Drengene HADER madpakker.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. april 2008

Kloster

Vi har jo 3 drenge på 4, 8½ og 10 år. Det er de store, der er bøvl med nu... De hader madpakker ell rettere rugbrød. Vi kæmper en kamp for sundhed, motion og godt helbredfor vores børn. De store er en del faste - vejer lidt for meget, men stadig ikke have rugbrød med, som vi jo alle ved, mætter mest. Fx i dag havde den store taget 1 æble med og nok 4-5 hele gulerødder. Intet drikkelse, brød, pålæg ell lign. Og han skal have 6 timer. Nr 2 havde taget 2 æbler med. Ikke andet. Han skal have 5 timer. Jeg blev noget morgen-muggen på dem og sagde at de SKULLE have rugbrød med. Så endnu en morgen hvor de tager hjemmefra i et træls humør pga mig :'( Hvad gør jeg??? Venlig hilsen Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2008

SaNiNa

Kan tydelig husker da jeg gik i folkeskole/privatskole ville heller ikke røre en madspakke som har ligget i tasken i flere timer var ved at brække mig bare ved tanken... så spiste aldrig før jeg kom hjem...

helt frem til 4 klasse komme jeg min madpakke i en postkasse på vej hjem for min mor skulle jo ikke vide det:$

Eller ikke under min uddannelse hvade jeg madpakke med, men der var mulighed for at købe på skolen...

Jeres skole har ikke en kantine hvor de kan købe noget, det hvad vi på min skole og det var meget bedre end en lummer madpakke med leverpostej og slattende agurker... Prøv at hører drengene af hvorfor de ikke vil have noget med...

Sanne "som ikke vil tvinge sit barn til en madpakke hvis skole har en kantine"

Anmeld

24. april 2008

Pia.

Her har vi ingen problemer endnu med madpakker, men 2 ud af 5 madpakke dage er der ikke rugbrød i madpakken.... - jeg laver grov pittabrød den ene dag og en masse forskelligt grønt, tun og æg, ind imellem får de lidt dressing med i en lille bøtte men det er tit det ikke er brugt....

den anden dag på ugen (faktisk i dag) der har Mikkel (den store-de ander strejker jo hjemme hos moar, hov det rimmede ;)) han har et helt æg med, 3 frikadeller, små gulerods stænger, agurk stænger, et stykke grovflute med et stykke ost i (nogen gange er der ikke noget på) så er der et par cherrytomater og lidt ananas i også....

så det er kun 3 dage på ugen de får rugbrød med... og der får de helt selv lov at vælge hvad der skal på (bare det ikke er pålægchokolade-det må de ikke have med) bare de spiser det, så er jeg lige glad med hvad de putter på af pålæg....

måske du skulle prøve at lave hver anden dag til noget nyt og spændende...

hvis jeg f.eks har lavet pizza aften forinden får de gerne sådan en stykke med også, det kan sagtens spises koldt...

skal dine drenge selv sørge for mad, siden du skriver at de kun havde taget æbler og gulerødder med ???

Knus Pia (H)

Anmeld

24. april 2008

Christinahr

Ja selvom min kun er lidt over et år, får hun ikke rugbrød med i vuggestue hver dag. Jeg husker også hvordan jeg smed min madpakke ud i skolen - det er bare ikke lækkert, selvfølgelig hjælper det hvis de på skolen har et køleskab de kan ligge det i.

Hvis vi f.eks har fået pastasalat, lasagne, pitabrød eller lignende sørger jeg altid for at lave ekstra så der er til den lilles madpakke og faktisk også min egen og farens hvis det kan lade sig gøre.

Det er meget lækkre at det ikke er det samme altid:-)

Men tror bare de er nået til den alder hvor det er et "samfundsproblem".

Er der ingen fornuftig madordning på skolen man kan betale sig fra?

Anmeld

24. april 2008

Kloster

PiaR skriver:

Her har vi ingen problemer endnu med madpakker, men 2 ud af 5 madpakke dage er der ikke rugbrød i madpakken.... - jeg laver grov pittabrød den ene dag og en masse forskelligt grønt, tun og æg, ind imellem får de lidt dressing med i en lille bøtte men det er tit det ikke er brugt....

den anden dag på ugen (faktisk i dag) der har Mikkel (den store-de ander strejker jo hjemme hos moar, hov det rimmede ;)) han har et helt æg med, 3 frikadeller, små gulerods stænger, agurk stænger, et stykke grovflute med et stykke ost i (nogen gange er der ikke noget på) så er der et par cherrytomater og lidt ananas i også....

så det er kun 3 dage på ugen de får rugbrød med... og der får de helt selv lov at vælge hvad der skal på (bare det ikke er pålægchokolade-det må de ikke have med) bare de spiser det, så er jeg lige glad med hvad de putter på af pålæg....

hvis jeg f.eks har lavet pizza aften forinden får de gerne sådan en stykke med også, det kan sagtens spises koldt...

skal dine drenge selv sørge for mad, siden du skriver at de kun havde taget æbler og gulerødder med ???

Knus Pia (H)

Hej Pia.

Ja de store drenge sørger selv for madpakker... Med min hjælp. Men næsten uanset hvad jeg køber, vil de ikke have det. Og de er bare ikke kræsne. Ved slet ikke hvad jeg skal gøre...

Har altid grovfranskbrød i huset, men det gider de heller ikke.

Tror du jeg skal hjælpe dem lidtmere også lave lækre sandwich med salat osv til dem(?)
Var det mon en ide(?)

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

24. april 2008

SaNiNa

Kloster skriver:

PiaR skriver:

Knus Pia (H)

Hej Pia.

Ja de store drenge sørger selv for madpakker... Med min hjælp. Men næsten uanset hvad jeg køber, vil de ikke have det. Og de er bare ikke kræsne. Ved slet ikke hvad jeg skal gøre...

Har altid grovfranskbrød i huset, men det gider de heller ikke.

Tror du jeg skal hjælpe dem lidtmere også lave lækre sandwich med salat osv til dem(?)
Var det mon en ide(?)

Venlig hilsen
Kloster

tillader mig lige at svare osse...

tror det ville være en rigtig god ide at hjælpe med lidt, syntes osse det er en rigtig god ide at de selv er med til at lave madpakkerne.

Ang det med de ikke vil have noget af kunne det måske være at hvis hvade været med ud at handle og selv valgte hvad de ville have med... kan jo godt være de ikke er så vilde med kylling bryst ovs...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.