overenskomst du er dækket under (det kommer an på hvilken faglig gruppe du tilhører, og hvorvidt du er funktionær, hvilket jeg ikke gætter på da du skriver du har en mester...) er det svært at sige de præcise regler for dig ang. hvordan du melder dig syg/går fra osv.

Knus Ditte, der læser til arbejdsret eksamen as-we-speak (eller write??) og ved at man kan få lov til at være på barsel forevigt (næsten) hvis man selv er villig til at betale for de sidste par år!!!

Anmeld

16. december 2009

lsvendsen

tasse skriver:

hvorn det foregår,, altså jeg har fået fraværsmeldingen hos lægen self, pga mit job er for hårdt mod lilleprinsen, og jeg så har måtte sygemeldes flere gange,

men hvordan og hvorledes med lønnen ved nogen det??
ska min mester betale den?
får man sån en blanket fra kommunen eller hvordan??
ved man ska kontakte kommunen men hva ska man sige til dem??

jeg er fraværsmeldt indtil jeg har født..

håber nogen kan hjælpe mig..

natascha 31+1

Hej med dig...

Jeg er også blevet fraværsmeldt (ikke sygemeldt, det er 2 forskellige ting!!!!!) Jeg blev fraværsmeldt pga arbejdets karakter, dvs at fordi jeg havde gående og stående arbejde udgjorde det en risiko for barnets vækst og så kan man blive fraværsmeldt og få fuld løn betalt af arbejdsgiveren. Det gælder uanset hvilken overenskomst du har... Det er lægen eller lægen på arbejdsmedicinsk klinik der laver en fraværsmelding og de sørger for at alle blanketter kommer de rigtige steder hen, så du skal ikke foretage dig andet end at aftale med din arbejdsgiver hvornår du smutter.

Hvis du skal have flere børn så sørg for at lægen laver en henvisning til arbejdsmedicinsk klinik på dit lokale sygehus, det er en rigtig god ting lige at vende ens arbejdssituation med en læge der kender alle regler og forhold omkring det at have et arbejde der er særligt krævende for kroppen og være gravid samtidig... :0)

Anmeld

16. december 2009

rebekkachristensen

Kontakt kommunen! stil ALLE de spørgsmål som du har... for den mindste lille ting man ik for information om kan gøre du mister penge... nu har jeg kun været sygemeldt flere gange, os pga arbejdet var for hårdt.. og  har virkelig haft fagforeningen og kommunen i røret meget.. hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt!

Anmeld

16. december 2009

luckas-mor

DK skriver:

Ring og hør din fagforening. De ved det helt nøjagtigt. Hvis du ikke er medlem af sådan en, så ring og hør kommunen.

Da vi ikke ved hvilken kollektiv overenskomst du er dækket under (det kommer an på hvilken faglig gruppe du tilhører, og hvorvidt du er funktionær, hvilket jeg ikke gætter på da du skriver du har en mester...) er det svært at sige de præcise regler for dig ang. hvordan du melder dig syg/går fra osv.

Knus Ditte, der læser til arbejdsret eksamen as-we-speak (eller write??) og ved at man kan få lov til at være på barsel forevigt (næsten) hvis man selv er villig til at betale for de sidste par år!!!

det der er i det er a min arbejdsplads ikk er med i overenskomst, og jeg aldrig har fået en kontrakt uanset hvor meget jeg har rykket for det,, jeg har ikk ku finde et andet job da vi fandt ud a jeg var gravid lii efter jeg var færdigudlært.

jeg arbejder som fodermester i en svinestald.

Anmeld

16. december 2009

luckas-mor

lsvendsen skriver:

Hej med dig...

Jeg er også blevet fraværsmeldt (ikke sygemeldt, det er 2 forskellige ting!!!!!) Jeg blev fraværsmeldt pga arbejdets karakter, dvs at fordi jeg havde gående og stående arbejde udgjorde det en risiko for barnets vækst og så kan man blive fraværsmeldt og få fuld løn betalt af arbejdsgiveren. Det gælder uanset hvilken overenskomst du har... Det er lægen eller lægen på arbejdsmedicinsk klinik der laver en fraværsmelding og de sørger for at alle blanketter kommer de rigtige steder hen, så du skal ikke foretage dig andet end at aftale med din arbejdsgiver hvornår du smutter.

