ÆL og temperaturen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. december 2009

Kruse90

Hej i dejlige piger

Har lige et spørgsmål.
Jeg har fået anskaffet mig et godt termometer
Spørgsmålet er så.
Hvad dag skal jeg starte med at tage min temp.? er på dag 53. og ingen mens haft endnu:s

Skal man starte den dag mens starter? eller
Og skal man tage den om morgen inden du står ud af sengen eller?

Og hvor meget skal den stige?

Håber i lige vil hjælpe

Carina der nu vil forsøge sig med temperaturmåling istedet for ÆL tests da de ikke virkede. Det var for besværlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

Kruse90

slet ingen der kan hjælpe?

Anmeld

9. december 2009

Joanna

jeg kan godt hjælpe!

Du skal tage tempratur om morgnen, start bare nu for at vænne dig til det. Begynd at tegne skemaet på første dag, du bløder. Tempraturen vil stige omkring 0,2-0,7 grader. Du skal helst bruge et termometer med to decimaler, og så skal du bruge et skema, hvor du kan lave kurve over udviklingen. Det skal gøres på samme tidspunkt hver dag og inden du står ud af sengen. faktisk inden du gør noget som helst! Når tempraturen 3 dage i træk har ligget over gennemsnitslinien, så ved du, at ÆL ER sket. Tempraturen stiger cirka 2 døgn EFTER ÆL... så du kan ikke bruge det fremadrettet, hvis man kan sige det på den måde. Du kan ikke bruge det til at se, at nu skal I bolle ekstra. Så ÆLtests viser at det vil ske, mens tempraturen viser at det er sket. Jeg bruger begge dele  = livrem OG seler :-)

Tempraturen forbliver forhøjet i en uges tid cirka og dykker så igen frem mod mens. Er man derimod så heldig at man er blevet gravid, så dykker den ikke igen - så det kan bruges som en art tidlig G-test.

Anmeld

10. december 2009

Kruse90

Joanna skriver:

jeg kan godt hjælpe!

Du skal tage tempratur om morgnen, start bare nu for at vænne dig til det. Begynd at tegne skemaet på første dag, du bløder. Tempraturen vil stige omkring 0,2-0,7 grader. Du skal helst bruge et termometer med to decimaler, og så skal du bruge et skema, hvor du kan lave kurve over udviklingen. Det skal gøres på samme tidspunkt hver dag og inden du står ud af sengen. faktisk inden du gør noget som helst! Når tempraturen 3 dage i træk har ligget over gennemsnitslinien, så ved du, at ÆL ER sket. Tempraturen stiger cirka 2 døgn EFTER ÆL... så du kan ikke bruge det fremadrettet, hvis man kan sige det på den måde. Du kan ikke bruge det til at se, at nu skal I bolle ekstra. Så ÆLtests viser at det vil ske, mens tempraturen viser at det er sket. Jeg bruger begge dele  = livrem OG seler :-)

Tempraturen forbliver forhøjet i en uges tid cirka og dykker så igen frem mod mens. Er man derimod så heldig at man er blevet gravid, så dykker den ikke igen - så det kan bruges som en art tidlig G-test.

1000 tak

Men hvordan laver du en kurve over temp??

Anmeld

10. december 2009

Joanna

Det enkleste er at google det. Fx "tempratur ægløsning skema" eller andre buzz-ord. Så kommer der forskellige gratis-sites og oversigter, hvor man kan kopierer og printe et skema. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.