SÅ træt af weekend/helligdagsarbejde!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.426 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. december 2009

Kloster

Hej.

Jeg er jo ssa'er. ELSKER mit arb, men ligeså meget, som jeg elsker mit arb, ligeså meget hader jeg at skal arbejde i weekender og helligdage. Hader at skal afsted når resten af familien sover og har fri.

Jeg har planer om at læse videre og jeg kigger klart på noget videre/efter uddannelse inden for kommunekontor. Fx visitator ell anden admistrativt arb indenfor ældre/handicap området. Har kigget på kommunomuddannelsen, socialformidler og akademiuddannelsen indenfor sundhedspraksis. Men hvad så, hvis jeg ikke kan få arb på et kommunekontor indenfor ældre/handicap alligevel....

Jeg har været uddannet ssa'er i 1 år til feb, men skal have 2 års erhvervserfaring, inden jeg kan efteruddanne mig. Men tror faktisk godt, jeg kan springe ud i det nu, da jeg har været ansat i den samme kommune i 5 år. Men jeg føler mig slet ikke klar aligevel. Synes stadig der er så meget, jeg lige skal lære før jeg springer ud i en helt ny verden. Men måske skal jeg bare springe ud i det...

Grunden til jeg vil efteruddanne mig, er at jeg bare elsker det admistrative arb, men også ældre/handicap området. Jeg vil arb på NORMALE tidspunkter også have mulighed for en del mere i løn.

Ved ikke hvad jeg vil med indlægget, men skulle bare lige have det ud af mine tanker...

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2009

Tina2

Kan sagtens forstå dig..... Har arbejdet indenfor ældreområdet i 14 år og ALTID været glad for det.... De sidste 11 år var i aftenvgt som passede mig bedst. Havde mange fridage og så gider jeg simpelthen ikke arbejde på plejehjem/hjemmeplejen i dagvagt. Synes det er træls opgaver i forhold til om aftenen.

Da vi kun havde Filuca var det eminent med aftenvagt, følte jeg havde fri konstant (arbejdede 5-2), men efter vi havde fået Milas og jeg startede igen syntes jeg bare jeg arbejdede konstant, havde for lidt tid med familien og var SÅ træt af weekend- og helligdagsarbejde....

Vi var så også flyttet i hus og igang med om- og tilbygning, så det passede bare SLET ikke med det aftenarbejde...

Thomas- min mand er selvstændig og han tilbød mig at arbejde i firmaet. Vi har et rengørings- og vinduespoleringsfirma. Jeg var meget i tvivl om jeg havde lyst til det, men 1. dec sidste år sprang jeg ud i det og jeg ELSKER det:-)

Arbejder lige under 30 timer i ugen ogdet kører bare SÅ godt:-) Jeg savner overhovedet ikke mit gamle fag, synes det er fantastisk at vi har vores eget og kan gøre som vi vil:-)

Ingen weekend, aften- og helligdagsarbejde, det er bare fantastisk:-) Ved godt man kun kan gøre det når man er selvstændig.... Så ikke noget svar du kan bruge til noget jo. Ville egentlig også bare sige at jeg 100% forstår HVOR træt man kan være af weekendarbejde...

Håber du finder udaf hvad du vil- og når frem til noget du bliver glad for:-)

Knus Tina

Anmeld

13. december 2009

1977

Profilbillede for 1977

Jeg synes det afhænger af hvor mange weekender man arbejder. Da jeg i en periode arbejde hver anden var jeg SÅ træt af det. Det var umuligt at får det hele til at hænge sammen. Ellers arbejde jeg hver 3 og kun kort vagt, da jeg kun havde 32 timer/ugen.

Men vi har flere, der er begyndt at arbejde hver 2/hver 4 weekend og de er glade for det.

Og jeg var vild med at arbejde på helligdage. At komme ud til de gamle i julen/påsken/pinsen/osv og hygge og snakke - det var så dejligt. Der var en helt anden ro på både de gamle og på os.

Anmeld

13. december 2009

Muffinmus

uha, kender det..i mit job i flyvevåbnet inden for kontrol og varsling skal vi også tit arbejde lidt sent, arbejde weekend eller nattevagter. Der skal være dækket 14 timer i døgnet jo

Også julefaten og alle andre helleigdage..er glad for jeg endnu ikke har arbejdet juleaften, for det er sgu nitten med en familie.

Anmeld

13. december 2009

Kloster

Tusinde tak for svar.

Det kan være jeg skal have noget sat i værk i det n ye år.

Har snakket med min chef om det. Hun er virkelig positiv omkring det, men hun kan bare ikke tage mine weekend/helligsdagevagter fra mig (klart nok) Men hun kan sagtens forstå mig og synes også, jeg skal videre, hvis jeg vil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.