Babysvømning kan give astma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.195 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. april 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Berlingske Tidende

Babyer kan blive kronisk syge af at opholde sig i svømmehaller. Børn af allergiske mødre er mest udsatte.

De allerfleste børn, som deltager i babysvømning, har ingen øget risiko for lungebetændelse, øreproblemer og bronkitis.

Men risikoen er øget hos de 6-18 måneder gamle børn af mødre med allergi eller astma, skriver Bergens Tidende.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2008

SaNiNa

Så skal jeg aldrig gå til babysvømmning for kæresten har osse allergi det er arveligt:(

øv bøv ville ellers helt vild gerne...

Anmeld

23. april 2008

Pia.

Sanne... tror ikke du skal tage det så alvorligt.... med jeres hjem fuld af dyr, så er det nok ikke svømningen du skal være bange for ;).... De finder hele tiden på noget nyt og babysvømning er en skøn ting både for mor/far og barn og så er det rigtig hyggeligt at komme i svømmehallen og en dejlig ting at lære sin lille nyfødte baby at de skal være dus med vandet...

Knus Pia - mor til 3 raske vandhunde uden Astma..

Anmeld

23. april 2008

SaNiNa

nej jeg selv jo osse selv at være i vandet... og hvis den lille babs skulle få allergi ja så kan det jo komme lige meget hvad...

Anmeld

23. april 2008

Doktor Doolittle

"De allerfleste børn, som deltager i babysvømning, har ingen øget risiko for lungebetændelse, øreproblemer og bronkitis.

Men risikoen er øget hos de 6-18 måneder gamle børn af mødre med allergi eller astma, skriver Bergens Tidende."

Sådan som jeg læser det, kombineret med min viden om asthma og allergi (har arbejdet 5 år på Allergiklinikken på Riget som læge) har børnene der går til babysvømning ikke øget risiko for at udvikle asthma. Hvis børnene i forvejen har asthma eller er disponerede til det, har de dog øget risiko for fx. bronkitis som så giver hvæsende vejrtrækning, men som stadig ikke er det samme som astma.

Jeg ville trygt tage mine børn til babysvømning, der er så meget positivt i det :D

Knus Tina

Anmeld

23. april 2008

SaNiNa

Doktor Doolittle skriver:

"De allerfleste børn, som deltager i babysvømning, har ingen øget risiko for lungebetændelse, øreproblemer og bronkitis.

Men risikoen er øget hos de 6-18 måneder gamle børn af mødre med allergi eller astma, skriver Bergens Tidende."

Sådan som jeg læser det, kombineret med min viden om asthma og allergi (har arbejdet 5 år på Allergiklinikken på Riget som læge) har børnene der går til babysvømning ikke øget risiko for at udvikle asthma. Hvis børnene i forvejen har asthma eller er disponerede til det, har de dog øget risiko for fx. bronkitis som så giver hvæsende vejrtrækning, men som stadig ikke er det samme som astma.

Jeg ville trygt tage mine børn til babysvømning, der er så meget positivt i det :D

Knus Tina

hej tina...

hvor er det bare dejligt at have en læge blandt os... super tak for din beroligende tekst...

sanne

Anmeld

23. april 2008

Nan

Jeg kan næsten ikke komme i tanke om nogen aktivitet der ikke har en eller anden form for negativ konsekvens - både i sjældne og knapt så sjældne tilfælde. Derfor må man vel træne i at blive god til at veje de ting man gør og dermed måske ende med at vægte alle de rigtig sunde og gode ting der er ved babysvømning højere end muligheden for den negative konsekvens det også kan have.

Jeg har læst at man er ved udvikle "klorfrit klor" til brug i badebassiner og svømmehaller.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.