Emil og sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

300 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. december 2009

Vingummien

Så har jeg slet ikkee haft tid og hoved til at sidde for meget ved skærmen de sidste par dage.

Emil har og er syg igen. Onsdag var der ikke noget med ham, torsdag da han vågnede var han forkølet og tænkte at han skulle blive hjemme for at det ikke skulle blive til det vilde,syntes han lød lidt underligt, men han havde ikke feber eller noget bare lidt pylret, hen mod aften fik han så lidt feber og jeg ringede så til vagtlægen som sagde de skulle se ham med det samme når han lød som han gjorde især når han havde den alder som han har. Så af sted med falck ned  til lægevagten og så har Emil så astma

Vi har fået medicin og maske til ham og han skriger virkelig meget hver gang han skal have det da han slet ikke forstår det og vi kan ikke forklare ham det kun holde ham fast til vi er sikker på at han har fået sin medicin.

Han har fået det i hvert fald 4 gange hver dag og om natten hvor han er vågnet af det. Han har været meget pylret og vi har hygget omkring ham og holdt ham inde et par dage og i går var ordnede vi hans værelse så det blev lidt mere atsma venlig unden alle de bamser der var der inde og flyttet sengen væk fra vinduet/radiatoren osv og så var vi ude at gå en lille tur.

Vi kan se forbedring ved at  hans appetit er kommet meget tilbage og han er så glad igen, han raller stadig men er heldigvis ikke blevet værre da vi var hurtigt til at reagere. Var ved tjek ved lægevagten i dag og hun sagde at det ikke var blevet være så de skulle ikke i gang med en anden behandling sm forgår på sygehuset, så nu kan vi barw håbe på at det bliver bedre.

Er spændt på hvordan det kommer til at gå, i morgen skal vi i vuggestuen og vise dem hvordan de skal gøre og krydser så ellers fingre for at han ikke får brug for det imens han er derover for ville være så synd. Vi skal fast give det når han skal i seng og når han står op og så ellers efter behov. Har selv astma og ved hvordan det er og hvor må det være svært for en i den alder at kune forstå.

Men er bare glad for at han ikke skal indlægges da vi fik  af vide at han skulle det hvis det bleve bare en smule være, så der var vi heldige, men er nok ikke over risikoen endnu så længe han har brug for det udover de 2 gange han skal have.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2009

Vingummien

Lige lidt julebilleder af ham

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. december 2009

Bondepigen

Øv øv stakkels Emil. Emma har osse astma og har været syg det meste af tiden siden september, kun med nogle dages pause, og så var den gal igen. Men så har I da fundet ud af, hvorfor Emil så ofte er syg.

Emma skreg osse helt vildt til at begynde med... Det lignede så samtidig osse en narkose maske, det hjalp jo nok heller ikke på det. Vi begyndte at belønne hende med en vingummibamse eller lignende efter hun havde fået spray, og i dag er der ingenting, nu tager hun det bare... så det bliver nemmere. Og så kan man jo håbe på at de vokser fra det. Der er flere i min familie som havde det som børn, hvor det bare forsvandt. Men Ove har desværre astma, så der er større risiko for at Emma ikke vokser fra det. Men det gør hun, det skal hun altså!!!

God bedring med Emil..

Anmeld

14. december 2009

Vingummien

bondepigen skriver:

Øv øv stakkels Emil. Emma har osse astma og har været syg det meste af tiden siden september, kun med nogle dages pause, og så var den gal igen. Men så har I da fundet ud af, hvorfor Emil så ofte er syg.

Emma skreg osse helt vildt til at begynde med... Det lignede så samtidig osse en narkose maske, det hjalp jo nok heller ikke på det. Vi begyndte at belønne hende med en vingummibamse eller lignende efter hun havde fået spray, og i dag er der ingenting, nu tager hun det bare... så det bliver nemmere. Og så kan man jo håbe på at de vokser fra det. Der er flere i min familie som havde det som børn, hvor det bare forsvandt. Men Ove har desværre astma, så der er større risiko for at Emma ikke vokser fra det. Men det gør hun, det skal hun altså!!!

God bedring med Emil..

Mange tak. Ja den er lidt voldsom den maske, og bare dte man skal holde ham fst på den måde, ikke lige mig.

Jeg har også selv astma men håber også at han vokser fra det. Vi fik også af vide at der kunne komme perioder hvor han ikke vil få brug for medicinene, men kunne altså godt bruge en periode der vare hele hans liv

Anmeld

14. december 2009

anna-jonas

Stakkels Emil...........så synd hvis han er bange for masken. Prøv at lade ham sidde med den selv, og evt. give hans bamse medicin.........så han kan opfatte den som legetøj, der ikke gør ondt. Bare spørg Sus..........vi er jo garvede ud i astma behandling herhjemme.

Det øverste billede med klaveret, er det bedste..........det har fine skygger og er skarpt.

Knus Mette

Anmeld

14. december 2009

Vingummien

Anna-jonas skriver:

Stakkels Emil...........så synd hvis han er bange for masken. Prøv at lade ham sidde med den selv, og evt. give hans bamse medicin.........så han kan opfatte den som legetøj, der ikke gør ondt. Bare spørg Sus..........vi er jo garvede ud i astma behandling herhjemme.

Det øverste billede med klaveret, er det bedste..........det har fine skygger og er skarpt.

Knus Mette

Det skal jeg gøre, havde slet ikke tænkt på den med bamsen havde tænkt han var for lille til det.

Ja er også vild med det billed, vil have haft flere i sort hvid men kameraet gad lige pludselig kun i farver rigtig irriterende

Anmeld

14. december 2009

Barbamama

åååhhh....Giv din lille mand et kram fra mig. Selvom han ikke kender mig. Synes sgu snart det er nok med alt det han skal igennem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.