SÅ skuffet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. december 2009

Tvilling

Hej

Har brug for at lette mit hjerte. Er simpelthen SÅ skuffet. Har lige været på besøg på mit arbejde for at ønske dem en glædelig jul og havde taget en dåse hjemmebag og en dåse julesnoller med til dem. Fik simpelthen den mest kølige modtagelse. De havde ikke travlt eller noget som helst, jeg spurgte min makker om der var noget i gærde der nede. Og det var der ikke. 2 af mine kollegaer overfuste mig nærmest at hvorfor havde lægen ikke sygemeldt mig frem til barsel, de kunne jo altså ikke nøjes med en mdr af gangen og det var jo slet ikke til at regne med og når jeg havde begyndende bækkenløsning kom jeg jo alligevel ikke tilbage før efter barsel. Forsøgte at forklarer dem, at lægen ville ikke tage stilling før vi nærmede os den 14 januar, hvor min sygemelding løber til nu. Og Så sagde den ene. Jamen er han da ikke læge eller hvad, det kan selv jeg sgu da gennemskue.

Føj hvor var jeg ked af det da jeg kørte derfra, havde så tom en fornemmelse i kroppen. Havde i forvejen virkelig mandet mig op for at tage afsted, fordi jeg har så dårlig samvittighed over at gå hjemme, da jeg altid har sagt graviditet er ingen sygdom. Så nu har jeg sendt en mail til min daglige leder, da det var hende da opfordrede mig til at komme... Og hun ikke lige var der i dag. Er sgu SÅ skuffet jeg kunne hyle...

K Tvilling 14+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

oo

det kan jeg dælme godt forstå! dine kollegaer burde ikke have noget at brokke sig over - om du er sygemeldt eller ej. De er ansat til at udføre et bestemt arbejde og ikke mere end det - heller ikke selvom der så er en kollega der er syg! så er det jo op til arbejdspladsen at sørge for at få en vikar ind der dækker den kollegas arbejde, det er ikke de andre medarbejdere der skal løbe hurtigere (de får jo heller ikke mere i løn!)

Rigtig god ide at skrive til din daglige leder, for så kan hun måske sige noget til dem, eller bare informere dem om hvordan den slags ting foregår.

øv altså en dårlig oplevelse

Anmeld

14. december 2009

LouiseNielsen

Øv, hvor er det altså også rigtig træls...

Tager med afsted i god tro om at man gør noget godt og ens kollegaer bliver glade for at se en, og ikke mindst de ting du havde med til dem, også reagere de lige modsat.....

Kram

Anmeld

14. december 2009

Ranarupta

Hold da kæft nogle fjolser!! 

Nej, det er helt sikkert ikke belejligt for dem, at du er sygemeldt, men jeg er sikker på, at det er langt fra sjovt for dig!

Og hvor er det ufølsomt af dem, at de siger sådan til dig, fremfor at lykønske dig, hilse dig med varme ord osv.

Helt ærligt, de er nogle gimper!! (Og hende, der kunne se, at du burde være sygemeldt frem til barsel, burde måske skifte karriere... Hun er jo det nye orakel indenfor alm. medicin. Tåbelige kvinde!)

Jeg håber meget, at din daglige leder har en anden holdning og at hun kan stoppe nogle af de ord, der måske flyver rundt i din afdeling. (Fortalte du hende om hele din oplevelse?)

Selvom det kan være svært, så synes jeg, at du skal forsøge at sparke din oplevelse væk og få slappet af og glæde dig over, at det ikke er mennesker, du skal se foreløbig.

Et kæmpe til dig!

Anmeld

14. december 2009

dorthemus

Ved du hvad! det kan jeg godt forstå, at du er ked af  Jeg kan levende forestille mig hvor svært det må være at skulle komme forbi og sige hej. De kan ikke være bekendt at opføre sig sådan.

Selvfølgelig må det være hårdt for dem, at skulle "leve" med en måned af gangen, men det er jo ikke din skyld.

Jeg synes det er godt, at du har sendt den mail til din leder - så må vi håbe at hun siger noget til dem.

Mange klem og god jul

Dorthe 17 + 1

Anmeld

14. december 2009

wamse

Kan godt forstå at det var rigtig ubehageligt for dig

Lige et kram herfra  

Anmeld

14. december 2009

Ox.

Hejsa!

Kan godt forstå du er ked af det!

Min chef tog det bestemt heller ikke pænt da jeg blev sygemeldt, jeg havde konstant plukkeveer og havde fået bækkenlæsning oveni og gik med det rigtig længe inden jeg tog til læge netop for at hjælpe min chef. Han var rigtig sur, og gav mig stikkommentare til højre og venstre om at man da heller ikke blev gravid når man var elev eller under uddannelse, osv osv osv ..

Da jeg havde født kontaktede jeg dem endda, og det var kun min ene kollega der skrev tillykke, og ikke en lyd fra de andre eller ham, jeg var også bare SÅ ked af det, jeg har endda forkortet min barsel fordi jeg ved det bliver hårdt for dem i butikken, men intet har jeg fået igen, så lidt skuffet bliver man da!

Jeg kan udemærket godt forstå dig, du kan jo ikke gøre for at du er blevet "syg", og slet ikke styre hvad lægen mener er det bedste for dig!

Men prøv at se fremad og tænk på dit barn, og op i numsen, undskyld mit sprog, med dem! Det er dit og dit barns velvære der er vigtigst og ikke deres dumme meninger og holdninger .. Du har gjort mere end rigeligt ved bare at vise dig og prøve at sprede lidt glæde ..

Anmeld

14. december 2009

Tvilling

. TAK piger.

Man føler sig bare SÅ alene, når man for stukket sådan en gang møj hovedet. Bliver så glad og rørt over jeres kommentar, at det ikke er mig der er følsom. Ja jeg har skrevet hele oplevelsen. Også de 2 der spurgte interesseret til mig og om jeg kunne få tiden til at gå. Og hvis hun tager det op med kollegaerne. Ved ALLE hvem det drejer sig om. Den ene lærer, hun gik simpelthen da "oraklet" startede..

Tak for støtten.

Anmeld

14. december 2009

Mor til Frederic og Freya

Tvilling skriver:

. TAK piger.

Man føler sig bare SÅ alene, når man for stukket sådan en gang møj hovedet. Bliver så glad og rørt over jeres kommentar, at det ikke er mig der er følsom. Ja jeg har skrevet hele oplevelsen. Også de 2 der spurgte interesseret til mig og om jeg kunne få tiden til at gå. Og hvis hun tager det op med kollegaerne. Ved ALLE hvem det drejer sig om. Den ene lærer, hun gik simpelthen da "oraklet" startede..

Tak for støtten.

ville også have følt mig ked af det og skuffet, sådan nogle numseturister...

du får lige en kæmpe ...

Havde det også skidt da jeg skulle fortælle det på arbejdet, da jeg var den eneste og første pige i firma'et på det tidspunkt... Er jo en af drengene, så at blive gravid hørte jo ikke til, i min verden..

Har så lige en fuldstændig modsat arbejdsplads. dagen efter han kom ud, kom min chef'inde + kontordame (chef'ens lillesøster) med et sandt gave regn.

Fik selv ret tidlig i graviditet lavet en arbejdsplads risiko vudering, (jeg kører som auto redder for dansk autohjælp), som sagde jeg nok bedst havde gavn i at sidde at passe tlf. øh nej...

Blev sygmeldt 4 dage før de 4 uger jeg havde lovet min jm at holde barsel. Men de ringed ofte og spurgte om bettemanden og jeg ikke kom forbi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.