erfaring...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

920 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. december 2009

Vidunderligeunger

med ikke at have et børneværelse til den bette... vi bor i en lejlighed på 70 kvm med stooor stue, badeværelse, rimelig stort køkken og et soveværelse vi nemt kan have plads til en baby seng i .. MEN, hvad er jeres erfaringer med ikke at have et ekstra værelse når den lille kommer? vi leder selvfølgelig med lys og lygte efter noget med ekstra værelse, men det hænger bare ikke på træerne... kun dem i indvandrekvatererne, hvor der er ALT for meget vold lige pt...

Min plan er jo at så længe vi ikke finder noget andet kan den lilles seng stå hos os selvfølgelig.. men hvor længe "gider" man det??

Noget andet også... Kunne se i en tråd herinde at mange havde puslebord på børne/babyværelset, er det normalt? mener bare er det ikke mennere at have på badeværelset?? bare lige noget jeg studsede over

håber I vil svare også hvis jeres erfaringer ikke minder HELT om vores situation

knus BlyViol 15+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

Valle81

Hejsa,

Da jeg ventede min datter boede jeg i en to værelses på 50 kvm. Inde i mit soveværelse stod puslebord og var hendes tøj osv og hendes vugge. Hendes badekar stod også inde i soveværelset. Når det skulle fyldes, havde jeg en spand, osm jeg gik med frem og tilbage og da der jo var prop i badekarret tømte jeg vandet i spanden og ud i toilettet. Det fungerede gangske fint. Babyer fylder jo ikke andet end noget at sove i og et legetæppe det første års tid.

Jeg flyttede da hun var 3 mdr til en tre værelses på 100 kvm og hun fik eget værelse. Var rigtig glad for at flytte, men set i bakspejlet kunne det godt have ventet til hun var tre år. Vi har faktisk aldrig brugt hendes værelse, jo hun har sovet på sit eget værelse fra hun var 4-5 mdr, men det kunne nok være løst på en anden måde.

Siden er vi flyttet i en 4 værelses. Min kæreste og jeg har soveværelse Asta på snart 6 har eget værelse og min kærestes søn har eget værelse, men når baby skal sove på eget værelse skal han sove inde ved Sebastian, da baby ikke får eget værelse får han er fyldt tre år. Sebastian har vi kun hver anden weekend.

Christina, som aboslut ikke synes det er et must at børn skal have eget væreslse fra de er så små.

Anmeld

9. december 2009

SaNiNa

Vi har ikke noget værelse til vores søn endnu og det fungerer fint. til at starte med hvade vi en pusleplade på spisebordet (som vi ikke bruger til hverdag) men har lige fået lavet et hjørne i stuen med puslebord nu. han sover i samen rum som os og ja jeg glæder mig da til vi ikke skal sove i sammen rum, men det er utrolig dejlig især de nætter hvor han ikke sover så godt at man nærmest i søvn giver sutten eller nuller.

Så syntes ikke det har været et problm som sådan og slet ikke så længe han ikke har behov for at have sine ting på eget værelse og lege på det.

hvis vi hvade muligheder for at have pluse på badeværelset ville jeg rigtig gerne have det.

Anmeld

9. december 2009

vatten

Mathias sov i soveværelset til han han var 10mdr. Han kunne sagtens have blevet der til han var omkring 1½ år. 

Nu bor vi en toværelses og Mathia har eget værelse, og jeg sover i stuen. Det fungerer upåklageligt

Anmeld

9. december 2009

Vidunderligeunger

lyder til det nok skal gå med at h*n sover hos os...

hvad med sex livet?? hvis jeg må spørge ??

Anmeld

9. december 2009

Lise

Vi havde vores søn i soveværelset de første seks måneder. Det rum der siden er blevet til hans værelse, fungerede som kontor indtil han tog det i brug. Jeg kan slet ikke se hvorfor børn skal have et værelse fra start - de bruger det jo overhovedet ikke  

Min kærestes søster + mand har indtil for nyligt boet i en lejlighed uden et værelse til deres søn. Han bliver fire år til januar, og har altså for en måneds tid siden fået sit første værelse. Tror da de var trætte af at han boede i soveværelset, men det har da fungeret.

