Alder og grød..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2009

FrkT

Boghvedegrød er altså også super, og det må de også få fra 4-måneders alderen af. Der køber du bare boghvedemel og laver ellers grøden ligesom majsgrøden eller risgrøden.

Nu ved jeg ikke om du har en micoovn, men hvis du har det, så er det super let at bruge til det. For det er jo så små portioner man laver af gangen. Så bare brug en kaffekop eller lignende til at starte med, og put så 1 dl vand og ½ dl boghvede, ris eller majsmel samt 1 tsk olie i, og så skal du bare give det passende tid i microovnen - afhænger af microeffekten på din ovn. Lige hvor stor en mængde du skal lave afhænger jo af hvor meget han kan spise, og det finder du jo hurtigt ud af. Men der kan du jo bare gange det op. Jeg erfarede at det var super at variere lidt mellem de forskellige grødtyper - også for at vænne deres smagsløg til mere end kun én enkelt smag.

Mht. olien vil jeg anbefale Børnenes olie (den fik de små børn jeg har passet altid i deres grød). Det er en olie sammensat specielt til børn og hvor der er brugt alle de sunde fedtsyrer og intet andet. Den er super god. Den koster godt nok en del, men hvis man kun skal bruge den i det grød, så holder den altså også længe.

Hvis du er interesseret kan du købe den herinde: http://www.helsebasen.dk/product.asp?product=2866

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2009

Marcus´s mor

Macrolf skriver:

Jeg begyndte da Mikas var 4½ måned med grød lavet af majs eller rismel.

1 spsk mel
½ dl. vand
½tsk olie eller smør
mme
evt frugtmos

-Pisk mel og vend godt i en skål der må komme i micreovnen
-Kog i Microovnen i 25 sek, rør, 20 sek, rør, 15 sek, rør - evt 10 sek rør.
.tilsæt fedtstof og rør
-spæd op med mme til rette konsistens og tilsæt evt frugtmos.

- velbekomme til baby

UHMMM...  Lyder godt..

Marcus glæder sig allerede, han bliver 4 måneder lille juleaften, så han skal smage "rigtig mad (Grød)  " første gang juleaften ...

Hvor tit giver i så om dagen, og hvor meget mætter det? Jeg giver flaske, så han skal vel ikke havenær så meget mælk hvis han starter på grød..???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.