Ingen tvivl, jeg elsker at være mor til mine 2 rødder.
Men på mange måder hader jeg det at være blevet mor...
Man føler ALT- kan sættte sig ind i mange flere ting man hellere havde været foruden. Det kan næsten være helt svært at håndtere tingene man bliver udsat for i hverdagen, nyhederne, ting man læser i avisen, ting man ser og hører generelt.
Hvordan filan lukker man det ude??????????
Jeg har aldrig været "følsom" som sådan. Jo jeg synes dengang det var synd hvos der skete noget med folk, forældre børn, død, krig osv, men slet ikke som nu.
Alle de indlæg der bliver postet herinde om mishandling af børn, død og lemlestelse, misbrug osv..det går lige i hjertet og jeg føler SÅ meget med dem. Det er næsten ikke til at holde ud at man skal sætte sig SÅ meget ind i andre smerte og sorg.
Dengang inden ungerne kunne jeg sagtens læse sådanne ting uden at tage det med mig i seng...det kan jeg ikke længere.
Og nej, lader ikke bare være med at læse om tingene, for man skal jo også leve i den virkelig verden.
Men hvordan kan man undgå at tage de lede tanker med i seng, med sig i uger efter nogle gange.
F.eks det med ungerne i den italienske institution..puha jeg fik det dårligt. Eller den kinesiske suppe???De udsultede børn fra Afrika man ser på tv...... eller at der hver uge dør et barn i Danmark fordi de bliver bakket over af deres egne forældre, drunker, dør i bilulykker, i brande osv.
Jeg tænker alt for mange negative tanker eefter jeg er blevet mor, om hvad der kan ske mine unger. Jeg HADER når min søn går over en rist fordi jeg forestiller mig han falder ned og drukner for an mig.
At vi kører galt og at han bliver kyld ud af stolen eller lign. At han skal løbe ud for an bil fordi jeg kigger væk 2 sek. At min datter bliver kvalt i sin mad eller andre ting hun stopper i munden...at hun skal æde et batteri ligesom han knægten..
Jamen altså. Der er bare så vildt latterligt mange følelser i det at være mor at det nogen gange kan være svært synes jeg
.
Heldigvis overskygger alt det gode naturligvis og man elsker sine unger over alt på jorden. Nogle gange tænker man vist bare for meget....