6 mdr- hvor ofte mad/amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.890 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. december 2009

Mussen2

Min datter er 6 mdr. hun får grød til middag og kartofelmos til aften. deudover ammer jeg hende.

Nu er jeg i tvivl om hvor ofte/meget jeg skal amme hende?

i dag har jeg f.eks. ammet hende i nat/de tidlige morgen timer og igen da hun var kommet op og var blevet vasket. så fik hun også et amme-måltid mellem middags grøden og aftensmaden.

Hun får en flaske væling til at sove på

Lyder der som normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2009

hellemor85

Det lyder rigtig  Hvis du begyndte med grød da hun var 4 mdr, kan du godt give hende grød om morgenen eller formiddag også, men du vælger jo helt selv hvor hurtigt du synes du vil gå frem.. Jeg gjorde dette da Isabella var 6 mdr.

Morgen modermælkserstatning (ammede ikke)

Formiddag frugtmos

middag grød

Eftermiddag flaske

Aftensmad kartoffelmos

Inden sengetid flaske.

Men der gik ikke særlig lang tid før jeg begyndte med rugbrødsmadder. og nu er hun 8 mdr og får det samme mad som os, men vi undgår sukker. F.eks bananmos i havregrøden i stedet for sukker

Håber du kan bruge det her..

Anmeld

6. december 2009

Lone Jakobsen

her er Rasmus 5 mdr og får 3 måltider plus flaske som mellemmåltid. han bliver hygget ammet lidt, men jeg prøver så at stoppe fordi han bider

om morgenen får han grød(ris eller majs), om middagen får han frugt (æble, pære eller banan) og om aftenen kartoffelmos.

jeg synes også godt du kan give ham endnu et måltid. fra 6 mdr må de både få rugbrød og kød...så der er masser af muligheder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.