Insemination >< mand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.110 visninger
33 svar
0 synes godt om
4. december 2009

Slettet

Hvad mener I?

Er det okay at vælge insemination alene fordi man har lyst til det, eller skal insemination være en mulighed man har, hvis ikke man kan finde en passende mand at få børn med, det biologiske ur tikker osv. osv?

Med andre ord, synes I det er okay at vælge insemination af lyst og ikke af nød?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2009

oo

Jeg syntes det er helt okay, så længe kvinden får en god samtale med lægen, så hun ikke kaster sig hovedkulds ud i noget hun blot har en svag ide om, at hun gerne vil. Jeg tror dog de færreste vælger insemination som førsteprioritet, og jeg tror at hovedparten af de kvinder der tager kontakt til en fertilitetsklinik har overvejet for og imod lang tid i forvejen. Jeg tror ikke som sådan der er den store forskel på "os i parforhold" der overvejer om og hvornår vi skal starte projekt baby, og så de kvinder der er alene om det.

- og så syntes jeg desuden også at det er mere ansvarligt at vælge en frivillig far til sit barn, uanset hvor anonym han er, istedet for en tilfældig uvidende stodder i byen.

Anmeld

4. december 2009

Gaya

Jeg er helt klart for at en kvinde selv kan vælge om hun vil  have børn.......om hun er alene eller har fundet manden i sit liv.

Jeg synes dog at der skal være en grænse aldersmæssigt......da en 20-25 årig stadig har mange gode år at "lave" børn i, også med den eneste ene....;o)

Jeg er en af dem der selv ville have haft gjort brug af muligheden hvis jeg ikke havde min kæreste......

Anmeld

4. december 2009

hc=k

Tja både ja og nej. Jeg får nok det her til at lyde meget firkantet, men hvorfor skal det være okay for en enlig som ikke er i nød at sige "nå jamen jeg tror da bare lige jeg går til lægen for jeg vil da gerne lige have et barn". Jeg synes på en måde ikke at det er helt okay. Grunden er at jeg synes det er rigtig unfair at der ikke er lige regler for alle og det er der ikke fx. et lesbisk par kan gå til lægen og blive insimineret og få et barn, men et bøsse par kan ikke få lov til at adoptere, hvis ikke der er lige regler der synes jeg heller ikke at enlige skal have lov til det bare fordi de kan.

Jeg synes at alle har ret til at få børn om så de er lesbiske, bøsser enlige eller par, men som det ser ud lige nu så kan det jo ikke lade sig gøre. En mand kan jo heller ikke vælge at han vil have et barn når han er alene......

Anmeld

4. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja så ABSOLUT!!!! Jeg har gennem flere år, syntes at min moster burde gå den vej, det har hun jo så også gjort nu.

Jeg syntes det er super skønt at børn kommer af kærlighed og ikke nødvændigvis fordi man er 2 mennesker.

FØr i tiden gik folk i byen og knaldede når de havde ægløsning. Derved resikere man alle mulige ting og det er jo ikke en god idé... Så for alle sikkerhedsskyld og for de mænd der kunne resikere at blive far på gule plader, uden at de vidste det...

Anmeld

4. december 2009

RikkeR

hc=k skriver:

Tja både ja og nej. Jeg får nok det her til at lyde meget firkantet, men hvorfor skal det være okay for en enlig som ikke er i nød at sige "nå jamen jeg tror da bare lige jeg går til lægen for jeg vil da gerne lige have et barn". Jeg synes på en måde ikke at det er helt okay. Grunden er at jeg synes det er rigtig unfair at der ikke er lige regler for alle og det er der ikke fx. et lesbisk par kan gå til lægen og blive insimineret og få et barn, men et bøsse par kan ikke få lov til at adoptere, hvis ikke der er lige regler der synes jeg heller ikke at enlige skal have lov til det bare fordi de kan.

Jeg synes at alle har ret til at få børn om så de er lesbiske, bøsser enlige eller par, men som det ser ud lige nu så kan det jo ikke lade sig gøre. En mand kan jo heller ikke vælge at han vil have et barn når han er alene......

Vi kan da hurtigt blive enige om at reglerne skal være ens og der ikke skal gøres forskel. Når det så er sagt, skal en enlig kvinde så undlade at blive insimineret i solidaritet med enlige mænd og bøsser??? Det synes jeg bestemt ikke.

Jeg forstår udemærket de kvinder der bliver insimineret fordi de har lyst til at få et barn - i princippet kunne de jo bare tage i byen lørdag aften og få det ordnet der - hvad er så moralsk det rigtige at gøre???

Jeg tager hatten af for de kvinder der vælger at gøre det - når det er noget de vælger selv er det nok mere velovervejet end hvis det skete ved et uheld, som hos mig selv.

Anmeld

4. december 2009

hc=k

RikkeR skriver:

Vi kan da hurtigt blive enige om at reglerne skal være ens og der ikke skal gøres forskel. Når det så er sagt, skal en enlig kvinde så undlade at blive insimineret i solidaritet med enlige mænd og bøsser??? Det synes jeg bestemt ikke.

Jeg forstår udemærket de kvinder der bliver insimineret fordi de har lyst til at få et barn - i princippet kunne de jo bare tage i byen lørdag aften og få det ordnet der - hvad er så moralsk det rigtige at gøre???

Jeg tager hatten af for de kvinder der vælger at gøre det - når det er noget de vælger selv er det nok mere velovervejet end hvis det skete ved et uheld, som hos mig selv.

Jamen jeg synes bare ikke at alle skal kunne gå ind og sige at de vil have et barn.. Man kman jo ikke sige, " nå jamen så må enlige gerne, men ikke hvis de  bla bla bla". Jeg synes at muligheden skal være der hvis man nu er lige på nippen til at være for gammel og ikke har nået at finde en at få børn med, men ikke for alle...

Anmeld

4. december 2009

Slettet

hc=k skriver:

Jamen jeg synes bare ikke at alle skal kunne gå ind og sige at de vil have et barn.. Man kman jo ikke sige, " nå jamen så må enlige gerne, men ikke hvis de  bla bla bla". Jeg synes at muligheden skal være der hvis man nu er lige på nippen til at være for gammel og ikke har nået at finde en at få børn med, men ikke for alle...

Så man skal ligesom have "gjort sig fortjent" til at blive insemineret, ved at have gået og ønsket sig et barn i mange mange år (som kunne have været brugt på at nyde tiden med barnet) og så vente og bruge sine sidste æg i "posen"?

Anmeld

4. december 2009

hc=k

Swips.. skriver:

Så man skal ligesom have "gjort sig fortjent" til at blive insemineret, ved at have gået og ønsket sig et barn i mange mange år (som kunne have været brugt på at nyde tiden med barnet) og så vente og bruge sine sidste æg i "posen"?

Ja hvis det skal sættes sådan op så ja. Jeg synes ikke at alle skal have lov. Hvis alle har lov er det så okay at en ung pige der lige er fyldt 18 kan gå ind og sige at hun vil have et barn???

Anmeld

4. december 2009

Ox.

Hmmm tænke tænke ..

Jeg synes i realiteten der er super fint, hvis man selv betaler for det (hvis man er i stand til at få børn naturligt)! Ellers tager det penge og ressourcer fra dem som kæmper en kamp for at kunne få børn, og det er rigtig synd ..

Min kærestes kusine betalte selv, og det synes jeg er rigtig fint ...

Men ved selvfølgelig ikke om reglerne allerede er sådan ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.