Kan jeg blive gravid nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

906 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. december 2009

sarulee

Hejsa har lige et spørgsmål, som for nogle måske er meget dumt, men jeg ved det helt ærligt ikke.

Jeg har en datter på snart 11 måneder og vi har nu snakket om at gå igang med den næste så der ikke bliver så langt imellem dem. Jeg ammer stadig 1 gang hver aften, og har af den grund ikke fået min menstruation endnu. Kan jeg så godt blive gravid?

Min logik siger mig nemlig at det kan jeg ikke.... men kan bare huske jeg har fået at vide at amning ikke kunne bruges som prævention.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2009

Ansemusen

Jeg tror at chancen er lille, men at man i nogle tilfælde godt kan og derfor siger man at amning ikke kan bruges som prævention! Man ved nemlig ikke om man netop har en kommende ægløsning forude!

Anmeld

7. december 2009

mortil(nichlasogmathias)

sarulee skriver:

Hejsa har lige et spørgsmål, som for nogle måske er meget dumt, men jeg ved det helt ærligt ikke.

Jeg har en datter på snart 11 måneder og vi har nu snakket om at gå igang med den næste så der ikke bliver så langt imellem dem. Jeg ammer stadig 1 gang hver aften, og har af den grund ikke fået min menstruation endnu. Kan jeg så godt blive gravid?

Min logik siger mig nemlig at det kan jeg ikke.... men kan bare huske jeg har fået at vide at amning ikke kunne bruges som prævention.

jeg vil tro at chancen er lille, men tror godt det kan lade sig gøre, men nok ikke så hurtigt. du skal nok stoppe med at amme og ha din mens igang igen.

Anmeld

8. december 2009

sarulee

Ok tak for de hurtige svar.

Anmeld

8. december 2009

oo

en ægløsning kommer jo før en menstruation, så du får din første ægløsning før du får din første menstruation - og den kan du jo ikke vide hvornår dukker op, så du kan ende med at blive gravid uden at du har styr på hvornår du er blevet det osv. men det er jo ikke værre end at lægen kan se det ved en scanning

Anmeld

8. december 2009

MissSophie

Tjuhl skriver:

en ægløsning kommer jo før en menstruation, så du får din første ægløsning før du får din første menstruation - og den kan du jo ikke vide hvornår dukker op, så du kan ende med at blive gravid uden at du har styr på hvornår du er blevet det osv. men det er jo ikke værre end at lægen kan se det ved en scanning

Mener da helt sikkert ægløsning kommer efter mens. Når man tæller dage i sin cyklus, er 1. blødningsdag jo cyklussens 1. dag. Eller har jeg misforstået noget? Ved godt at mens skyller de ubefrugtede æg ud sammen med de yderste 90 % af den slimhinde, der er i livmoderen.

Anmeld

8. december 2009

rebekkachristensen

æggeløsningen kommer før din mens!

så man kan altid blive gravid, os imens man har sit lort, min søster blev gravid med nummer 2 da hun ammede..

Anmeld

8. december 2009

oo

MissSophie skriver:

Mener da helt sikkert ægløsning kommer efter mens. Når man tæller dage i sin cyklus, er 1. blødningsdag jo cyklussens 1. dag. Eller har jeg misforstået noget? Ved godt at mens skyller de ubefrugtede æg ud sammen med de yderste 90 % af den slimhinde, der er i livmoderen.

ægløsning kommer før menstruation, det er også derfor den gode gamle drengeovertalelsessætning "jamen hvis du ikke har fået dit lort endnu kan vi godt bolle uden kondom, for så kan du ikke blive gravid" ikke holder. man får altid en ægløsning før man får en menstruation, men menstruationen er til at tage og føle på og derfor kalder man den cyklus' 1. dag - der er som regel ingen tvivl om hvornår man har menstruation, men der er derimod ofte meget tvivl om hvornår man har ægløsning

Anmeld

8. december 2009

MissSophie

Aaah okay

Anmeld

8. december 2009

baby2010

Der er kun 15 måneder mellem min storebror og jeg. Min mor blev gravid mens hun ammede, så det burde kunne lade sig gøre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.