Vask af legetøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.249 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. april 2008

Mikkelmusen

nu har jeg jo selv den holdning at hvis det ikke kan tåle en maskinvask så ryger det ud. :)

Men Filuca har en del bamser med ris i... Hvad med dem? Har i forsøgt at vaske dem og skete der noget?

I mit hoved "koger" man jo risene. Selvfølgelig koger de ikke. Men de ligger i varmt/lunkent vand ret længe. Og så vidt jeg ved smuldrer ris let når ligger i vand i længere tid uden at blive kogt. :S

Kom med jeres erfaring tak

ps... måske skulle jeg flå bamserne og fjerne risene og sy dem sammen igen (?):D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2008

Monique

Jeg har aldrig vasket bamser med ris i, men har fået fortalt at de kun kan tåle og blive vasket i hånden, men om det passer ved jeg ikke.
Jeg er selv igang med og vaske legetøj :D

Anmeld

25. april 2008

Honningblomst

Øh, jeg har nu aldrig vasket legetøj uden det virkelig var beskidt eller kommer fra loft eller kælder, så jeg aner det ikke.

Kan du ikke bare smide dem en tut i tørretubler, hvis det er fordi du vil slå støvmider ihjel..hvis ikke de er mødbeskidte selvfølgelig.

Knus..

Anmeld

25. april 2008

Mikkelmusen

Filuca har været syg og jeg vil jo ikke ha hun smitter sig selv igen.

Jeg tror da først det går galt hvis jeg først vasker og derefter tumbler dem... Så kommer der sgu nok rice krispies ud :P

Anmeld

25. april 2008

SaNiNa

du kunne ikke lave et lille hul i bamsen og tage risene ud.

Vask selve bamsen og kom risene i igen når den er tør

Anmeld

25. april 2008

Honningblomst

Lad være med at vsake dem...ved tres grader i tørre slår du jo alt ihjel. Derfor behøver man heller ikke vaske ved høje grader hvis man tørrer bagefter.

Tror nu ikke børn kan smitte sig selv med samme virus igen...

Knus Eva..

Anmeld

25. april 2008

Mikkelmusen

Nu ved jeg ikke hvor varm tørretumbleren blir for der er ikke grader på min. Men måske skulle jeg vaske dem i hånden, med en klud eller lign og så kort i tumbleren som du siger.

Anmeld

25. april 2008

Honningblomst

Mener de tørrer på 60 allesammen og så er der selvfølgelig også koldtørrer.

Anmeld

25. april 2008

Mikkelmusen

Jeg er lige blevet gjort opmærksom på at det ofte er plastik granulat der er i, så jeg mærkede på bamserne og det er plastik. Det står sågar på en af dem.

Sorry for min dumhed tøser, og tusind tak for hjælpen :D

Anmeld

25. april 2008

Doktor Doolittle

Chihuahuamus skriver:

nu har jeg jo selv den holdning at hvis det ikke kan tåle en maskinvask så ryger det ud. :)

Men Filuca har en del bamser med ris i... Hvad med dem? Har i forsøgt at vaske dem og skete der noget?

I mit hoved "koger" man jo risene. Selvfølgelig koger de ikke. Men de ligger i varmt/lunkent vand ret længe. Og så vidt jeg ved smuldrer ris let når ligger i vand i længere tid uden at blive kogt. :S

Kom med jeres erfaring tak

ps... måske skulle jeg flå bamserne og fjerne risene og sy dem sammen igen (?):D

På en måde kunne det være meget sjovt at prøve at kogevaske en enkelt risbamse, bare for at se resultatet bagefter :P
Bare en langt ude tanke fra mig (H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.