flyvning og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.203 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. december 2009

Sara.

Min mands søster fødte sidst i november en lille pige i uge 29. Pigen klarer sig virkelig godt af sån en lille størrelse <3

Men søsteren bor i England og har nu spurgt hvornår jeg sidst må flyve mht. min graviditet. Jeg har termin d.26 marts.....

Er der nogen af jer der ved det?

Ellers må min mand måske selv ta derover, vi har bare også en pige på to og jeg har bækkenløsning, så han vil mangle herhjemme....

God weekend

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2009

Rasmine

Det varierer, tjek flyselskabernes web.

Anmeld

12. december 2009

MorTilSnartFire <3

Mener først det er fra 3. trimester, man ikke må længere. Men jeg ville tjekke det inden i bestiller flybilletter

Anmeld

12. december 2009

Riwe

Mener man må flyve så længe flyselskabet vil have en med, forudsat man har en graviditet uden komplikationer.

Men ja tjek med lfyselskabet og ring evt. til din læge eller jordemoder og spørg til det :-)

God tur - forhåbentlig!

Anmeld

12. december 2009

lululupo

Jeg skal flyve en laaaaang tur når jeg er 20 uger henne, og det er ok...Du skal dog forhøre dig med flyselskabet da det er forskelligt fra hvornår man må og ikke må!!!!!

Anmeld

12. december 2009

lululupo

Jeg skal flyve en laaaaang tur når jeg er 20 uger henne, og det er ok...Du skal dog forhøre dig med flyselskabet da det er forskelligt fra hvornår man må og ikke må!!!!!

Anmeld

12. december 2009

MiMa

Jeg forhørte mig om det hos SAS, og der kan man flyve indtil 4 uger før termin, såfremt alt er normalt og man ikke venter tvillinger.

Desuden kan man få lov til at flyve mellem 4 og 2 uger før termin, hvis man kan få sin læge til at skrive under på at alt er normalt, og der ikke er særlig risiko for at føde før tid. Man skal i så fald udfylde et ansøgningsskema, som kan downloades på SAS's hjemmeside.

Er du i tvivl så ring og snak med SAS's medicinske afdeling.

Flere af de andre flyselskaber, som jeg undersøgte ville kun flyve indtil 8 uger før termin, så der er stor forskel.

Anmeld

14. december 2009

Sisley

De fleste selskaber vil tage dig med indtil 4-6 uger før termin, hvis du med lægeerklæring dokumenterer, at du ikke har haft komplikationer i graviditeten osv. Du og fosteret kan ikke tage skade af at flyve - det de er bange for er, at du går i fødsel i luften.

Husk også at kontrollere om din forsikring dækker.

Anmeld

14. december 2009

LouiseNielsen

Mener også man må til man har 4-6 uger til termin....

Jeg ville ikke flyve under min graviditet. Men det er fordi jeg har en dårlig oplevelse omkring det. Min eks-kærestes søster fløj under hendes graviditet, og da vi kom hjem begyndte hun pludselig at bløde kraftingt, og blev indlagt. Hendes moderkage havde løsnet sig, og lægerne mente det det kunne have været trykket under flyvningen der havde gjort det..... Skal så lige siges at der var utrolig mange og MEGET slemme lufthuller under vores flyvetur, men det skete så derfor tør jeg ikke gøre det....

Anmeld

15. december 2009

Dictes mor

Jeg har lige været afsted til Tenerife i sidste uge, og det var en flyvetur på fem timer hver vej plus en ekstra flyvetur fra KBH til Ålborg, og der var ingen problemer. Jeg har termin d. 22 marts, så er ca. lige så langt henne. Ring og spørg fly selskabet, men hvis du er rask og har en problemløs graviditet, så er der ingen problemer i det. Jeg kan dog sige, at den lille brokker sig en del og rumsterer meget rundt, når man lander og letter, men der var ikke noget, der gjorde ondt eller virkede farligt. Dog synes jeg, at jeg lettere fik kvalme, men det er jo meget normalt, og plus der er jo ikke så langt til England at flyve. Tag du bare afsted, men husk at gå lidt rundt og lave venepumpe øvelser mv for at undgå vand i benene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.