Brystbarn, hvor mange ml. pr. måltid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.637 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. december 2009

LineD

Hej kloge tøser

Jeg kom lige til at tænke på noget, vides det egentlig hvor mange ml. et brystbarn spiser pr. måltid?

Jeg har søgt på nettet med kan ikke rigtig finde noget om det...

Grunden til jeg spørger er at jeg jo malker ud på det ene bryst pga. sår, jeg malker mellem 100 og 120 ml ud pr. gang han skal spise ved det bryst, og han sluger hver en dråbe. Jeg synes umiddelbart det virker af lidt meget, men jeg ved jo heller ikke hvad normalen er.

Han er 16 dage gammel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

Mumto3

Hold da op! Det lyder at vildt meget! det er da fantastisk med sådan en mælkeproduktion og så ovenikøbt på udpumpning, som jo får brystet til at producere lidt mindre mælk end når det bliver stimuleret af barnet.

Generelt spiser børn mere når de får flaske, fordi det er nemmere at spise. Det kræver ikke så meget energi eller krafter at suge mælken ud af en flaske som fra brystet. det er nok derfor han spiser så meget.

Har han ondt i maven bagefter? Nu ved jeg ikke vhor tit han spiser, men hvis det er hver 2. eller 3. time han får 100-120ml så lyder det af rigtig meget.

Jeg ville ringe til barselsgangen, sundhedsplejesken eller en ammerådgiver og lige få en fagperson ind over.

Tillykke med den lille nye!!!!

Anmeld

10. december 2009

LineD

Ja jeg synes jo også umiddelbart det lyder af meget, han får jo så kun "så meget" hver 6 time ca. da jeg jo ammer fuldt på det andet bryst, samt så vidt smerten tillader det, ammer på højre om natten. Så det er kun et par gange i løbet af dagen han spiser så meget pr flaske, men jeg har følelsen af han spiser ligesåmeget ved brystet da de føles "næsten tømt" efter hver amning...

Det kan da godt tænkes jeg burde ringe til SP'en og høre om han tager skade af det.

Han er rigtig nem, og jeg har bestemt ikke indtryk af at han har ondt i maven, han virker sund, rask og veltilpas En enkelt bøvs i ny og næ kan da gøre ham ked af det, men det er mest i forbindelse med amningen ved brystet

Anmeld

10. december 2009

Ni-ko-li-ne

divider hans vægt i gram med 6 :0) det er det antal ml han (vejledende) bør spise på et døgn:0) jeg syne sikke 120ml lyder vanvittigt, de spiser ikke lige meget ved hvert måltid jo:0)

Anmeld

10. december 2009

Ansemusen

Min jordemoder sagde at vi skal bruge en saftflaske med meget lille hul, så mælken ikke bare løber ud men at barnet stadig skal suge godt til! Måske det var en idé hvis du ikke allerede bruger det? Mht. flaske, så spiser de jo altid mere i flaske end ved bryst og der går derfor ofte længere tid mellem de skal have mad end hvis de kun får bryst. Så jeg overvejer klart flaske om natten når amningen kører! Så får jeg forhåbentlig lidt mere søvn!

Anmeld

10. december 2009

Klumpe-dumpe

LineD skriver:

Hej kloge tøser

Jeg kom lige til at tænke på noget, vides det egentlig hvor mange ml. et brystbarn spiser pr. måltid?

Jeg har søgt på nettet med kan ikke rigtig finde noget om det...

Grunden til jeg spørger er at jeg jo malker ud på det ene bryst pga. sår, jeg malker mellem 100 og 120 ml ud pr. gang han skal spise ved det bryst, og han sluger hver en dråbe. Jeg synes umiddelbart det virker af lidt meget, men jeg ved jo heller ikke hvad normalen er.

Han er 16 dage gammel.

Jeg synes bestemt heller ikke det lyder af meget.

Hvor meget vejer han?

Og Tillykke med puslingen.

Anmeld

10. december 2009

LineD

malucca09 skriver:

Jeg synes bestemt heller ikke det lyder af meget.

Hvor meget vejer han?

Og Tillykke med puslingen.

Drengen skal jo have hvad han kan spise

Han vejede kun 2840 ved fødslen, tabte sig så til 2600 gram da vi skulle hjem. da han var 9 dage gammel var han oppe på lidt over 2900 gram.

Idag er han 16 dage, men ved ikke hvad han vejer

Og mange tak for lykønskningen Vi er SÅ glade for den bette prut!

------

Ansemus: Det er den teknik vi bruger Men takker for tippet alligevel Det tager ham omkring 30 min at tømme de små 100-120 ml.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.