det kan man da ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

932 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. december 2009

Anonym trådstarter

Har i dag været til nogen jule halløj med familien, vi er ikke særlig mange men ser ikke hinanden særlig tit. Min kusine havde glædet sig meget til at se mig, og taget en masse fine baby ting med til mig. Blev selvfølgelig rigtig rigtig glad, og hun er bare så sød. Meen, hun havde sine børn med som begge havde influenza og feber, det er selvfølgelig synd, men blev faktisk lidt sur, jeg har termin om et par uger, og synes godt hun kunne ha fortalt at hendes børn var syge, for så var jeg altså blevet hjemme. Ved selvfølgelig ikke om det er svineinflu, men influenza smitter, og hun ved jeg er gravid og snart skal føde.

Burde man ikke fortælle sådan noget, eller i hvert fald lade være med at tage sine syge børn med til sådan noget når lortet smitter så meget som det gør?

kan ikke helt finde ud af om det bare er mig der er hysterisk (håber jeg lidt) for hun er bare noget af det sødeste ellers...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2009

kiroo

hun bør nok lige have nævnt det, men hvis det var mig der var gravid var jeg kommet,men holder sig bare væk fra børne. men hvis det var mine børn var mand blevet hjemme, med børne og så var jeg var selvtaget afsted, når man nu ikke ses så tit..:-)

Anmeld

12. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Synes måske du er anelse hys...

Jeg var taget afsted anyways. Men jeg havde så også verdens bedste immunforsvar da jeg var gravid.

Anmeld

12. december 2009

Anonym trådstarter

Jahh det kan godt være det bare er mig, men nu har jeg bare passet så meget på ikke at blive smittet, og efter som jeg egentlig kan føde når som helst vil jeg bare ikke blive syg, og når man sidder i et lille lokale med 2 hostende børn er der bare ret store chancer for det smitter... og aner ikke om der sker noget ved at være syg og føde på samme tid...

Men som sagt kan godt være det bare er mig der er lidt hys, blev bare lidt forskrækket... :-)

Anmeld

12. december 2009

baby2010

Jeg er helt enig med dig - jeg synes man har et ansvar for ikke at udsætte andre for smittefare - især i denne svineinfluenzatid! Jeg bliver bare så pissesur, når folk tager på arbejde selvom de er syge, sådan noget martyrpis!!! Bliv dog hjemme - og bliv hjemme med jeres børn, hvis de er syge!

Det er jo ikke godt for hverken den syge eller dem som udsættes for smittefare! Sidstnævnte har jo ikke noget at skulle have sagt, da man jo er udsat for smittefare, bare man er i samme rum! Der er sådan lidt passiv rygning over det...

Vi blev inviteret til middag hos nogle venner, som har 2 børn. Da vi kom fik vi så at vide, at børnene altså var syge og havde haft feber on/off hele ugen. Jeg tænkte ikke over det - før jeg kort tid efter lå i næsten 10 dage med en helt vild influenza  Jeg synes det er mega ubetænksomt og egoistisk opførsel at gøre andet end at blive hjemme, når man er syg - færdig bum!

Anmeld

12. december 2009

Mumto3

Sidste år skulle vi til noget jule-tamtam og en af vores unger var syge. Vi havde noget familie som var ny-gravid og snakkede med hende om at den ene var syg. (altså ikke så syg at det var nødvendig at blive hjemme!), og vi blev enige om at vi blev hjemme og de tog afsted. Det var nemlig første gang familien skulle samles efter hun var blevet gravid og hun ville gerne fortælle om det hele.

Omvendt har jeg oplevet et nytår hvor nogle andre tog deres syge barn med (en af børnesygdommene) og der sagde forældrene bare: Ja, enten så har I jo haft det eller også skal jeres børn jo  alligevel havde det på et eller andet tidspunkt og så kan det lige så godt være nu. ARHG!!! Det vil jeg altså godt lige selv bestemme!!!

Anmeld

12. december 2009

oo

så vidt jeg har forstået så smitter man ikke al den tid man er syg, så de er sikkert ovre smittefaregrænsen siden hun har taget dem med

Anmeld

13. december 2009

N&J

altså jeg havde nok reageret på samme måde, men samtidig så tænker jeg også at det er lidt hys, for hvis det var svineinfluenzaen så lå begge unger nok derhjemme med meget høj feber og så var hun nok ikke kommet, min datter har været møgforkølet og hostet det sidste mdr. skal jeg så holde hende hjemme og ikke mødes med min veninde som har en nyfødt, altså man kan også blive for overforsigtig, og havde jeg taget hende med til lægen får jeg jo at vide at det skal gå over af sig selv og ikke er farligt... jeg var selv rigtig forkølet inden og under fødslen, så altså det er ikke fordi at det er farligt som sådan..  

Anmeld

13. december 2009

Tvilling

De kloge læger siger denne influenza smitter fra første dag med symp og ihvertfald 7 dage frem, hvis det er den "grimme" influenza.

Anmeld

13. december 2009

baby2010

Tjuhl skriver:

så vidt jeg har forstået så smitter man ikke al den tid man er syg, så de er sikkert ovre smittefaregrænsen siden hun har taget dem med

Selvfølgelig smitter man mens man er syg. Der er visse sygdomme hvor der er tale om en inkubationstid - som typisk er perioden inden man har symptomer, hvor man smitter. Men alt der hedder snot, host, nys, ånde osv. osv. efterlader smittemuligheder OVERALT, og der skal ikke meget mere end et lettere nedsat immunforsvar til, før man bliver smittet. Det er derfor sygdomme som forkølelse er så udbredt i vinterperioden - det smitter ad h...... til - desværre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.