Udslet bag det ene øre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.226 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. december 2009

Findusinde

Hej piger.. Har lige opdaget at Laura har udslet bag det ene øre.. Det ligner små sår skorper.. Hun har ikke haft sår.. Hvad kan det være? Det virker ikke til det gør ondt på hende.. Måske det bare er tør hud..

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

mariamiss6

Findusinde skriver:

Hej piger.. Har lige opdaget at Laura har udslet bag det ene øre.. Det ligner små sår skorper.. Hun har ikke haft sår.. Hvad kan det være? Det virker ikke til det gør ondt på hende.. Måske det bare er tør hud..

Knus

Det er fordi hun bliver fugtig bag ørerne... du skal sørge for at tørre hende rigtig godt bag ørerne efter bad, og gerne også hvis hun har svedt meget...

Nu mens hun har det er det vigtigt at smøre det, til det er helt væk...

Jeg har selv lidt meget af det, og kan man ikke holde nallerne væk fra det, kan det meget nemt uvikle sig til stafylikokker ( ? ) som er aller helvedes svært at komme af med, fordi det smitter hudområdet omkring det først angrebne område...

altså er det kort sagt sådan noget som sved/mælk/sæbe-rester der kan gøre at huden opløses, og hvis man kommer til at klø i det, kan det gå hen og blive noget rigtig skidt..

Og jeg ved godt at snakken om stafylikokker er sådan lidt 'worst case' men jeg siger det fordi jeg selv har lidt rigtig meget af det, og det endte ALTID med stafylikokker for mit vedkommende.... en rigtig ulækker og irriterende sår-tilstand at have..

Anmeld

10. december 2009

mariamiss6

fik lige set i din status at hun jo ikke er så gammel... så behøver du vidst ikke panikke.... bare hold hende ren, tør, og smør det mens det er irriteret....

Anmeld

10. december 2009

trunte89

Som der bliver sagt, sørg for at vaske hende godt, tørre rigtig godt og så smør noget creme på.

Sara har lige haft det, og det nåede at udvilke sig til noget børnesårs lignende noget.

Anmeld

10. december 2009

Findusinde

trunte89 skriver:

Som der bliver sagt, sørg for at vaske hende godt, tørre rigtig godt og så smør noget creme på.

Sara har lige haft det, og det nåede at udvilke sig til noget børnesårs lignende noget.

Hvilken creme brugte I?

Anmeld

10. december 2009

trunte89

Vi Fik noget penicillin creme ved lægen og så penicillin også, Men mon ikke bare en alm god babycreme kan hjælpe? Hvis det ikke er nået at blive helt slemt.

( Sara havde også lidt da hun var yngre, og der fik vi bugt med det med vand - sæbe og alm creme)

Anmeld

10. december 2009

moller84

Jeg lagde på et tidspunkt også mærke til at min på knap 4 måneder havde det, og begyndte derefter at være ret omhyggelig med at tørre der efter hun havde været i bad, og synes ikke hun har det mere - gik over uden creme, bare ved grundig vask og tørring.

Anmeld

10. december 2009

mariamiss6

trunte89 skriver:

hvis det er væskende sår, der spreder sig -> stafylikokker Det kan blive virkelig nasty... Jeg kender en der fik skrællet sin arm, fordi hun ikke kunne slippe af med det igen, efter en stor operation dog - indebar hudtransplantation....

Anmeld

10. december 2009

mariamiss6

Findusinde skriver:

Hvilken creme brugte I?

Jeg har altid bare brugt den blå helosan, til alt, også det med ørerne...

Den gang jeg var barn, sværgede min far til decubal, som stadig fås på apoteket...

Jeg har kun 1 gang fået noget creme for det, fordi det var lidt tilfældigt jeg var ved lægen ang. noget helt andet, og hun podede så det sår jeg havde i øret den dag, og fik en positiv test på stafylikokker.... Hun gik nærmest i panik synes jeg, og så var det endda virkelig lidt, men den gang gik mit også væk med alm, creme, og god aftørring...

Jeg har også haft det i navlen 2-3 gange.... sidste gang var det en reaktion efter at have haft en navlestav med et uægte smykke, tror det var en viderudvikling af en nikkelallergi...

Anmeld

11. december 2009

trunte89

mariamiss6 skriver:

hvis det er væskende sår, der spreder sig -> stafylikokker Det kan blive virkelig nasty... Jeg kender en der fik skrællet sin arm, fordi hun ikke kunne slippe af med det igen, efter en stor operation dog - indebar hudtransplantation....

Godt du ikke skrev det for 2 uger siden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.