Dagpleje eller vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil du vælge (har valgt) dagpleje eller vuggestue?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

994 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. december 2009

Risen

Ja som spørgsmålet lyder ville/har I så vælge dagpleje eller vuggestue ? Er nemlig selv i tvivl om hvad det skal være når den lille kommer..  I må gerne uddybe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

Kaufie

Jeg synes du skal se denne debat, der har kørt de sidste par dage.

https://www.baby.dk/debat/33927pi1/boern-03-aar/dagpleje-vs--vuggestue.aspx

Anmeld

15. december 2009

Risen

arh sorry, den havde jeg ikke lige set..

Anmeld

15. december 2009

Mor til Frederic og Freya

Det kan du også først vælge når du har dit barn ude, hvad h*n har af sind, generthed osv.

Vi var slet ikke i tvivl om at det skulle være dp. Det er mere trygt og hjemmeligt, der er ikke så mange børn/ larm og uro. Hos vores må de være i hele hendes hus, stor have, kæmpe sandkasse og masse af udendørs legetøj. De går i legestue, til gymnastik og ses flere gange om ugen med de andre. Hun laver selv al mad og der dufter tit af frisk bagt rugbrød og lign.

Vi har en stille dreng, der ikke er god til stor forsamlinger, mennesker, børn, meget larm og uro duer heller ikke. Tror han ville føle sig ensom og forladt i en vuggestue med 1 voksen pr bunke barn.

Vi ser ham blomstre op i dp, men de er så også ialt 4 drenge hos hende. Vi har 2 faste gæstedp, så han bliver ikke smidt rundt til fremmed.

Anmeld

15. december 2009

Christinahr

Hel klart vuggestue fordi:

- Du skal ikke tænke på gæstedagpleje ved dpmors eller hendes børns sygdom
- Du skal ikke tænke på alternativ pasning når dagplejemor ligger sine 5 ugers ferie + feriefridage på et tidspunkt der ikke passer dig.
- Du skal ikke tænke om dit barn er det eneste der sidder tilbage hvis kl bliver over 16.

Derudover er det udd. personale. Vi har valgt en lille integreret, dvs når den store til 1. jan skal i bh føler hun det ikke som et skift, hun kender jo dem allesammen.

Derudover kan det ofte være skræmmende for dpbørn at komme i børnehave, de er ikke vant til niveauet.

Hvis jeg i vuggestuen ikke er så glad for den ene gog, kan jeg jo bare snakke med den anden.

Ang nomineringen synes jeg ikke det er så galt. Jeg afl den store i morges og der var 4 voksne inkl en pæd stud til 12 børn - det er da bedre end dagplejen.

I dagpleje riskere du at dit barn ikke har nogen jævnaldrene og det er ikke sjovt for et barn på 2 et halvt kun at omgåes 1 årige.

Ergo, jeg forstår ikke at alle ikke vælger vuggestue

Anmeld

26. januar 2010

NicosMor

Jeg startede med at have min søn i vuggestue men kunne simpelthen ikke have ham der af flere grunde, men blandt andet at jeg simpelthen ikke gad at høre på at unge mødre ikke duer til noget og unge piger ikke skal have børn! - Det andet (og det væreste) var at min søn slet ikke kunne lide at være dernede, han græd og ville slet ikke være nogen steder. Da valgte jeg at finde en privat dagpleje, som han nu har været ved i 3 uger og han elsker det! (:

Anmeld

26. januar 2010

LotteGabriella

Jeg ville vælge vuggestue, men desværre har den mulighed ikke været tilgængelig her på Mors før nu, hvor en privat vuggestue er åbnet

Der er en del fordele ved en vuggestue frem for dagplejemor, INGEN gæstepleje og vuggestuen har som regel bedre åbningstider

Det skal dog siges at vi har en rigtig dejlig dagplejemor, som elsker børnene som hendes egne som er rar og snaksagelig og har styr på tingene, hun er 59 år og gammel i gårde

Men skulle situationen opstå, at dagplejemoderen går fra, ja så er det klart vuggestuen i stedet for en ny dagplejemor!

Anmeld

5. februar 2010

3xM

Hej

jeg havde marcus som helt lille i DP, men da jeg blev selv med ham i en alder af 13 mdr. kom han i vuggestue. det har jeg aldrig fortrudt, de lærer det sociale på en god måde og vokser fra at være de små til de store. samt er måltiderne jo super gode, m varm mad til middag.

den lille ny hvis alt går vel skal også i vuggestue ))

held og lykke med valget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.