Gips mave - hvordan gør man??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.412 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. december 2009

Bom

Hej tøser..

Håber i kan hjælpe mig...

Når jeg er lidt længere henne vil jeg gerne have lavet et gips aftryk af min mave, men hvordan gør jeg lige?? Og hvor kan man købe gips osv til det??

Håber der er nogle der har prøvet det, og har nogle gode råd..

Lig gerne billeder ind..

Knus Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

Bom

Slet ingen???

Anmeld

8. december 2009

Ansemusen

Ved du kan købe det i panduro Hobby, de der ruller med gips, som man dypper i vand og lægger på det man nu skal lave gipsafstøbning af. Vi skal også selv prøve det når jeg er længere henne!

Den bliver jo nok ikke videre køn, men tænker det vil være sjovt at have til næste graviditet, så vi også kan lave en der og se forskellen!

Anmeld

8. december 2009

mariamiss6

Du skal smøre dig godt ind i vaseline, og så køber du gagegips...

Så tager du en balje vand, klipper gagegipsen til, i passende længder. gagegipsen skal du dyppei vandbadet, og så lægge det direkte på maven (som er msurt med vaseline....

Det er nok en god ting at være to om det, for hvis du lægger dig på ryggen, vil din mave jo nok falde lidt sammen. hvor imod hvis du står op, så stritter den jo fint ud i luften....

Du kan lave "skulderstropper med gipsen, så den bedre kan holdes fast uden i skal besvære jer alt for meget med at holde på gipsen mens den lægges på, og tørrer...

Der går 5-10 minutter så kan du tage gipsen af og lade den lufttørre for resten.

Hvis du vil lave en gipsform, som du kan støbe af bagefter, kan du også købe flydende gips... Det gøres på samme måde, men når du har smurt dig med vaseline, påføre du så et tyndt lag flydende gips, lader det tørre ind, nyt lag, lad det tørre, nyt lag, til du synes du har fået deækket det hele. Fordi den flydende gips jo selvfølgelig glider lidt af på maven af dig, kan det tage lang tid at få den påført i et helt lag. Og når du trækker vejret elle rbevæger dig den mindste smule vil den krakelere ret nemt. Når du har fået påført den ønskede mængde af flydende gips, lægger du så gagegips på, oven på igen. Så denne kan støtte og holde formen på den flydende gips.

Når gipsen er tør, kan du smøre den grundigt med vaseline, og lave en afstøbning af den... Det fede er at alt sådan nogen som gåsehud og den slags, så vil være tydeligt i din afstøbning...

OBS flydende gips bliver utroligt varmt når det tørrer. Det "koger" op når det begynder at tørre, derfor er det meget vigtigt, ikke at påføre et for tykt lag af gangen. Man lægger et tyndt lag, tørrer, nyt lag, tørrer, nyt lag o.s.v. til man er tilfreds. Og pas på der ikke kommer for store mængder gips ned i skridtet, da små fordybninger og andre områder, som kan holde på en stor mængde gips, vil blive ufatteligt varme - det gør nuller naller, tro mig

Anmeld

8. december 2009

Ansemusen

mariamiss6 skriver:

Du skal smøre dig godt ind i vaseline, og så køber du gagegips...

Så tager du en balje vand, klipper gagegipsen til, i passende længder. gagegipsen skal du dyppei vandbadet, og så lægge det direkte på maven (som er msurt med vaseline....

Det er nok en god ting at være to om det, for hvis du lægger dig på ryggen, vil din mave jo nok falde lidt sammen. hvor imod hvis du står op, så stritter den jo fint ud i luften....

Du kan lave "skulderstropper med gipsen, så den bedre kan holdes fast uden i skal besvære jer alt for meget med at holde på gipsen mens den lægges på, og tørrer...

Der går 5-10 minutter så kan du tage gipsen af og lade den lufttørre for resten.

Hvis du vil lave en gipsform, som du kan støbe af bagefter, kan du også købe flydende gips... Det gøres på samme måde, men når du har smurt dig med vaseline, påføre du så et tyndt lag flydende gips, lader det tørre ind, nyt lag, lad det tørre, nyt lag, til du synes du har fået deækket det hele. Fordi den flydende gips jo selvfølgelig glider lidt af på maven af dig, kan det tage lang tid at få den påført i et helt lag. Og når du trækker vejret elle rbevæger dig den mindste smule vil den krakelere ret nemt. Når du har fået påført den ønskede mængde af flydende gips, lægger du så gagegips på, oven på igen. Så denne kan støtte og holde formen på den flydende gips.

