Brændbare CD'er??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.200 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. december 2009

Ina33

Ja altså nu har jeg ikke megen forstand på computerteknik, og det er åbenbart helle rikke andre her i familien der har...

Jeg har nogle billeder og noget musik (ikke af den ulovlige slags ), som jeg skal have brændt ud på nogle cd'er. Til det formål kørte jeg i ALDI og købt 25 cd'er for 100,- (troede de var meget billigere, så fik lidt af et chok ), men af en eller anden grund, kan ejg ikkebrænde på cd'erne. Hvorfor ikke??

Jeg har brugt brænderen i min computer for nylig på nogle andre cd'er, og det virkede fint, kan det være cd'erne der ikke virker? Eller? Manden i ALDI sagde at jeg kunne brænde musik og billeder osv. ud på denne slags cd'er, men hvorfor virker det så ikke?

Håber der sidder nogle computer kyndige der ude som kan hjælpe mig...

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

netdaddy

Er du sikker på det ikke er brændbare DVD'er du har fået købt i stedet for?

Hvis det er det skal du være sikker på at drevet i din computer er en DVD-brænder og ikke kun CD-ROM brænder.

Anmeld

15. december 2009

Ina33

Altså der står CD-R80 på dem, så jeg tror da ikke det er DVD'er?

Louise

Anmeld

15. december 2009

DK

Jeg aner ikke hvorfor det ikke duer, men kan fortælle at du kan købe brændbare cd'er meget billigere på nettet eller over grænsen. Vi købte 100 cd' er for 150 kr. sidst vi var dernede. Men elleres køb på nettet!!

Anmeld

15. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi køber også altid på nettet fra tyskland. Men det er godtnok lææææænge siden, fordi vi ikke gemmer så meget på skiver mere.

Men jeg vil sige alt over 2 kr er AAAAAAAAAAAAALT for dyrt og over 1,5 er dyrt.

dvd'er er det noget med at det skal være +/- og sådan... mmm... Men jeg har ikke hørt om at cd'ere skulle være svære at skrive på

Anmeld

15. december 2009

betski

Det lyder meget mærkeligt, at du ikke kan brænde på cderne. Kan brænderen ikke finde skiven når du skal til at brænde eller bliver du afbrudt i brændingen? Hvilket program benytter du til at brænde med?

Min første tanke er, at du skal sætte hastigheden ned. Det kan du prøver at gøre til at starte med. Højreklik på D:\ og vælg egenskaber og fanebladet indspilling og ændre hastigheden så den ikke er så høj. Prøv at markere de filer du vil brænde. Højreklik og vælg send til... og d drev. Så kommer der et lille vindu op nederst i højre hjørne hvor der står noget ala "filer de venter på at blive skrevet til cd" klik på den og vælg Skriv til cd i venstre side... så skulle brændingen gerne gå igang.

Håber du får det til at virke.

Anmeld

15. december 2009

Ina33

Jeg bliver afbrudt i brændingen...

Jeg har prøvet det med at sætte hastigheden ned, det hjalp ingenting...

Jeg bruger mediaplayer til at brænde med, jeg tror ikke jeg har andre programmer til det på min com.

Anmeld

15. december 2009

betski

Det lyder meget underligt. Jeg vil også anbefale at du enten benytter mediaplayer til at brænde med, eller gør som jeg tidligere har beskrevet. Har du prøvet en anden skive? Der er ikke en beskyttet fil bladt de filer du vil brænde? Og til sidst; skriver den en fejlmeddelse?

Anmeld

15. december 2009

Dinosmølf

Jeg tror der ligger en nogle beskytte filer i det, det er derfor du ike kan brænde, hva hedder de cd du har købt ???

QnuZ Charlotte

Anmeld

15. december 2009

Ina33

Så ville jeg lige prøve igen, for at se hvad det var der stod i fejlbeskrivelsen, men nu virker det!?!!?  Drillenissen har vist være tpå spil.

Tak til alle dem som har prøvet at hjælpe mig...

Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.