Findusinde skriver:
Hej piger.. Har lige opdaget at Laura har udslet bag det ene øre.. Det ligner små sår skorper.. Hun har ikke haft sår.. Hvad kan det være? Det virker ikke til det gør ondt på hende.. Måske det bare er tør hud..
Knus
Det er fordi hun bliver fugtig bag ørerne... du skal sørge for at tørre hende rigtig godt bag ørerne efter bad, og gerne også hvis hun har svedt meget...
Nu mens hun har det er det vigtigt at smøre det, til det er helt væk...
Jeg har selv lidt meget af det, og kan man ikke holde nallerne væk fra det, kan det meget nemt uvikle sig til stafylikokker ( ? ) som er aller helvedes svært at komme af med, fordi det smitter hudområdet omkring det først angrebne område...
altså er det kort sagt sådan noget som sved/mælk/sæbe-rester der kan gøre at huden opløses, og hvis man kommer til at klø i det, kan det gå hen og blive noget rigtig skidt..
Og jeg ved godt at snakken om stafylikokker er sådan lidt 'worst case' men jeg siger det fordi jeg selv har lidt rigtig meget af det, og det endte ALTID med stafylikokker for mit vedkommende.... en rigtig ulækker og irriterende sår-tilstand at have..
Anmeld