fik ondt i sit ene øje....
Siden i Torsdags har jeg bare haft så ondt i mit øje ...ikke øjenlåget eller området over eller under - men I ØJET.
Hver gang jeg kigger nedad eller til siden, så gør det ondt, og det giver mig hovedpine.
Det startede med at mit øje så rødt ud om tirsdagen, og Kenneth sagde til mig at jeg lignede een der havde grædt. GUD JA, sagde jeg, det kunne jeg da egentligt godt selv se, nu når han sagde det. Ellers havde jeg ikke selv bemærket det før.
Jeg mærkede ingenting til det, før om torsdagen. Og det undrede mig at jeg fik ondt i øjet. Havde det bare været rødt, havde jeg ikke reageret mere, men når det gør ondt, så virker det mærkeligt, synes jeg.
Lægen kunne ikke stille meget op.. Det var i øvrigt en anden læge end min egen, da min egen som sædvanligt ikke havde åbent.
Hun ringede rundt til øjenlæger, som hun mente burde tilse mig i stedet. Men ingen af dem havde tid, eller også havde de lukket telefonerne tidligt, da det jo var fredag (og åbenbart weekend fra middag af)
Jeg fik noget salve til at behandle mod øjenbetændelse - selvom jeg ikke har øjenbetændelse! Det er vist for at forebygge, fordi jeg nemmere kan risikere at få infektion, mens øjet ikke er i orden.
Jeg ved ikke med 100% sikkerhed, hvad det skyldes.
Men jeg er forholdsvis overbevist om, at jeg har fået en rift inde i øjet.
Måske er Celina kommet til at kradse mig i øjet ....hun river og dasker mig tit, med hendes vilde og små-ukontrollerede armbevægelser.
Så jeg har nok bare ikke hæftet mig så meget ved det lige da det skete, og så er der gået noget tid, før mit øje er blevet rødt og ømt ?!?
Lægen sagde, at øjet ikke måtte gøre ondt mere end et døgn.
Så hvis jeg havde ondt næste dag, så måtte jeg love at ringe til vagtlægen.
Meeeen jeg er sådan en "lad os nu se tiden an"-type, og lod selvfølgelig dagen igår gå, i dén tro, at det nok ville gå over.
Og jeg havde det da også en smule bedre, synes jeg.
Men i nat gjorde det ondt, og hele dagen idag har det gjort ondt.
Så nu har jeg kontaktet vagtlægen, som bad mig komme ind og få det tjekket...
Jeg er alene hjemme med begge piger hele weekenden, da Kenneth er på dobbelt døgnvagt. Så nu har jeg fået fat i pigernes farmor, som kommer ved 15-tiden efter arbejde, og ser efter tøserne, mens jeg får tjekket øjet....
Men hvad kan man lige gøre ved et ømt øje ?? ....måske give det ro ved at peppe mig lidt op med en kæk pirat-klap for øjet

Jeg håber da det er noget harmløst, som går over lige straks.
For hold da op, hvor er det træls at have ondt i øjet...
ER I GODT KLAR OVER HVOR MEGET MAN KIGGER HVER ENESTE DAG ?!?
Ens Øje fræser jo rundt, uden man tænker over det - Eller ihvertfald indtil det gør ondt, for SÅ tænker man over det!
Nå, sikke et uforskammet langt indlæg. Jeg er så elendig til at fatte mig i korthed 
Nu vil jeg gøre mig færdig, så jeg kan tage til lægen, når min svigermor kommer. Så håber jeg at der findes et svar eller noget som kan hjælpe på mit dumme røde ømme øje ......for et børnerim har lært mig, at løsningen ikke er at afprøve fløde, tjære eller blæk