Rengøring af legetøj (overflade)..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.346 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. december 2009

MorTilGustav

Heysa. Jeg har købt en masse brugt legetøj (primært forskellige tøjdyr), hvor der står, at de kun må rengøres på overfladen.. Men hvordan og med hvad ville I sige det er bedst at gøre det..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2009

Fines mor

Cecilia84 skriver:

Heysa. Jeg har købt en masse brugt legetøj (primært forskellige tøjdyr), hvor der står, at de kun må rengøres på overfladen.. Men hvordan og med hvad ville I sige det er bedst at gøre det..?

Jeg ville nok prøve med en våd klud med lidt opvaskermiddel på;-) og så tørre godt af med en ren våd klud.

Anmeld

11. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg ville smide det i vaskemaskine på skåneprogram. Medmindre selvfølgelig der er batteri indeni.

Anmeld

11. december 2009

Mira0911

Heh, Jeg støvsuger det...

Anmeld

11. december 2009

Mumto3

Jeg har vasket alt legetøj til mine børn. Legetøj af plastik bliver enten tørret over med en fugtig klud eller kommer i vaskemaskinen. Sengerande, tøjdyr, stofspilledåser m.m. er alt sammen kommet i vaskemaskinen uanset hvad der har stået på de kunne tåle.

Det eneste der er blevet ødelagt er en Lamaze spille-elefant. Når man trak den i snablen spillede den en lille melodi. Efter 3. vask gav den op. Da jeg skulle sælge noget legetøj, så var der en køber der gerne ville have elefanten med også. Han skrev senere tilbage til mig at han havde sprættet elefanten op, og det viste sig at der var en snor inde i snablen som var blevet viklet om et eller andet, så nu virkede den igen.

Så jeg har kun gode erfaringer med at vaske stofting. Jeg tørretumbler det også, for at det får den der bløde overfalde igen.

Anmeld

11. december 2009

Cris

Mumto3 skriver:

Jeg har vasket alt legetøj til mine børn. Legetøj af plastik bliver enten tørret over med en fugtig klud eller kommer i vaskemaskinen. Sengerande, tøjdyr, stofspilledåser m.m. er alt sammen kommet i vaskemaskinen uanset hvad der har stået på de kunne tåle.

Det eneste der er blevet ødelagt er en Lamaze spille-elefant. Når man trak den i snablen spillede den en lille melodi. Efter 3. vask gav den op. Da jeg skulle sælge noget legetøj, så var der en køber der gerne ville have elefanten med også. Han skrev senere tilbage til mig at han havde sprættet elefanten op, og det viste sig at der var en snor inde i snablen som var blevet viklet om et eller andet, så nu virkede den igen.

Så jeg har kun gode erfaringer med at vaske stofting. Jeg tørretumbler det også, for at det får den der bløde overfalde igen.

Det har jeg også gjord mange gange... Jeg smider mange ting i vaskemaskine (med kort program) inkl nogle af mine tasker og sko!

Anmeld

12. december 2009

Lone Jakobsen

Mumto3 skriver:

også her så er man sikker på at det er rent nok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.