"Birgitte, Birgitte Bergøje...."

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.673 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. december 2009

JustAnotherName

fik ondt i sit ene øje....

Siden i Torsdags har jeg bare haft så ondt i mit øje ...ikke øjenlåget eller området over eller under - men I ØJET.
Hver gang jeg kigger nedad eller til siden, så gør det ondt, og det giver mig hovedpine.

Det startede med at mit øje så rødt ud om tirsdagen, og Kenneth sagde til mig at jeg lignede een der havde grædt. GUD JA, sagde jeg, det kunne jeg da egentligt godt selv se, nu når han sagde det. Ellers havde jeg ikke selv bemærket det før.
Jeg mærkede ingenting til det, før om torsdagen. Og det undrede mig at jeg fik ondt i øjet. Havde det bare været rødt, havde jeg ikke reageret mere, men når det gør ondt, så virker det mærkeligt, synes jeg.

Lægen kunne ikke stille meget op.. Det var i øvrigt en anden læge end min egen, da min egen som sædvanligt ikke havde åbent.
Hun ringede rundt til øjenlæger, som hun mente burde tilse mig i stedet. Men ingen af dem havde tid, eller også havde de lukket telefonerne tidligt, da det jo var fredag (og åbenbart weekend fra middag af)

Jeg fik noget salve til at behandle mod øjenbetændelse - selvom jeg ikke har øjenbetændelse! Det er vist for at forebygge, fordi jeg nemmere kan risikere at få infektion, mens øjet ikke er i orden.

Jeg ved ikke med 100% sikkerhed, hvad det skyldes.
Men jeg er forholdsvis overbevist om, at jeg har fået en rift inde i øjet.
Måske er Celina kommet til at kradse mig i øjet ....hun river og dasker mig tit, med hendes vilde og små-ukontrollerede armbevægelser.
Så jeg har nok bare ikke hæftet mig så meget ved det lige da det skete, og så er der gået noget tid, før mit øje er blevet rødt og ømt ?!?

Lægen sagde, at øjet ikke måtte gøre ondt mere end et døgn.
Så hvis jeg havde ondt næste dag, så måtte jeg love at ringe til vagtlægen.
Meeeen jeg er sådan en "lad os nu se tiden an"-type, og lod selvfølgelig dagen igår gå, i dén tro, at det nok ville gå over.
Og jeg havde det da også en smule bedre, synes jeg.
Men i nat gjorde det ondt, og hele dagen idag har det gjort ondt.
Så nu har jeg kontaktet vagtlægen, som bad mig komme ind og få det tjekket...

Jeg er alene hjemme med begge piger hele weekenden, da Kenneth er på dobbelt døgnvagt. Så nu har jeg fået fat i pigernes farmor, som kommer ved 15-tiden efter arbejde, og ser efter tøserne, mens jeg får tjekket øjet....
Men hvad kan man lige gøre ved et ømt øje ?? ....måske give det ro ved at peppe mig lidt op med en kæk pirat-klap for øjet   

Jeg håber da det er noget harmløst, som går over lige straks.
For hold da op, hvor er det træls at have ondt i øjet...
ER I GODT KLAR OVER HVOR MEGET MAN KIGGER HVER ENESTE DAG ?!?
Ens Øje fræser jo rundt, uden man tænker over det - Eller ihvertfald indtil det gør ondt, for SÅ tænker man over det!

Nå, sikke et uforskammet langt indlæg. Jeg er så elendig til at fatte mig i korthed

Nu vil jeg gøre mig færdig, så jeg kan tage til lægen, når min svigermor kommer. Så håber jeg at der findes et svar eller noget som kan hjælpe på mit dumme røde ømme øje ......for et børnerim har lært mig, at løsningen ikke er at afprøve fløde, tjære eller blæk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2009

anna-jonas

Puuuuuhhhhhhhhhhhhh......................pas nu på dit øje søde. Det kunne lyde som noget nethinde-halløj, og det skal man tage alvorligt.

Rigtig god bedring, søde.

Knus Mette

Anmeld

6. december 2009

Ida.

Det lyder da ikke godt Katrine...du skulle have en gang skæld-ud for ikke at ringe til vagtlægen igår   fyyyh!

En fra min mødregruppes kæreste har prøvet at blive revet slemt i øjet af ungen - det krævede en gang smertestillende, penicillin og klap for øjet i tre dage, samt sygemelding på jobbet i samme antal dage! Det skal skam tages alvorligt sådan noget...det er jo for pokker ens øjne, man ser med

Håber det gik godt ved vagtlægen!

Ida

Anmeld

6. december 2009

JustAnotherName

UPDATE :

Nu har jeg så været afsted hos vagtlægen, som rigtigt nok kunne konstatere at jeg HAVDE en ridse i øjet. Og deraf også har fået øjenbetændelse

Så nu får jeg øjen-salve mod betændelsen, som jeg skal dryppe med 2 gange om dagen.

Og så fik jeg nogle øjendråber som skulle kunne lindre smerterne ...en slags "øjen-panodil", som jeg skal dryppe med 3 gange om dagen.

Og så fik jeg dælndunsme en KLAP FOR ØJET med mig hjem også

Og hvis ikke det bliver bedre indenfor det næste 1½-2 døgn, så skal jeg til en øjenlæge, som kan gøre noget ved riften.

Arghh, hvor er det altså bare belastende, træls og irriterende, at have ondt i øjet! Øjet er begyndt at løbe i vand hele tiden, så det er rødt og jeg ligner een der flæber hele tiden. Det irriterer mig at jeg ikke kan se frit i alle retninger uden at det gør ondt.