Når gipsen er tør, kan du smøre den grundigt med vaseline, og lave en afstøbning af den... Det fede er at alt sådan nogen som gåsehud og den slags, så vil være tydeligt i din afstøbning...

OBS flydende gips bliver utroligt varmt når det tørrer. Det "koger" op når det begynder at tørre, derfor er det meget vigtigt, ikke at påføre et for tykt lag af gangen. Man lægger et tyndt lag, tørrer, nyt lag, tørrer, nyt lag o.s.v. til man er tilfreds. Og pas på der ikke kommer for store mængder gips ned i skridtet, da små fordybninger og andre områder, som kan holde på en stor mængde gips, vil blive ufatteligt varme - det gør nuller naller, tro mig

Puh ha det lyde rindviklet, selv for en kreativ pige som mig  Vil du anbefale flydende eller gagegips?

Hvis man bruger flydende til at lave formen, er det så også flydende man kommer i formen bagefter? Bliver den ikke ganske tung? Synes det lyder vildt spændende med flydende, også fordi man jo så kan få alle detaljer, som navle osv. med, så det ligner bedre, så gælder det bare lige om at finde en måde, hvorpå ens hængebryster kan blive løftet op, så afstøbningen bliver pæn. Nogle tricks?

Anmeld

8. december 2009

jillkolsbjerg

Mini-Terp skriver:

Hej tøser..

Håber i kan hjælpe mig...

Når jeg er lidt længere henne vil jeg gerne have lavet et gips aftryk af min mave, men hvordan gør jeg lige?? Og hvor kan man købe gips osv til det??

Håber der er nogle der har prøvet det, og har nogle gode råd..

Lig gerne billeder ind..

Knus Maria

Hej min søster købte rullegips i matas.....maven skal smørres med vaseline og gibsen klippes i passende stykker tværs over maven dyppes i lunken vand lægges på maven i lag...og så tørre...vupti...gipsmave det tog ikke lang tid for os;-)

knus jill

Anmeld

8. december 2009

mariamiss6

Ansemusen skriver:

Puh ha det lyde rindviklet, selv for en kreativ pige som mig  Vil du anbefale flydende eller gagegips?

Hvis man bruger flydende til at lave formen, er det så også flydende man kommer i formen bagefter? Bliver den ikke ganske tung? Synes det lyder vildt spændende med flydende, også fordi man jo så kan få alle detaljer, som navle osv. med, så det ligner bedre, så gælder det bare lige om at finde en måde, hvorpå ens hængebryster kan blive løftet op, så afstøbningen bliver pæn. Nogle tricks?

hvis det er alle detaljerne du vil have, så er det den besværlige måde med flydende gips med gagegips oven på den flydende.... Det tager tid, og du bliver skør i bolde af at ligge "fastlåst". Men hvis man virkelig gør sig umage er det bestemt besværet værd...

Du kan godt bruge flydende gips til at støbe det endelige resultat med, men som du selv siger bliver det virkelig tungt. Man kan få diverse bløde materialer, men jeg ved ikke hvilke du skulle vælge, jeg ved kun at det selvfølgelig bliver noget dyrere så.

brysterne.... tjaaah du kan jo snyde, og forsøge at "reparere" formen bagefter, ved at have en rigtig god bh på når du bliver gipset....

Men hvis du er tilfreds med hvordan de ser ud når du ligger ned, så kan du lave brysterne først, liggende på ryggen. Og når de er tørret godt nok, kan du rejse dig op og få lavet maven færdig....

Jeg skal lige huske at sige at da jeg fik lavet mine gipsforme, der var jeg altså ikke gravid, og formålet var kulisser, så det sås på afstand, og derfor røg vi jo noget hurtigere over det flydende lag gips.

Skal du bare have en form, og er du ligeglad med om der kommer detaljer som navle og gåsehud med på, så foreslår jeg klart den hurtige og nemme løsning med gagegips.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.