Hvis du skal have flere børn så sørg for at lægen laver en henvisning til arbejdsmedicinsk klinik på dit lokale sygehus, det er en rigtig god ting lige at vende ens arbejdssituation med en læge der kender alle regler og forhold omkring det at have et arbejde der er særligt krævende for kroppen og være gravid samtidig... :0)

er jeg også jeg går ca. 7 timer dagligt med 3 kvarters/1times pause  på en dag, bukker mig meget, løfter for meget, går i meget amoniak, har stor chance for a bli mast og klemt, skubbet hårdt ind i ting m.m. 

mener nemlii oss a det er min arbejdsgiver der ska betale fuld løn hele perioden..
min læge anede ingenting om det og på kommunen blev jeg bar stillet videre til først dagpenge kontor(jeg er lønmodtager hmm?), bagefter til et eller andet andet hvor jeg blev bedt om a ringe op igen,, på kommunuen viser det sig de slet ikke aner hvad det er en fraværsmelding

nu venter jeg på min fagforening ringer tilbage, og så må vi se, sys oss det er vildt underligt a min læge intet vidste;(

håber snart på en afklaring,, men da jeg ingen kontrakt har fået efter ½års fastansættelse + urimelig løn forskel så sys jeg det vil være på sin plads a han betaler!!

Anmeld

16. december 2009

lsvendsen

tasse skriver:

er jeg også jeg går ca. 7 timer dagligt med 3 kvarters/1times pause  på en dag, bukker mig meget, løfter for meget, går i meget amoniak, har stor chance for a bli mast og klemt, skubbet hårdt ind i ting m.m. 

mener nemlii oss a det er min arbejdsgiver der ska betale fuld løn hele perioden..
min læge anede ingenting om det og på kommunen blev jeg bar stillet videre til først dagpenge kontor(jeg er lønmodtager hmm?), bagefter til et eller andet andet hvor jeg blev bedt om a ringe op igen,, på kommunuen viser det sig de slet ikke aner hvad det er en fraværsmelding

nu venter jeg på min fagforening ringer tilbage, og så må vi se, sys oss det er vildt underligt a min læge intet vidste;(

håber snart på en afklaring,, men da jeg ingen kontrakt har fået efter ½års fastansættelse + urimelig løn forskel så sys jeg det vil være på sin plads a han betaler!!

Ring til din læge og få ham/hende til at henvise dig til arbejdsmedicinsk klinik... Det er det eneste rigtige at gøre når nu alle omkring dig bare står og ser forvirrede ud...

Det er også mærkeligt at du ikke er blevet henvist med det samme, det blev jeg, så vidste jeg hvad jeg havde at gøre med.. Her i Svendborg anede kommunen heller ikke hvad en fraværsmelding var...

Anmeld

16. december 2009

luckas-mor

lsvendsen skriver:

Ring til din læge og få ham/hende til at henvise dig til arbejdsmedicinsk klinik... Det er det eneste rigtige at gøre når nu alle omkring dig bare står og ser forvirrede ud...

Det er også mærkeligt at du ikke er blevet henvist med det samme, det blev jeg, så vidste jeg hvad jeg havde at gøre med.. Her i Svendborg anede kommunen heller ikke hvad en fraværsmelding var...

lægen har bare fraværsmeldt mig, har idag snakket ½time i tlf med forbundet, og fik a vide a mester hverken sku ha papire på det eller noget, og a jeg var ret til fuld løn,, men a det ku være noget med sygedagpenge oss men da jeg aldrig har fået min kontrakt så for han sku lov a betale

ringede allerførst til kommunen men lolland kommune anede heller ikk hva fraværsmelding var, jeg blev stillede ind til dagpengekontoret ligepludselig, (øhm jeg er da fuldtidsansat dvs lønmodtager?? hmm) så blev jeg derefter stillet videre til en mand der havde forstand på andet med dagpenge og der fik jeg a vide jeg sku ringe op igen,, ringede op igen og han forstod heller ikk hva det vare, de blev alle ved a snakke om sygemekding og i løbet a den tid blev jeg ved a fortælle dem i tlf ::
''JEG ER IKKE SYGEMELDT!!! FOR JEG ER JO IKKE SYG!!!!,,
ejs altså..

nu har jeg skrevet sms til mester hvordan og hvorledes sms'ede ham mere fordi jeg altid ender med a sku undskylde og fordi han kan blir rigtig negativ og ækel over sådanne ting, da jeg aldrig har været syg før,, måske 2-4 dage på et år, så han føler jeg er en lort nu

men tror og håber alt har ordnet sig nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.