Men jeg må bare afvente nu, håbe diverse dråber hjælper, og at det går i sig selv meget snart, så jeg undgår et besøg hos øjenlægen!

Ida og Mette
Tak for Jeres svar ....at I orkede at læse Jer igennem mit enormt lange indlæg, hehe 

Anmeld

6. december 2009

Jannie Thorup

Puha, det lyder skisme da som en træls omgang.  Jeg håber da for dig, at der er bedring i sigte, for du har ret, det er bare træls og irriterende når der er noget med  øjnene.

Det er nok en af de ting man tager voldsomt for givet i hverdagen. Indtil man står med problemet.

Anmeld

6. december 2009

MORJESPERSEN

God bedrning med dit øje

Anmeld

7. december 2009

TbCp

JustAnotherName skriver:

fik ondt i sit ene øje....

Siden i Torsdags har jeg bare haft så ondt i mit øje ...ikke øjenlåget eller området over eller under - men I ØJET.
Hver gang jeg kigger nedad eller til siden, så gør det ondt, og det giver mig hovedpine.

Det startede med at mit øje så rødt ud om tirsdagen, og Kenneth sagde til mig at jeg lignede een der havde grædt. GUD JA, sagde jeg, det kunne jeg da egentligt godt selv se, nu når han sagde det. Ellers havde jeg ikke selv bemærket det før.
Jeg mærkede ingenting til det, før om torsdagen. Og det undrede mig at jeg fik ondt i øjet. Havde det bare været rødt, havde jeg ikke reageret mere, men når det gør ondt, så virker det mærkeligt, synes jeg.

Lægen kunne ikke stille meget op.. Det var i øvrigt en anden læge end min egen, da min egen som sædvanligt ikke havde åbent.
Hun ringede rundt til øjenlæger, som hun mente burde tilse mig i stedet. Men ingen af dem havde tid, eller også havde de lukket telefonerne tidligt, da det jo var fredag (og åbenbart weekend fra middag af)

Jeg fik noget salve til at behandle mod øjenbetændelse - selvom jeg ikke har øjenbetændelse! Det er vist for at forebygge, fordi jeg nemmere kan risikere at få infektion, mens øjet ikke er i orden.

Jeg ved ikke med 100% sikkerhed, hvad det skyldes.
Men jeg er forholdsvis overbevist om, at jeg har fået en rift inde i øjet.
Måske er Celina kommet til at kradse mig i øjet ....hun river og dasker mig tit, med hendes vilde og små-ukontrollerede armbevægelser.
Så jeg har nok bare ikke hæftet mig så meget ved det lige da det skete, og så er der gået noget tid, før mit øje er blevet rødt og ømt ?!?

Lægen sagde, at øjet ikke måtte gøre ondt mere end et døgn.
Så hvis jeg havde ondt næste dag, så måtte jeg love at ringe til vagtlægen.
Meeeen jeg er sådan en "lad os nu se tiden an"-type, og lod selvfølgelig dagen igår gå, i dén tro, at det nok ville gå over.
Og jeg havde det da også en smule bedre, synes jeg.
Men i nat gjorde det ondt, og hele dagen idag har det gjort ondt.
Så nu har jeg kontaktet vagtlægen, som bad mig komme ind og få det tjekket...

Jeg er alene hjemme med begge piger hele weekenden, da Kenneth er på dobbelt døgnvagt. Så nu har jeg fået fat i pigernes farmor, som kommer ved 15-tiden efter arbejde, og ser efter tøserne, mens jeg får tjekket øjet....
Men hvad kan man lige gøre ved et ømt øje ?? ....måske give det ro ved at peppe mig lidt op med en kæk pirat-klap for øjet   

Jeg håber da det er noget harmløst, som går over lige straks.
For hold da op, hvor er det træls at have ondt i øjet...
ER I GODT KLAR OVER HVOR MEGET MAN KIGGER HVER ENESTE DAG ?!?
Ens Øje fræser jo rundt, uden man tænker over det - Eller ihvertfald indtil det gør ondt, for SÅ tænker man over det!

Nå, sikke et uforskammet langt indlæg. Jeg er så elendig til at fatte mig i korthed

Nu vil jeg gøre mig færdig, så jeg kan tage til lægen, når min svigermor kommer. Så håber jeg at der findes et svar eller noget som kan hjælpe på mit dumme røde ømme øje ......for et børnerim har lært mig, at løsningen ikke er at afprøve fløde, tjære eller blæk 

Øv hvor ubehageligt

Håber det hjælper hurtigt med det du har fået så du ikke behøver afsted til øjenlæge

Anmeld

7. december 2009

JustAnotherName

Tak skal I have.

Status er nu, at jeg drypper øjet 5 gange om dagen med 2 forskellige ting.
Dog er der endnu ingen bedring.... Tvært imod.

Oveni har jeg nu diarre, kaster op og har lede mavesmerter. Puha, det er hårdt!

Anmeld

7. december 2009

Milka

åh nej, det lyder bare ikke fedt  luca stak en finger i øjet på mig i morges og det gjorde bare så ondt!! men der kom dét ud af det at jeg fik klippet begge bøtters negle på stedet (hvilket jeg ellers har udskudt de sidste 4-5 dage for det er bare en kamp hver gang).

håber riften heler sig hurtigt!

Anmeld

7. december 2009

JustAnotherName

NEJJJ !!!! Nu er Celina sgu også syg. Hun har tynd mave og kaster op...

Lille stakkel !!!   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.