svanemærket babyprodukter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.705 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. december 2009

<3

Hej alle,

Har lige fundet ud af at der findes svanemærket babyprodukter!Er lidt sur over ingen, hverken sp eller læge har fortalt mig det! Det hedder ZENBA! Babyprodukterne fra apoteket er ikke svanemærket og LOCOBASE som sp (dog ikke mine egen) anbefalede er der parabener i! 

Grrr!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

karina1980

Hej alle,

Har lige fundet ud af at der findes svanemærket babyprodukter!Er lidt sur over ingen, hverken sp eller læge har fortalt mig det! Det hedder ZENBA! Babyprodukterne fra apoteket er ikke svanemærket og LOCOBASE som sp (dog ikke mine egen) anbefalede er der parabener i! 

Grrr!!!

du skal huske der rent faktisk er forskel på parabener, men der er nogle som vi rent faktisk skal bruge og nogle som vi absolut ikke behøver komme i nærheden af.

jeg kan ikke huske hvilke af dem der er er gode,

http://dinhverdag.astma-allergi.dk/deklarationer/forbruger/parabener

Anmeld

14. december 2009

Lone Jakobsen

her bruges neutral som både er mærket med svanen og astma allergi forbundets mærke.

jeg var (som dig) også overrasket over at sundhedsplejersken ikke fortalte om den slags, lige som det overraskede mig at natursan, som jeg ellers synes er så velkendt....ikke tåles af alle børn.

men sp. bruger nu engang den teori at de færreste børn er allergiske, og de skal sørge for barnet...ikke nødvendigvis naturen trives. så det er op til os som forældre, at finde de produkter som lever op til vores krav.

Anmeld

14. december 2009

<3

Ja selvfølgelig er det mit eget ansvar og min egen skyld.

Bliver bare sur over at "solgt" noget som godt også er det det ikke.

Har aldrig hørt og "gode" parabener, heller ikke efter henvendelse til information for miljø og sundhed.

Tilgengæld fandt jeg den her netbutik hvor det hele er svanemærket, rart ikke at skulle sidde og checke efter når man shopper

svanebutikken.dk

Og nej mit barn er ikke allergisk! Men jeg har ingen interesse i at han bliver! Derfor forsøger jeg at vælge fornuftigt, og har gået til apoteket i min store naivitet ikke er det bedste!

Anmeld

14. december 2009

Mumto3

På hospitaltet fik vi udleveret prøver fra Natusan og jeg blev bare så rasende. Det lort vil jeg aldrig bruge til mine børn, men som min veninde sagde til mig, da hun fødte ca. 1 år senere: Jeg bruger Natusan for det fik vi på hospitalet, så det må være godt! Arhg!!! Nej det er det ikke!!!! men ejg tror desværre at der er mange der tænker som hende!

(i øvrigt havde jeg en jordemoder der anbefale en sæbe til at vaske 'lorte-numser' i)

Anmeld

14. december 2009

BOBS

min er 11 mdr, og det eneste produkt jeg bruger til hende er derma zink. Det har fungeret bedst for hende, når hun er rød forneden, og det er hun med det samme ved tænder etc. Og derma produkter er svanemærkede uden hverken det ene eller andet i. Ellers bruger jeg INTET. Ingen sæbe ingen creme ingenting...bare vand..og indtil videre er håret ikke fedtet eller noget. Hendes hud var tør en overgang som helt lille..der smurte jeg lidt med noget madolie, og det var fint....

og så bruger jeg neutral at vaske i.....men indrømmet savner den gule snoogle

Det undrer egentlig også mig at sundhedsplejersker ikke må anbefale produkter uden alle de der ting i, når man nu ved at de kan være skadelige på længere sigt for børn (allergier, nedsat fertilitet osv osv.)...for jeg tror faktisk ikke de må, fordi der kan være en tynd linie mellem det, og så at anbefale bestemte produkter og det er jo bestemt meget forbudt. Men aner det ikke!

Anmeld

14. december 2009

<3

Jamen det er lige præcis det! Man tror noget er godt, for det siger/udleverer dem der ved noget men man bliver bare tørret i r*****!

Jeg bruger sæbe ved håndvask - har vuggestuebarn så påkrævet - og ved lortenumse, men minimalt. Har brugt derma til solcreme for den er testvinder Og ellers intet. Men kender nogle der ikke bruger sæbe til deres vuggestuebørn og de er godt nok meget syge! Tror desværre det hænger sammen!

Nå jeg har lært min lektie, og er klart bedre forberedt til næste, hvis er. Bliver bare frustereret på vegne at alle de nye mødre der får samme besked/laver samme fejl som jeg

Anmeld

14. december 2009

<3

Se hele listen her :http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=6042

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.