MORJESPERSEN skriver:
Mit liv er bare noget L.... lige nu, det hele går bare ikke efter planen. Jeg har bare brug for at komme ud med det NU!!! Så bliver jer der må lægge øre til desværre...
Førest er det min mor, hun har lige fundet en ny kærste og er rigtig glad på hendes vejne men men men han kan ikke lide min mand så han vil ikke være i samme rum som ham, så kan min mor ikke forstå jeg vælge min mand´s side og ikke bare kommer og besøger hende med børnene.. men enten er det os alle 4 eller ingen
hun kan slet ikke forstå jeg er så firkantet, hun mener nu at det er mig der har et problem og ikke hende.jeg forstå ikke hun vælger som hun gør, jeg ville aldrig tage en mand der ikke kunne være i sammen rum som min mor, hun har været en rigtig stor del i vores liv lige indtil hun fandt ham Denis
Hun går jo glip af sine børnebørn, for vi kommer ikke bare på besøg, hun må komme her og det har hun åbenbart ikke tid til....
Så vi har ikke rigtig kunne tale sammen fordi jeg er så sur på hende over at hun er så egoist og ikke kan at vi ligesom var en del af hendes liv inden han kom ind i bildet, så mener jeg jo at han må være så voksen og bide i det sure æbel, det var ham der kom sidst ind i familien....
I dag siger Simone at hun ikke vil være ung pige i huset afligevel, hun syndes lønen er for lille, men den kendte hun inden hun kom... 6000kr + kost og logi, det syndes jeg da er rimligt....men nu er vi på skideren, for vi har ikke skrevet pigerne op til dagplejde da det hele tiden var vores mening at få en ung pige i huset.. og hvor finder jeg lige en der kan staret i morgen, for hun skal jo lige lære pigerne at kende og omvendt... Og så har jeg ikke skrevet dem op til dagpleje endnu, få det har hele tiden været mening at de skulle passet hjemme... så i morgen skal jeg ned på kommunen, men de kan ikke lige trylle en plads frem til d 3. januar og så en dobbel plads, for de skal samme sted hen... Så nu skal jeg nok droppe min uddannels for nu og blive hjemme på dagpenge ind til de finder en plads til dem, og så kan jeg måske komme ind til Marts på skole... Så i morgen kommer hendes far og henter hende, hun kommer jo helt fra Hvidovre, det er også bedst hun bare kommer væk nu når hun ikke vil afligevel...
Så jeg er helt grædefærdig, så ringer til mor og siger JEG HAR BRUG FOR DIG MOR!!!!!selvom hun nu opførre sig som hun gør, og hun siger bare at hun ikke kan komme for hun har aftalt hun skal til Tyskland på fredag sammen med nogle venner, ja okay tak for det mor, her sider din datter og beder dig om hjælp og så syndes du det er mere vigtig at komme til tYSKLAND!!! Jammen god tur siger jeg bare.... Så jeg kørte ind tilmin svigermor og græd ud,hun er nokmere mor for mig end min egen for tiden.. så vi fik en lang snak og jeg fik en ordnlig krammer inden jeg kørte hjem igen, så tror jeg vil købe en stor blomst til hende i morgen for at vise hende jeg sætter pris på hun er der for mig
Og selvfølig er pigerne også syge oveni, det hoster og sprutter og er bare så forkølet.. de vil ikke spise, de vil ikke sove, de vil bare være på arm hele tiden... og jeg er bare helt udkørt... jeg har aldig været ned og ramme bunden men det tror jeg er nu, jeg er så ked af hele mit liv, det er bare et værre rod....
Ja og for det ikke skal være løgn så er det først nu gået op for mig min mormor´s død, hun døde få timer inden pigerne blev født, så jeg nåde slet ikke at sørge over hende, men i går fandt jeg noget julepyndt som jeg havde givet hende, og så græd jeg bare græd og græd og græd, jeg savner hende bare så meget hun var bare alt for mig.. Jeg er så ked af hun ikke nåde at møde mine dejlige piger, at hun ikke er der så jeg lige kan ringe og fortælle hende at nu er begge piger op på alle fire og kommmr rundt i hele stuen, at de har 5tænder hver, der er så meget jeg gerne vil sige til hende......
Puha nu sider jeg her og vræler igen....
Undskyld piger blev nød til at komme ud med det hele...
Åh for pokker søde mus. Det gør mig ondt at det hele ramler lige nu.
Prøver lige at tage det i rækkefølge.
1: For det første, så synes jeg både din mor og ham Dennis-halløjen er egoistiske. Altså det er voksne mennesker, og Dennis bør dælme kunne tage sig sammen og være i stuen med Mikael. Om han kan lide ham eller ej.
Der er bestemt ingen der siger, de skal være bedste venner. Men han bør og skal respektere Mikael som din mand, din mor´s svigersøn, og din mors børnebørns far!!!
Har du fået af vide, hvorfor han ikke kan lide ham? -Hvor længe har din mor og Dennis været sammen? Har du talt med Dennis om det eller er det kun gennem din mor du får besked?
Nu hvor din mor er nyforelsket og det hele handler om Dennis, er vel meget "normalt". Især når du er blevet gift, har Mikael til at passe på dig, du har fået pigerne, og har dit hele eget liv. Så tror jeg, at din mor nu tænker, at nu har fået dig godt "af vejen" og det er nu hendes tid, til at nyde livet. Hendes lille pige er blevet stor, så nu skal hun gøre ting for sig selv....
2: Mht. Simone, så tror jeg bestemt der ligger mere bag end lønnen. Altså hvor mange unge under 18 år har 6000 kr. om mdr som ren lommepenge. Hun har nu været hos jer i en uge, og måske det bare er gået op for hende, at hun ikke kan klare at være hjemmefra... Være væk fra sine venner, sin familie hele hendes verden.
Jeg synes dog, det er hurtigt at "opgive" efter en uge. For selvf. er der savn efter ens liv ifh. til det man er vant til.
Mht. en løsning, har I så overvejet om det måske er en mulighed for at få en lokal pige. En der ikke skal bo hos jer, men kommer om dagen og så tager hjem. Måske bare til pigerne kan kommer i dp. Hvis det ikke kan lade sig gøre et års tid....
Og ja din mormor, nu ved jeg jo en del mere. -Og jeg ved hvor meget hun betød for dig. -Og hvor svært det må ha´været ha´født, netop den dag hun blev til engel. Men søde Fie, jeg er sikker på, at dine dejlige mormor sidde oppe på sin sky og følger med i hvad pigerne kan. Og er blevet deres skytengel. Og du kan så når de bliver gamle nok, fortælle dem hvor dejlig, fantastisk og skøn en Olde-bolle de havde.
Et stort varmt
til dig Søde Fie.
ps. så sidder jeg lige og tænker på.... Hvem fan.... kan IKKE lide Soén,
man kan da ikke gøre andet, end lide den galning