Ansemusen skriver:
Puh ha det lyde rindviklet, selv for en kreativ pige som mig
Vil du anbefale flydende eller gagegips?
Hvis man bruger flydende til at lave formen, er det så også flydende man kommer i formen bagefter? Bliver den ikke ganske tung? Synes det lyder vildt spændende med flydende, også fordi man jo så kan få alle detaljer, som navle osv. med, så det ligner bedre, så gælder det bare lige om at finde en måde, hvorpå ens hængebryster kan blive løftet op, så afstøbningen bliver pæn. Nogle tricks?
hvis det er alle detaljerne du vil have, så er det den besværlige måde med flydende gips

med gagegips oven på den flydende.... Det tager tid, og du bliver skør i bolde af at ligge "fastlåst". Men hvis man virkelig gør sig umage er det bestemt besværet værd...
Du kan godt bruge flydende gips til at støbe det endelige resultat med, men som du selv siger bliver det virkelig tungt. Man kan få diverse bløde materialer, men jeg ved ikke hvilke du skulle vælge, jeg ved kun at det selvfølgelig bliver noget dyrere så.
brysterne.... tjaaah du kan jo snyde, og forsøge at "reparere" formen bagefter, ved at have en rigtig god bh på når du bliver gipset....
Men hvis du er tilfreds med hvordan de ser ud når du ligger ned, så kan du lave brysterne først, liggende på ryggen. Og når de er tørret godt nok, kan du rejse dig op og få lavet maven færdig....
Jeg skal lige huske at sige at da jeg fik lavet mine gipsforme, der var jeg altså ikke gravid, og formålet var kulisser, så det sås på afstand, og derfor røg vi jo noget hurtigere over det flydende lag gips.
Skal du bare have en form, og er du ligeglad med om der kommer detaljer som navle og gåsehud med på, så foreslår jeg klart den hurtige og nemme løsning med gagegips.