Sikke en der lige sku sluges... (2 læge besøg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.080 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. december 2009

LouiseNielsen

Hejsa Piger!

Jeg er idag 23+3 og har været til min 2 graviditets undersøgelse hos lægen.

Hun sagde med det samme jeg kom ind at jeg da godt nok fyldte godt i landskabet. Og kan jo kun give hende ret....

Hun skulle der efter mærke på min mave, samt måle... Også blev hun stille. Jeg tænkte phuu hva nu! Også siger hun: Louise, han er godt nok stor. Jeg syntes du skal komme igen om 4 uger også skal vi scanne dig, for bliver han ved med at vokse som han jo i bund og grund skal, så skal du begynde at forberede dig på at fødslen skal sættes igang 4-5 uger før tid hvis du vil føde alm. min livmoder/babyens str svare til jeg er ca 32 uger henne....

Kan også være hun tager fejl, derfor skal jeg scannes. Men uanset hvad så giver det da lige en gys i en af man pludselig bliver mor til nr 2 5 uger før man regner med... Også på en "ikke normal" måde...

Skulle bare lige ud med det....

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

noahsmoar

ja, det var da noget af en overraskelse at få!

Anmeld

15. december 2009

Seno

Håber da han ikke er alt for stor så han kan nå at få det sidste af udviklingen med inden han kommer til verdenen, og at du kan nyde din graviditet noget længere.

Men kommer han før så er glæden over en lille ny der jo også tidligere

Anmeld

15. december 2009

SaNiNa

Hold da helt op det er en gut med fut i. du er ikke længer henne end som din termin siger?

Anmeld

15. december 2009

LouiseNielsen

Seno skriver:

Håber da han ikke er alt for stor så han kan nå at få det sidste af udviklingen med inden han kommer til verdenen, og at du kan nyde din graviditet noget længere.

Men kommer han før så er glæden over en lille ny der jo også tidligere

Så længe det kun er 4-5 uger før tid, så når han jo at få det med han skal.... Så der er ingen problemer!

Anmeld

15. december 2009

Muffinmus

uha, håber det bare var hans stiling der gjorde det...det sker joi ny og næ at de vudere et helt kilo forkert.Kender en der fik af vide hendes baby vejede over 4 kg, men vejde kun 3300 da hun blev født...så enda under gennemsnittet

Når det er sagt er der en i min mødregruppe der fødte en knægt på 4600 gr 4-5 uger før termin, kæft en basse han var. og en anden der fik KS fordi hendes dreng vejde 6200 g....måbede godt nok lidt. Det var hvad min datter vejde da hun var 6-7 mdr!!!

Anmeld

16. december 2009

DK

MariaE skriver:

uha, håber det bare var hans stiling der gjorde det...det sker joi ny og næ at de vudere et helt kilo forkert.Kender en der fik af vide hendes baby vejede over 4 kg, men vejde kun 3300 da hun blev født...så enda under gennemsnittet

Når det er sagt er der en i min mødregruppe der fødte en knægt på 4600 gr 4-5 uger før termin, kæft en basse han var. og en anden der fik KS fordi hendes dreng vejde 6200 g....måbede godt nok lidt. Det var hvad min datter vejde da hun var 6-7 mdr!!!

6,2 kg!!!!!!!! For satan da... (undskyld sproget, bander normalt ikke, men det væltede bare ud i forbløffelse)

Må jeg spørge om hende med baby på 6,2 kg. var overvægtig selv? Det hænger jo af og til sammen?

Anmeld

16. december 2009

DK

LouiseLarsen skriver:

Hejsa Piger!

Jeg er idag 23+3 og har været til min 2 graviditets undersøgelse hos lægen.

Hun sagde med det samme jeg kom ind at jeg da godt nok fyldte godt i landskabet. Og kan jo kun give hende ret....

Hun skulle der efter mærke på min mave, samt måle... Også blev hun stille. Jeg tænkte phuu hva nu! Også siger hun: Louise, han er godt nok stor. Jeg syntes du skal komme igen om 4 uger også skal vi scanne dig, for bliver han ved med at vokse som han jo i bund og grund skal, så skal du begynde at forberede dig på at fødslen skal sættes igang 4-5 uger før tid hvis du vil føde alm. min livmoder/babyens str svare til jeg er ca 32 uger henne....

Kan også være hun tager fejl, derfor skal jeg scannes. Men uanset hvad så giver det da lige en gys i en af man pludselig bliver mor til nr 2 5 uger før man regner med... Også på en "ikke normal" måde...

Skulle bare lige ud med det....

Kram

Kirstine kom 3 uger før, og vejede 3550 og var 53 cm. lang. Hun var så fin, og fejlede intet/manglede ikke noget udviklingsmæssigt, så jeg tror ikke du skal være så nervøs over at han komme ud lidt før!!

Det er da meget bedre end at gå tiden ud og risiskere at få en baby på 6,2 kg!!

Knus Ditte (der selv er nervøs for kæmpe baby, da min "nye" kæreste og jeg bare er kæmpe! Det bliver verdens  længste nyfødte - ever)

Anmeld

16. december 2009

LinLin

Min lægen sendte mig også til en ekstra scanning fordi han syntes min livmoder fyldte lidt for meget. De tjekkede for for meget fostervand (hvilket jeg faktisk ikke ved hvad kan gøre...) men kom frem til at den fyldte så godt på mig fordi jeg kun er 1,59 m...

Anmeld

16. december 2009

N&J

Håber for dig at hun måske tog fejl, og han ikke er så stor endnu... nu må du se, det kan være at du får lov at gå lidt længere end hun har anslået.. held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.