Boghvedegrød er altså også super, og det må de også få fra 4-måneders alderen af. Der køber du bare boghvedemel og laver ellers grøden ligesom majsgrøden eller risgrøden.
Nu ved jeg ikke om du har en micoovn, men hvis du har det, så er det super let at bruge til det. For det er jo så små portioner man laver af gangen. Så bare brug en kaffekop eller lignende til at starte med, og put så 1 dl vand og ½ dl boghvede, ris eller majsmel samt 1 tsk olie i, og så skal du bare give det passende tid i microovnen - afhænger af microeffekten på din ovn. Lige hvor stor en mængde du skal lave afhænger jo af hvor meget han kan spise, og det finder du jo hurtigt ud af. Men der kan du jo bare gange det op. Jeg erfarede at det var super at variere lidt mellem de forskellige grødtyper - også for at vænne deres smagsløg til mere end kun én enkelt smag.
Mht. olien vil jeg anbefale Børnenes olie (den fik de små børn jeg har passet altid i deres grød). Det er en olie sammensat specielt til børn og hvor der er brugt alle de sunde fedtsyrer og intet andet. Den er super god. Den koster godt nok en del, men hvis man kun skal bruge den i det grød, så holder den altså også længe. 
Hvis du er interesseret kan du købe den herinde: http://www.helsebasen.dk/product.asp?product=2866
Anmeld