En træt lille dreng:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

413 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. december 2009

3drenge

Vores dreng er nu 10 uger og fra han blev født har han sovet rigtig meget 17-19 timer i døgnet. Den sidste uge har han sovet igennem om natten Hans dag ser sådan her ud:

Får mad (180ml) kl. 7 kommer ud i barnevognen kl. 8 sover til kl. 12, hvor han får mad igen (180ml). Vækker ham tit ved 15-16 tiden , så han kan få lidt mad igen (120ml) så går jeg en tur med ham og han ligger i sin loftsvugge og putter lidt eller kommer i bad (han er træt men vil ikke sove ude sidst på dagen) Ved 19 tiden får han sin natflaske (210-240ml) og kommer så i seng ved 20.30 tiden og sover i sin egen seng på sit værelse til kl.7.

Synes det er helt vildt som han har sovet siden han blev født, følte slet ikke vi så ham, da han bare sov ude i barnevognen hele tiden, nogle dage så hans brødre ham slet ikke inden de skulle i seng.

Det hjælper ikke, at prøve at holde ham vågen så bliver han bare sur/overtræt han kan stadig kun holde sig vågen 1time om morgenen og middagen og den går jo næsten bare ved, at give mad og skifte ham.

Men han er en glad og tilfreds dreng, bare han får mad når han er sulten og får lov at sove når han er træt, så vi må bare underholde os med noget andet i løbet af dagen  

Med hans brødre var det noget med at vippe med barnevognen i 20min, så sov de i 20min og ellers gik jeg byen rundt og rundt hver dag. De sov dog også igennem om natten fra de var 2-3mdr men om dagen var der ikke meget sammenhængene søvn, så det er rigtig mærkeligt at få sådan en træt baby 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2009

Nybagt mor

Tillykke med ham

Har selv en 5 uger gammel dreng - og de første par uger sov han ligesom du beskriver. Her den sidste uge har der dog været fuld knald på om dagen (pludrer, mosler m.m.) - til gengæld sover han så om natten.

Så ja - der er åbenbart stor stor forskel - jeg synes så til gengæld at min burde sove til mere (for hans egen skyld..) - Er jo kun 5 uger gammel

Anmeld

11. december 2009

3drenge

Nybagt mor skriver:

Tillykke med ham

Har selv en 5 uger gammel dreng - og de første par uger sov han ligesom du beskriver. Her den sidste uge har der dog været fuld knald på om dagen (pludrer, mosler m.m.) - til gengæld sover han så om natten.

Så ja - der er åbenbart stor stor forskel - jeg synes så til gengæld at min burde sove til mere (for hans egen skyld..) - Er jo kun 5 uger gammel

Tak og også tillykke til dig

Jeg ville nu gerne han var lidt mere vågen og i godt humør om dagen, men det er ikke mange minutter vi får med pludren og smil, men nyder rigtig dem der kommer men det skal jo nok komme lige så stille og roligt, har heller ikke så travlt denne gang, med at han skal "lære" alt muligt hurtigt, det er vores sidste baby som vi skal nyde og så kommer de forskellige ting når han er klar og har fået udsovet, det føltes heller ikke som om han sov inde i maven, synes han sparkede rundt dagen lang, så det bliver rigtig indhentet nu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.