Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Vi skal have kartofler i aften og kunne godt tænke mig at lave moget mos til benjamin på 4½ måneder. Må han overhovedet få det, og hvordan laver man det til dem. Han er begyndt at få grød, og han elsker det,
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Det må han gerne. Blend kartoflerne eller mos dem igennem en sigte.
Bland det op med lidt modermælk eller mme. Og måske en teske olie.
Ellers så hent denne brochure:
http://www.okologi.dk/Forbruger/Babymad/Default.asp
nå de er 4 måneder må man begynde på grød og når de er klar til kartoffel må man osse give det.
Nicklas var vel 4 måneder og 1-2 uger da vi begyndt på kartoffel, gulerødder, pastinack, blomkål
Tak for svar, så skal han da helt klart have lov til at smage det
denne er meget god:
http://www.altomkost.dk/Mad_hjemme/Spaed_og_smaaboern/Fedt_i_maden/forside.htm
kartoffelmos er rigtig godt at starte med - det er mildt. Jeg plejede at mose en kartoffel med en gaffel i en lille tallerken og så blande med lun MME. Han må også gerne få en smørklat i - tror næsten alle små børn elsker smør :-)
Han må gerne få kartoffelmos. Du skal være opmærksom på, at hvis du blender hans kartofler kan kartoffelmosen godt blive meget klistret/sejt og svært for ham, at spise - som om at det kan sidde fast i halsen. Det bedste er, at mose dem med en gaffel. Der skal tilsættes fedtstof og for, at gøre det mere flydende skal du putte MME i også.
God fornøjelse
Rasmus på 5 mdr er også helt vild med det. er så småt begyndt at blande det med grøntsager også.
Ja det var så ikke den store succes jeg blendede mosen og det endte i en elastikmos, tyndede den så godt ud med mme og lidt olie i, han startede godt ud, men det vendte hurtigt, så vi prøver bare igen en anden dag.
Marianne.risom skriver: Ja det var så ikke den store succes jeg blendede mosen og det endte i en elastikmos, tyndede den så godt ud med mme og lidt olie i, han startede godt ud, men det vendte hurtigt, så vi prøver bare igen en anden dag.
Ja, blendning gir en mærkelig konsistens... Prøv at piske det...
Knus Mette
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128