Hej mumto3,
Ja jeg har snakket med forældrene. Sagen er at det er lidt en "rodet" ting. Moren bor hjemme hos sine forældre og søskende. Hun går i skole om aftenen man til ondag, så det er en blanding af momoren, moren, sjældent faren og nogle gange søsteren der henter og bringer hende. Det lader ikke til at de går synerligt op i rutine derhjemme, så når jeg har nævnt det får jeg at vide at hun har det fint derhjemme og jeg bider mig i tungen for at ikke sige, ja, men der er hun jo også kun omringet af voksne der pusser og nusser!!
Prøvede at snakke med faren igår, men han kunne ikke hjælpe mig sagde han! Så jeg bliver ikke mødt med den store forståelse og føler mig tit som lidt af et fjols efter at have bragt det op, for det virker lidt som om at det går ind ad det ene øre og ud af det andet, for hun kan jo sige mange ord, gå og elsker at lege derhjemme. JA DET GØR HUN OGSÅ HER.... ALENE!!
Jeg tog begge piger med til et legeland, hvor der er en stille afdeling for helt små. Min pige var direkte i boldene, kiggede på alle de andre børn, pludrede og tumlede. Den anden pige gik i den modsatte retning og gik og hyggede selv. Den eneste hun viste interesse i var en noget ældre dreng, der igen var pusse nusse.
Jeg må konstant flytte min datter fra hende hele dagen lang og begynder at bekymre mig om jeg egentlig inddirekte fortæller min datter at det at lege, vise nysgerrighed og røre er forkert, for hun må jo ikke i hendes hverdag.
Jeg har et interview med en anden mor på lørdag for at komme til at passe en dreng på 15 måneder og håber virkelig at hvis hun vælger mit sted, at det vil vise pigen at leg er en naturlig ting og vil "vågne" lidt op igen.
Det skal også nævnes at pigen ikke sover igennem og får juice og mælk i løbet af natten og hendes lurer her er begyndt at blive meget længere. Hun er træt det meste af hendes dag. Igår sov hun sammenlagt 5½ time, hvor jeg tilsidst måtte vække hende fra hendes eftermiddagslur, da hendes far ville komme snart.
Så er det "bare" træthed og måske en anelse jalousi eller er det noget større???