Spabad når man er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.073 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. december 2009

Mor til matilde og gustav

Hej alle jer herinde;-)

har et spørgsmål jeg vil hører om i kan hjælpe mig med?

det er fordi jeg skal i sommerhus med spabad og har hørt engang at det ikke er så godt hvis man er gravid, ved ikke om det har noget med det man putter i vandet eller om det er pga temp eller hvad det er? er der nogle der er kloge på det?

så vil jeg blive super glad hvis nogle kunne hjælpe mig;-)

glædelig 6dec Venlig hilsen marie(31+3)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2009

otlitrom

Hej alle jer herinde;-)

det er fordi jeg skal i sommerhus med spabad og har hørt engang at det ikke er så godt hvis man er gravid, ved ikke om det har noget med det man putter i vandet eller om det er pga temp eller hvad det er? er der nogle der er kloge på det?

Spørgsmålet har vist været vendt før. Prøv at tjekke denne tråd.

jeg søgte under boblebad, måske det er nemmere

https://www.baby.dk/debat/28729pi1/ordet-er-frit/boblebad-og-sauna.aspx

Anmeld

6. december 2009

Halbschön

marie pus skriver:

Hej alle jer herinde;-)

Hejsa..

De begrundelser jeg har hørt for, at man ikke må gå i spa under graviditeten er pga infektionsriskoen... Vandet er varmt og har derfor en go grobund for bakterier.. Specielt hvis det er et offentligt spabad.. Nu skriver du jo at du skal i sommerhus, og de sommerhuse hvor jeg har været i, putter man selv en klor-tablet i, for at forhindre alt for mange bakterier i vandet.. Hvis du nu smutter alene i spa'en og ellers sørger for at den er ren, så burde der ikke ske noget ved det?

Dog frarådes det også, hvis ens slimprop er gået...

God tur i sommerhus - er sleeeet ikke misundelig

Knus - og også glædelig 6.december til dig

Anmeld

6. december 2009

Tvilling

Hej

øv hvis nogen har læst mit indlæg. Jeg desværre fejlinformeret.

Jeg har været i spabad et par gange nu. Men forstår bare ikke helt man ved læger opfordre til at øve bækken øvelser i de der varmt vands bassiner, hvis det er SÅ bakterie fyldt

K Tvilling 13+1

Anmeld

6. december 2009

N&J

Jeg var i et spa bad i frederiksberg svømmehal med en veninde i starten af min graviditet og måtte simpelthen gå op fordi det var rigtig ubehageligt med strålerne mod min mave.. spurgte mht bakterier og fik at vide at de IKKE kan kommer derop når slimproppen ikke er gået..

Anmeld

6. december 2009

moller84

Er det ikke noget med at man generelt ikke må tage for lange varme bade når man er gravid?

Anmeld

7. december 2009

hej med jer!!!

tak for alle de fine svar, jeg tror hellere jeg må holde mig fra det, så er jeg sikker på jeg ikke har gjort noget forkert, men øv det kunne ellers være dejligt;-)

jeg går også i varmtvands bassin et par gange om ugen , men tror hellere ikke helt det er det samme som spabad desværre;-( knus marie

Anmeld

7. december 2009

LouiseNielsen

marie pus skriver:

hej med jer!!!

tak for alle de fine svar, jeg tror hellere jeg må holde mig fra det, så er jeg sikker på jeg ikke har gjort noget forkert, men øv det kunne ellers være dejligt;-)

jeg går også i varmtvands bassin et par gange om ugen , men tror hellere ikke helt det er det samme som spabad desværre;-( knus marie

Hejsa!

Min mor er bademester i på et feriecenter i vestjylland så jeg ringede lige og spurgte hende. Grunden til man ikke må gå i spabad under graviditeten er fordi at boblerne kan påvirke barnets hjerte rytme, hvilket jo kan være yderst farligt....

Jeg viste det godt, da hun sagde det samme til mig da jeg ventede Nicklas. Men ringede lige for at være 100% sikker inden jeg sendte dig et svar...¨

Kram

Anmeld

7. december 2009

LouiseLarsen skriver:

Hejsa!

Min mor er bademester i på et feriecenter i vestjylland så jeg ringede lige og spurgte hende. Grunden til man ikke må gå i spabad under graviditeten er fordi at boblerne kan påvirke barnets hjerte rytme, hvilket jo kan være yderst farligt....

Jeg viste det godt, da hun sagde det samme til mig da jeg ventede Nicklas. Men ringede lige for at være 100% sikker inden jeg sendte dig et svar...¨

Kram

tak for svaret søde, så er det ihvertfald helt sikkert jeg ikke skal i spabad;-)

Anmeld

7. december 2009

LouiseNielsen

marie pus skriver:

tak for svaret søde, så er det ihvertfald helt sikkert jeg ikke skal i spabad;-)

Var så lidt.... Er glad for jeg lige faldt over dit indlæg, så jeg ku give dig et svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.