At vænne sig til en ny rolle...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. december 2009

Ranarupta

Jeg tror ikke, at jeg helt har indset, at jeg skal være mor.

Når folk f.eks. kalder mig for "lillemor" eller "mor", så er det lige før, jeg får lange, slanke babser... 

Det er en helt ny rolle, jeg skal lære at kende og det tager vist lidt tid, før min selvopfattelse er med dér...

Har/havde I andre det lige sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

Tvilling

Hej.

Jeg vil sige det sådan, folk spørg mig om jeg er begyndt at købe tøj og diverse. Indrette osv. Men jeg er slet ikke der endnu, og har det sådan jeg tror ikke rigtig det går op for mig før spunken begynder at sparke. Eller jeg står med den lille i armene. Lige nu er det eneste at der sker SÅ meget med kroppen at det bevidner for mig der sker noget. Men jeg er SÅ klar til at blive mutti.

K Tvilling

Anmeld

10. december 2009

Ranarupta

Jeg synes også, at jeg psykisk er mere end klar  men når jeg så lige bliver aet på maven eller kaldt mor, så bliver jeg forfjamsket...

Men jeg glææææder mig sådan og er heller ikke begyndt at købe noget. Dog har mine forældre givet os en strækvikle i julegave
(denne: http://www.trendsales.dk/main.asp?site=view_item&id=14695581&forum=308&status=&search=0&road=my_replies)

Vi skal til NF imorgen, så hvis alt er positivt, kan det være at jeg så småt går amok i babygrej 

Anmeld

10. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

Ranarupta skriver:

Jeg tror ikke, at jeg helt har indset, at jeg skal være mor.

Når folk f.eks. kalder mig for "lillemor" eller "mor", så er det lige før, jeg får lange, slanke babser... 

Det er en helt ny rolle, jeg skal lære at kende og det tager vist lidt tid, før min selvopfattelse er med dér...

Har/havde I andre det lige sådan?

det er en skøn rolle, den største  man kan ønske sig!!  også vil jeg da lige sige tillykke med det!!!!!!

kan se du skal til NF scanning i morgen, held og lykke

knus karina  uge 31+2  og en dreng på 1½år.

Anmeld

10. december 2009

LauraLW

Ranarupta skriver:

Jeg synes også, at jeg psykisk er mere end klar  men når jeg så lige bliver aet på maven eller kaldt mor, så bliver jeg forfjamsket...

Men jeg glææææder mig sådan og er heller ikke begyndt at købe noget. Dog har mine forældre givet os en strækvikle i julegave
(denne: http://www.trendsales.dk/main.asp?site=view_item&id=14695581&forum=308&status=&search=0&road=my_replies)

Vi skal til NF imorgen, så hvis alt er positivt, kan det være at jeg så småt går amok i babygrej 

Nøj, hvor er den fin den vikle. - Har lidt berøringsangst med dem, men mon ikke at man kan lære at bruge dem. Gotta have tror jeg :-)

Og held og lykke til NF

Anmeld

10. december 2009

betjenten

Er selv 16+2 og må indrømme at jeg ikke helt har vænnet mig til tanken endnu... Det er dog gået lidt mere op for mig, efter NF og ja så hørte vi hjertelyd hos jordmoderen for en uge siden

Kan heller ikke rigtig skjule det mere...

Har fået pakkekalender til baby af min mor, og købte i dag de sødeste gummistøvler, men ellers er vi ikke rigtig gået amok endnu... Håber at vi får kønnet af vide, d. 05.01.10 til MDscanningen... Mon ikke vi så benytter os lidt af januarudsalget

Glæd dig til NFscanningen, det er FANTASTISK!!!

Knus fra en som stadig ikke helt fatter at hun skal være mor 

Anmeld

10. december 2009

Tvilling

Held og lykke med NF i morgen. . Vil meget gerne have update ik

Anmeld

10. december 2009

N&J

Altså jeg tror først det gik rigtig op for mig 1½ mdr. efter fødslen, jeg mente selv jeg var helt klar psykisk og havde mentalt forberedt mig, men det er ikke helt det samme som at stå med ens baby i armene og så mærke al den kærlighed.. helt fortryllende.. men du har jo også lidt tid til at vænne dig til tanken.. 

Anmeld

10. december 2009

Sisley

Jeg føler mig heller slet ikke som en "mor"! I nogle enkelte øjeblikke kan jeg dog godt få såen en lykkerus-følelse ind over mig - kender I det - det er for nogle få 10 sekunder hvor alt bare er perfekt, man 110% lykkelig og har sommerfugle i maven :-) Men wups så forsvinder følelsen lissom igen og back to reality. Er glad for naturen er indrettet sådan, at jeg har 9 måneder til at vænne mig til tanken i.

Sisley
18+4

Anmeld

10. december 2009

Ranarupta

Mange tak for jeres svar!
Det er utroligt rart at høre andres tanker og følelser omkring sådan et emne.  

Tvilling> jo, jeg skriver lige en update imorgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.