Den dreng der lige pt bor i min mave har altså heller ikke noget værelse. Vi er nødt til at lave om i vores stue, for at han kan få et værelse. Men vi laver altså ikke noget om før behovet er der - dvs. tidligst til sommer.

Med hensyn til puslebord - tror da de fleste ville prioritere at have det på badeværelset, men det er jo bare langt fra alle der har plads til det. Vi har desværre ikke selv plads i vores badeværelse, så pt står det på min søns værelse, da det samtidig er en kommode med hans tøj i. Vi er dog ved at lave vores bryggers om, så det bliver et pænt og rart rum, så der rykker puslepladsen ud ved siden af en vask, som jo er rar at have når man skifter ble.

Lise

Anmeld

9. december 2009

Valle81

BlyViol skriver:

lyder til det nok skal gå med at h*n sover hos os...

hvad med sex livet?? hvis jeg må spørge ??

Nu var jeg godt nok single, men sexliv kan man jo sagtens have udenfor soveværelset:0)

De første 3 år fatter den lille ikke meget af, hvis h*n vågner og i er igang:0)

Anmeld

9. december 2009

Halbschön

BlyViol skriver:

med ikke at have et børneværelse til den bette... vi bor i en lejlighed på 70 kvm med stooor stue, badeværelse, rimelig stort køkken og et soveværelse vi nemt kan have plads til en baby seng i .. MEN, hvad er jeres erfaringer med ikke at have et ekstra værelse når den lille kommer? vi leder selvfølgelig med lys og lygte efter noget med ekstra værelse, men det hænger bare ikke på træerne... kun dem i indvandrekvatererne, hvor der er ALT for meget vold lige pt...

Min plan er jo at så længe vi ikke finder noget andet kan den lilles seng stå hos os selvfølgelig.. men hvor længe "gider" man det??

Noget andet også... Kunne se i en tråd herinde at mange havde puslebord på børne/babyværelset, er det normalt? mener bare er det ikke mennere at have på badeværelset?? bare lige noget jeg studsede over

håber I vil svare også hvis jeres erfaringer ikke minder HELT om vores situation

knus BlyViol 15+3

Vi flyttede i en tre-værelses en uge før min termin - inden det boede vi ik sammen, så vi var lidt presset... Og selvom min søn kun er 7 uger, så er jeg glad for det ekstra værelse til hans tøj, legetøj, altanbarnevogns-kassen, lift, autostol osv.. Vi har ikke bil, så den står derinde, og bruges når vi er så heldige at låne en,,. Hans puslebord står også derinde, da der slet ikke er plads til det på vores badeværelse, så tror det er derfor at mange har det på børneværelset..

Han sover stadig inde ved os, og tror da der gåret godt stykke tid inden han skal sove for sig selv...

Mht sex, her har jeg ingen erfaring.. Vi har endnu ikke haft sex siden fødslen.. Det er ikke det man tænker mest på, som nybagte forældre..

Knus

Anmeld

9. december 2009

N&J

Jeg bor i en lejlighed på 54km og har min datters seng g pusebord stående i soveværelse og det fungere altså fint (men nu har jeg jo heller ikke en mand, så behovet for privatliv er måske lidt anerledes) og så har jeg inde i stuen lavet et hjørne hvor alt hendes legetøj er, den er lavet med en rumdeler ud fra væggen så hun har rummet mellem rumdeleren og væggen... og det fungere fint.. 

Anmeld

9. december 2009

Vidunderligeunger

jamen jeg tror jeg vil nyde graviditeten og så glæde mig over vi i det midste har en bil og god plads i stue og badeværelse til det hele tak for jeres svar hver især!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.