Graviditets-test..... Hvad kan man stole på.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.811 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. december 2009

Kløver

Jeg er nu gået 1 uge over tid men stadig negative test, jeg er begyndt at spekulere på om jeg enten ikke producerer nok hcg til at det kan påvises eller bare bruger nogle alt for billige test.

Jeg har ingen tegn på menstruation, dog nogle graviditetstegn, men hvad kan man regne med i de test

hvad er jeres erfaringer ?

Jeg har brugt de billige fra Value, tror jeg det hedder, de købes ved kassen i netoo og Føtex. Er de bedre dem fra apoteket eller skal man blot have en stor pose med tålmodighed

Jeg ved jo at det ikke er alle som kan se det med det samme, nogle kan først se det på en test senere, og ved også at ca 3 % af Danmarks kvinder, kun kan vide det via blodprøve eller når man ser de fysiske tegn

Har aldrig været gravid før, så man tænker jo over om kroppen spiller en et puds, er man en af dem der først kan se dte senere eller en af de 3 % det finder ejg jo nok ud af før eller siden.

Har nogen af jer hørt om nogle test er bedre end andre (større HCG måling ) eller om de alle giver sikre resultater

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2009

Muffinmus

der findes jo super sensitive test der måler på 10 i stedet for de gængse 25-50..så det var da en mulighed

Men din største chance er nok at din psyke spiller ind og har forsinket din mens...det sker i ny og næ for folk der gerne vil være gravide, prøvede det selv 2 gange mens vi forsøgte

Men ellers prøv de andre test, de er i hvert fald så sensitive så de fås og bør kunne vise en graviditet.

Anmeld

7. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

tålmodighed, tålmodighed desværre er det vejen frem.

Det er korrekt at nogle tests er mere følsomme end andre (de giver udslag ved lavere hcg-koncentration), men det gør dem ikke nødvendigvis bedre. Når du er en uge over tid (der kan jo være mange faktorer der gør du faktisk er kortere i cyklus end du tror), burde alle tests - også de billige - give udslag. Medmindre du er en af de kvinder, som du selv nævner

Ring til din læge. Få taget en blodprøve, så har du svaret med sikkerhed! og ellers er tålmodighed den eneste vej frem

Anmeld

7. december 2009

Valle81

Hejsa:0)

Jeg vil sige at en test er en test.

Jeg er 3 gangs gravid med 2. gangs fødende( mistede vore "2" barn i uge 8) Har alle tre gange testet positiv med en test fra Føtex. 1 gang anede jeg ikke jeg var gravid og testede først da jeg var 2-3 uger over tid.

2. og 3. gang testede jeg på dagen hvor mens skulle være kommet og fik begge gange positivt resultat.

Christina

26+0

Anmeld

7. december 2009

frk andreasen

Maja84 skriver:

Jeg er nu gået 1 uge over tid men stadig negative test, jeg er begyndt at spekulere på om jeg enten ikke producerer nok hcg til at det kan påvises eller bare bruger nogle alt for billige test.

Jeg har ingen tegn på menstruation, dog nogle graviditetstegn, men hvad kan man regne med i de test

Jeg har brugt de billige fra Value, tror jeg det hedder, de købes ved kassen i netoo og Føtex. Er de bedre dem fra apoteket eller skal man blot have en stor pose med tålmodighed

Jeg ved jo at det ikke er alle som kan se det med det samme, nogle kan først se det på en test senere, og ved også at ca 3 % af Danmarks kvinder, kun kan vide det via blodprøve eller når man ser de fysiske tegn

Har aldrig været gravid før, så man tænker jo over om kroppen spiller en et puds, er man en af dem der først kan se dte senere eller en af de 3 % det finder ejg jo nok ud af før eller siden.

Har nogen af jer hørt om nogle test er bedre end andre (større HCG måling ) eller om de alle giver sikre resultater

jeg har brugt de billige i rema 1000 til en 20´er og dem i netto og de har da vist 100 % rigtig hver gang..

knus tanja 25+1

Anmeld

7. december 2009

frk andreasen

Maja84 skriver:

jeg har brugt de billige i rema 1000 til en 20´er og dem i netto og de har da vist 100 % rigtig hver gang..

knus tanja 25+1

Anmeld

7. december 2009

Kløver

Desværre har jeg lige fået mens, øv øv øv Må væbne mig med tålmodighed og prøve igen næste gang, det værste er bare når man har så lang en cyklis, vil gætte på efter der denne gang også gik 6 uger at den svinger mellem 5-6 uger, men har fundet mønster, at der går ca 17 dage fra ÆL til jeg får mens, så kan nok bedst teste det på den måde.

Men tak for svar og må væbne mig med tålmodighed selvom det kan være svært, synes alle omkring mig, lykkedes i 1-2 forsøg

Anmeld

7. december 2009

håbefuldmor

Maja84 skriver:

Hej Maja,

Jeg har fine erfaringe med test fra stormave.dk.

Anmeld

7. december 2009

anhj

Maja84 skriver:

Desværre har jeg lige fået mens, øv øv øv Må væbne mig med tålmodighed og prøve igen næste gang, det værste er bare når man har så lang en cyklis, vil gætte på efter der denne gang også gik 6 uger at den svinger mellem 5-6 uger, men har fundet mønster, at der går ca 17 dage fra ÆL til jeg får mens, så kan nok bedst teste det på den måde.

Men tak for svar og må væbne mig med tålmodighed selvom det kan være svært, synes alle omkring mig, lykkedes i 1-2 forsøg

Øv for dig - jeg sidder ellers og håber på en solstrålehistorie.

Men du må prøve igen ;-) Hvordan ved du, at der går præcis 17 dage fra ægløsning til mens? Jeg mener, hvordan har du fundet ud af præcis, hvornår din ægløsning er?

Jeg er nemlig lige gået 7 dage over tid, inden mens, og aner nu ikke, hvornår ægløsning ligger.

Kh.

anhj

Anmeld

7. december 2009

Kløver

anhj skriver:

Øv for dig - jeg sidder ellers og håber på en solstrålehistorie.

Men du må prøve igen ;-) Hvordan ved du, at der går præcis 17 dage fra ægløsning til mens? Jeg mener, hvordan har du fundet ud af præcis, hvornår din ægløsning er?

Jeg er nemlig lige gået 7 dage over tid, inden mens, og aner nu ikke, hvornår ægløsning ligger.

Kh.

anhj

Hej anhj

Jeg bruger min kalender flittigt Første dag jeg får mens sætter jeg ring om datoen og et kryds så jeg ved det er første dag, sætter så ring om de resterende dage indtil min mens er slut, så ved jeg hvilke dage jeg havde mens, hvorlænge og første dag jeg har så brugt ægløsningstest, og den dag jeg tæster positiv laver jeg en lille bolle i kalenderen med en stjerne indeni, så ved jeg det er den dag jeg havde ægløsning(eller det var så dagen den testede positivt, går jo gerne nogle dage, men det er nemmere at regen fra første positiv test dag )

Når jeg så får mens igen starter jeg forfra og det gør jeg kan tælle dagene fra første mens dag til ÆL og fra ÆL til første mens dag, og der går ca 16-17 dage fra ÆL til min første mens dag

Håber det var til at hitte rundt i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.