Kan I forklare mig ordet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

832 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. december 2009

Bare mig..

Hej

Jeg er ved at skrive en stor SSO opgave om omsorgssvigt. Er der en der kan forklare mig ordet "Senso-motorisk"?

Sammenhængen er: "... det betyder, at barnet understimuleres, og man ser ofte, at barnets sproglige, kognitive og senso-motoriske udvikling som følge heraf forsinkes!"

Mange latterlige spørgsmål vil nok dukke op herinde i forbindelse med min opgave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

CSB

Som jeg lige læser det tror jeg det er en sammentrækning af sensoriske og motoriske (udvikling). Motorisk: evne til at bevæge sig og have kontrol ove bevægelserne. Sensorisk: at kunne føle berøring/smerte/kulde mv, se, høre, lugte mv.

Anmeld

15. december 2009

Klumpe-dumpe

marikka skriver:

Hej

Jeg er ved at skrive en stor SSO opgave om omsorgssvigt. Er der en der kan forklare mig ordet "Senso-motorisk"?

Sammenhængen er: "... det betyder, at barnet understimuleres, og man ser ofte, at barnets sproglige, kognitive og senso-motoriske udvikling som følge heraf forsinkes!"

Mange latterlige spørgsmål vil nok dukke op herinde i forbindelse med min opgave

SENSO-motorisk forstyrrelse har min datter.... Dog IKKE pga. understimulering. Men pga. ftf.

SENSOR-motorisk, er når barnet ikke kan mærke sig selv.

Sensor sidder i alle led, det er dem skal sende impusler op til hjernen, fx. "bøj knæet", .

Håber det gav lidt mening...

Anmeld

15. december 2009

Bare mig..

Tusind tusind tak. Jeg forstår godt jer begge

Malucca09, jeg skriver også i min opgave, at der er tilfælde hvor dette selvfølgelig ikke skyldes omsorgssvigt Men tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.