Generte børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

442 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. december 2009

moller84

Kender nogen af jer til at have generte børn?

Jeg har altid været frygtelig meget genert, er først begyndt ikke at være det så meget, efter jeg blev lidt mere voksen. Men kan huske hvordan jeg som barn, altid skulle gemme mig hos min far - helst op og hænge så jeg ku putte-gemme hovedet hos ham.

Men mit spørgsmål er så egentlig, om der nogen der ved hvornår sådan noget kan starte hos børn. Når jeg holder min datter (er kun 4 måneder) og der kommer nogen hen og siger hej til hende (også min kæreste, hendes far).. så smiler hun mens hun gemmer hovedet ind mod min skulder/hals område. Så kigger hun lidt frem igen, og når de så siger hej til hende og griner til hende, så gør hun det igen. Er enormt sødt synes jeg jo at hun sådan gemmer og putter sig ind til mig, og vi griner lidt af det - men kan det være sådan en form for generthed, eller er det alt for tidligt, og nok bare noget alle babyer gør?

kh Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

Mira0911

moller84 skriver:

Kender nogen af jer til at have generte børn?

Jeg har altid været frygtelig meget genert, er først begyndt ikke at være det så meget, efter jeg blev lidt mere voksen. Men kan huske hvordan jeg som barn, altid skulle gemme mig hos min far - helst op og hænge så jeg ku putte-gemme hovedet hos ham.

Men mit spørgsmål er så egentlig, om der nogen der ved hvornår sådan noget kan starte hos børn. Når jeg holder min datter (er kun 4 måneder) og der kommer nogen hen og siger hej til hende (også min kæreste, hendes far).. så smiler hun mens hun gemmer hovedet ind mod min skulder/hals område. Så kigger hun lidt frem igen, og når de så siger hej til hende og griner til hende, så gør hun det igen. Er enormt sødt synes jeg jo at hun sådan gemmer og putter sig ind til mig, og vi griner lidt af det - men kan det være sådan en form for generthed, eller er det alt for tidligt, og nok bare noget alle babyer gør?

kh Pernille

Jeg tror det høre til alle børn... Min pige gør det, ved alle, undtagen os forældre selvfølgelig...

Anmeld

10. december 2009

vatten

Mathias var meget åben overfor fremmede folk indtil han blev omkring de to år. Da begyndte han at "pive" når fremmede kom til ham, og nu råber han "nej!", hvis nogen taler til ham

Men hvis man tager sig tid til lige at se ham an- uden at tale til ham- og så lader ham komme til en, så er det okay. Så det skal nok blive spændende at se, om han bliver genert eller ej som voksen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.