Tobakslugt gør mig dårlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.041 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. december 2009

Mathilde & Frederikkesmor

Som overskriften fortæller, så gør tobakslugt mig rigtig utilpas Det er efterhånden blevet sådan, at jeg får det enormt skidt, hvis jeg f.eks. sidder ved siden af en der lige har været ude at ryge. Jeg får en frygtelig kvalme og dunkende hovedpine ved lugten... Ved det lyder underligt, at en lugt kan udløse dette, men det er sandt Jeg får derudover brækfornemmelser ind imellem, og når brækfornemmelserne kommer, så er det svært at skjule, at man synes noget er rigtig ulækkert. Jeg bliver kaldt sart, sippet, og hvad der ellers findes af ord - men det er så hvad det er. Mit problem ligger egentligt blot i, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved dette, for at jeg kan holde andre menneskers "lugt" ud?!

Nogle der har oplevet noget lignende under graviditet?

Hvis ja - hvad gjorde I ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

moller84

Kender det lidt med røglugten. Det var mærkeligt, for inden jeg blev garvid var jeg virkelig stor-ryger.. min plan var så selvfølgelig at skære drastisk ned eller holde helt op.. men i starten knep det lidt, men fik da trappet ned. Men da jeg fra uge 7 fik kvalme og begyndte at kaste op døgnet rundt (kastede op hver dag flere gange om dagen til uge 17), ku jeg fra den ene dag til den anden ikke ryge mere, og begyndte at få kvalme når min kæreste lige havde røget og ville kysse mig.. så ja selv som ryger kan man få det sådan, med noget man normalt aldrig har haft det sådan med før.

Anmeld

10. december 2009

Ranarupta

Åååh, hvor jeg kender det... 

Jeg har det på præcis samme måde. Hvis jeg er så uheldig at ende med at sidde ved siden af en stinker  så gør jeg enten dét, at jeg:

1: ser om der er andre pladser

2: ånder igennem min bluse/jakke/tørklæde og ligner et fjols 

Anmeld

10. december 2009

Anja.t

Jeg var også ryger dengang jeg blev gravid, holdte selvfølgelig med det samme. Jeg kunne heller ikke tåle lugten af røg. Den dag i dag er jeg den største multi sippet anti ryger!! 

Idag stod jeg i kø i Bilka og manden bag ved mig stank af røg!! Lige pludselig kommer jeg til at lave en lyd med munden, fordi det var så slemt.

Jeg tror ikke man kan gøre noget ved det. Bare hold dig for næsen

mvh Anja

Anmeld

11. december 2009

Mathilde & Frederikkesmor

Hvor er jeg glad for at jeg ikke palle alene om denne følelse - puha! Jeg har faktisk også været stor ryger inden jeg blev gravid, men nu kan jeg bare slet ikke klare lugten.... Anja, kender udemærket godt den der med at stå i kø, og så er der bare en der stinker frygteligt Det er ubehageligt, men samtidig egentligt også lidt synd for vedkommende, da han/hun med sikkerhed ikke selv er klar over det, eller kan lugte sig selv

God weekend til jer alle.....

Anmeld

11. december 2009

frk andreasen

Mathildesmor skriver:

Som overskriften fortæller, så gør tobakslugt mig rigtig utilpas Det er efterhånden blevet sådan, at jeg får det enormt skidt, hvis jeg f.eks. sidder ved siden af en der lige har været ude at ryge. Jeg får en frygtelig kvalme og dunkende hovedpine ved lugten... Ved det lyder underligt, at en lugt kan udløse dette, men det er sandt Jeg får derudover brækfornemmelser ind imellem, og når brækfornemmelserne kommer, så er det svært at skjule, at man synes noget er rigtig ulækkert. Jeg bliver kaldt sart, sippet, og hvad der ellers findes af ord - men det er så hvad det er. Mit problem ligger egentligt blot i, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved dette, for at jeg kan holde andre menneskers "lugt" ud?!

Nogle der har oplevet noget lignende under graviditet?

Hvis ja - hvad gjorde I ved det?

1 graviditet brækkede jeg mig hvis min far tændte piben. 

denne her gang har jeg været virkelig syg når min kæreste tændte en smøg. så han gik udenfor og undlod at ryge om morgnen før jeg havde givet grøn lys, og været ude og kaste op de to tre gange jeg gjorde hver morgen.. for bare det at han havde røget fik det til at vende sig i mig ,det stod på fra uge 7 til 14 -15 stykker puha kan stadig blive dårlig af lugten også alkohol kan få det til at vænne sig i mig

kram tanja 25+5

Anmeld

13. december 2009

lotte32

Du er bestemt ikke alene om det

jeg røg før jeg blev gravid, men nu får jeg kvalme bare ved tanken om røg  men jeg er egentlig glad for det, for uden kvalme tror jeg at det ville have været meget svært for mig at stoppe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.