Forvirret - Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. december 2009

cherry

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp til at finde ud af hvad der foregår med min krop

Lige lidt forhistorie: Jeg smed pillerne d. 6 november. Derefter får jeg så mens (kunstig). Jeg ved godt at der kan gå lang tid før ens cyklus bliver regelmæssig efter p-pille stop, har taget p-piller i en del år. Begynder så at holde øje med mit udflåd, og på det ser det ud som at at jeg har ægløsning omkring d. 23/24 november.. Det er selvfølgelig ikke sikkert, da jeg ikke tog en ægløsningstest, men det var den eneste dag hvor det var gennemsigtigt og elastisk (Beklager detaljerne)

Har siden da haft det mærkeligt, været MEGET træt, øget lugtesans, hedeture og mens smerter. Måske er det bare indbildning, ved det ikke.. Men havde også brunt udflåd omkring det tidspunkt hvor ægget skulle have sat sig fast (Hvis det selvfølgelig er sket). Så har egentlig været rimelig sikker på at den var der

Men jeg testede negativt hele sidste uge og også igår (Begyndte at teste i tirsdags, 14 dage efter jeg troede jeg havde ægløsning). Prøvede så at tage en ægløsningstest igår og igen imorges og de var så begge positive? Og jeg burde jo ikke have ægløsning nu eller hvad? Er temmelig forvirret nu må jeg sige.. Kunne selvfølgelig bare ringe til lægen, men vil først lige høre om der er nogen herinde der har erfaringer med dette ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

cherry

Ingen der har prøvet noget lignende??

Anmeld

15. december 2009

oo

så vidt jeg har forstået kan man teste positivt på æl-testene når man er blevet gravid. måske danner du bare ikke nok hcg endnu til at det kan måles på en graviditetstest? prøv at ringe til lægen og hør om muligheden for at få taget en blodprøve, der kan de måle hcg mere præcist

Anmeld

15. december 2009

Joanna

Jeg tror ikke, du er gravid - desværre. Til gengæld tror jeg, du har ÆL, når din test er positiv. Du kan ikke tælle frem fra din første mens, når du har brugt p-piller - p-piller forhindrer jo netop ÆL, derfor er det mest sandsynligt, at perioden frem til ÆL er blevet forlænget efter stoppet. Hormonerne rutsjer ret meget efter sådan et præventions-stop, så du kan ikke nødvendigvis regne med din krops signaler. 

Jeg ville ikke ringe til lægen og forklare mig - jeg er ret sikker på, at de vil sige, du skal give det tid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.