søstersituationen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. december 2009

Milka

jeg blev vækket meget tidligt af politiet i morges, som ringede og fortalte at de ikke så nogen grund til at tvangsindlægge min søster da hun ikke virkede suicidal mens de havde aflagt hende et visit i nat. pyt med at halvdelen af hendes ansigt var malet sort (i bedste peter lundin stil) samt den mindre detalje at hun er rablende sindssyg og mener at folk er ude på at halshugge hende.

i øvrigt ret smart at sende politibetjente ud for at vurdere folks mentale tilstand, synes i ikke? 

nå, min mor er her og har passet bøtterne i eftermiddag mens jeg har fået ordnet lidt ting. har bla. fået fotograferet motivet til julekortet til min gamle arbejdsgiver. det tog ingen tid og nu er jeg så en anelse rigere! det ser sådan her ud:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

oo

jeg tror bare du skal være glad for de ikke fandt en eller anden grund til at plaffe hende ned aj, det er ikke noget man skal joke med, men det er sgu da ikke ret smart at politifolk skal vurdere i den slags sager, de skal da bare afhente og så må lægen vurdere det sted de skal bringe personen hen. hvad siger din mor til det hele?

meget fancy julekort, by the way

Anmeld

9. december 2009

Milka

Tjuhl skriver:

jeg tror bare du skal være glad for de ikke fandt en eller anden grund til at plaffe hende ned aj, det er ikke noget man skal joke med, men det er sgu da ikke ret smart at politifolk skal vurdere i den slags sager, de skal da bare afhente og så må lægen vurdere det sted de skal bringe personen hen. hvad siger din mor til det hele?

meget fancy julekort, by the way

min mor er nok den i familien der har båret den tungeste byrde mht til tina og er i gang med en kompliceret løsrivningsproces. derfor er det mig og min far der handler på det lige for tiden. jeg har mange gange taget min søster i hånden og fulgt hende til psykiatrisk afdeling, men det kan jeg ligesom ikke mere – tror ikke det er et sted for bøtter!

jeg er nysgerrig trine, hvad er det der gør julekortet fancy? 

Anmeld

9. december 2009

Klumpe-dumpe

Milka skriver:

jeg blev vækket meget tidligt af politiet i morges, som ringede og fortalte at de ikke så nogen grund til at tvangsindlægge min søster da hun ikke virkede suicidal mens de havde aflagt hende et visit i nat. pyt med at halvdelen af hendes ansigt var malet sort (i bedste peter lundin stil) samt den mindre detalje at hun er rablende sindssyg og mener at folk er ude på at halshugge hende.

i øvrigt ret smart at sende politibetjente ud for at vurdere folks mentale tilstand, synes i ikke? 

nå, min mor er her og har passet bøtterne i eftermiddag mens jeg har fået ordnet lidt ting. har bla. fået fotograferet motivet til julekortet til min gamle arbejdsgiver. det tog ingen tid og nu er jeg så en anelse rigere! det ser sådan her ud:

Åh hvor sørgeligt, at almindelige betjente skal vurdere om en person er "klar" til tvangsindlæggelse. De har jo slet ingen grundlag for denne vurdering. -men som du beskriver Tina, så vil jeg da mene (udfra min lige så god uddannelse) vurdere hende til at være så langt ude, at et ophold ville være til hendes eget bedste.

Jeg har en bekendt, som har samme sygdom (dog mere selv forskyldt pga Hash) men han kunne heller ikke tvangsindlæggelse, da hans tvillingebror fandt ham spændt fast med håndjern til en radiator. Hvor han havde sidde i 3 dage og talt med den, uden vådt eller tårt. Med l*ort op til nakken.

Jeg tænker lidt, hvor langt ude skal man være, før det er tale om en tvangindlæggelse??? (jo jo jeg ved godt man skal være selvmordtruende osv.)

Camilla jeg må holde med Trine, det julekort er virkelig flot/fancy, men meget dragende... Bliver nærmest trukket ind i det. Øv øv jeg ikke er på job, (hvis de er vores kunde dit tidligere job) så ville jeg åbnet kurverten og ville med det samme ha´sagt se det er bøtte-mor der har lavet det!!! (og direktøren havde ikke fået lov til at ha´det inde ved sig, det skulle stå på mit bord)

Iiihh nu glæder jeg mig til at få mit billede så jeg kan få lavet julekort. (og du må gerne lave din signatur derpå, hvis det er, så er Malutten mega heldig)

Lang smørre du fik herfra

Kram.

Anmeld

9. december 2009

oo

Milka skriver:

min mor er nok den i familien der har båret den tungeste byrde mht til tina og er i gang med en kompliceret løsrivningsproces. derfor er det mig og min far der handler på det lige for tiden. jeg har mange gange taget min søster i hånden og fulgt hende til psykiatrisk afdeling, men det kan jeg ligesom ikke mere – tror ikke det er et sted for bøtter!

jeg er nysgerrig trine, hvad er det der gør julekortet fancy? 

jeg tror det er noget med at der er et eller andet i det der udstråler luksus...eller, man får lyst til at lægge sin kind på det og sove - hvis det gir mening? det er jo egentlig et enkelt billede, men så er der pludselig en masse farver og former og så er det ikke helt så enkelt som først antaget

- ja, jeg er altså vant til at analysere tekst, så det lyder nok ikke særlig klogt det her billedanalyse!

Anmeld

9. december 2009

Milka

iiiih, mange tak for de fine analyser, har også lige fået en mail om at de er vilde med det. jeg syntes jo først at det lignede lort og at de med sikkerhed aaaldrig ville bruge mig igen. men sådan har jeg det altid når jeg skal vise en kunde noget, sidder totalt og bider negle mens jeg venter på svar 

Anmeld

9. december 2009

Klumpe-dumpe

Milka skriver:

iiiih, mange tak for de fine analyser, har også lige fået en mail om at de er vilde med det. jeg syntes jo først at det lignede lort og at de med sikkerhed aaaldrig ville bruge mig igen. men sådan har jeg det altid når jeg skal vise en kunde noget, sidder totalt og bider negle mens jeg venter på svar 

Kan godt forstå de var vilde med det

Jeg kom med det samme til at tænke på, en frosklar morgen ved en sø med is på, hvor solen er ved at stå op. (Synes baggrunde minder om solen, og den genspejler sig på isen. Snik snak, jeg er jo slet prof analytikker)

Anmeld

9. december 2009

Milka

malucca09 skriver:

Kan godt forstå de var vilde med det

Jeg kom med det samme til at tænke på, en frosklar morgen ved en sø med is på, hvor solen er ved at stå op. (Synes baggrunde minder om solen, og den genspejler sig på isen. Snik snak, jeg er jo slet prof analytikker)

dine associationer er bare i orden 

Anmeld

9. december 2009

Klumpe-dumpe

Milka skriver:

dine associationer er bare i orden 

(Så mangler jeg bare mine skøjter, stav og en puck og så fræse derud )

Anmeld

9. december 2009

Bondepigen

Wauw virkelig flot julekort!!! For mig udstråler den altså bare alt andet end is og frost. Jeg får helt lyst  til at kravle ind i den for at hygge og få varmen! Dejlige varme farver...og de der cirkler i baggrunden ser dejligt bløde ud, så får seriøst lyst til at kravle ind i dit kort og smide mig midt i det hele og boble, som den gamle nisse jeg er... Men det gør vel heller ikke noget, nu det er et juuulekort??!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.