Mad om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.650 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. december 2009

steph0804

Hvornår kan man forvente at ens barn ikke længere har brug for mad om natten?
Min dreng bliver 6mdr. lige om lidt og vågner og får en flaske 1 til 2 gange om natten, nu siger mine forældre at det er ren vane at han skal spise om natten og jeg straks burde vænne ham af med nat flasken.

Hvad er jeres erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

N&J

Min datter får en flaske inden hun skal sove og så babs i løbet af natten hvis hun er sulten og hun er 9 mdr. tror at man godt må begynde at vænne dem af med natflasken (ikke lige før sengetid, men den anden) omkring 6-7 mdr. alderen, men der er altså også børn som min datter, der bare er sulten uanset hvor meget mad hun får i løbet af en dag.. jeg prøver ihærdigt at blive færdig med at skulle vækkes flere gange i løbet af natten.. 

Anmeld

4. december 2009

Mira0911

Min datter er knap 10 mdr, og får ikke nat flaske...

Anmeld

4. december 2009

Lone Jakobsen

er også meget nysgerrig her.

min søn på 5 mdr får bryst rigtig mange gange hver nat...og jeg tror simpelthen ikke på at han har behov for det. så nu vil jeg prøve at tilbyde ham vand af en flaske i stedet for. for jeg tror netop at for ham er det en rigtig hygge vane.

han er nemlig ikke sulten om morgenen....fordi han spiser så meget om natten.

Anmeld

4. december 2009

Hellemor

Christoffer var ca 3 måneder, da jeg stoppede med at amme og gik over til flaske. Og i den forbindelse holdte han op med at vågne om natten. Han fik en flaske lige inden han skulle sove, så han var godt mæt, og så sov han til omkring kl 06.

Anmeld

4. december 2009

Valle81

Hejsa,

Min datter sov meget hrutig igennem , tror ikke hun var meget mere en en måned gammel. I start sov hun fx fra 2300 til 0500 og vågnede ikke, men fik så mad der kl 0500 og sov så videre et par timer.

Men det holdte hurtigt og da hun var omkring 3 mdr vågnende hun slet ikke for at få mad.Hun haraltid sovet igennem, og fra hun var 5 mdr og stadig til den dag idag sover hun 11-12 timer i streg. ( hun er idag snart 6 år)

Knus

Christina, som altid har nydt sin nattesøvn og vil gøre meget for at vores lille dreng kommer til at sove i gennem hurigt( alle kneb gælder, he he)

25+4

Anmeld

4. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er meget forskelligt. Min datter er 8 mdr. og er lige begyndt, at sove igennem uden flaske her de sidste 12 dage. Det kom helt af sig selv og jeg har ikke gjort noget for det. Hun sover fra kl. 19 til kl. ca, 6.30.

Min søn var 9 mdr. da han begyndt, at sove igennem uden flaske helt af sig selv.

/ Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

4. december 2009

Honningblomst

Ved 5-6 mdr. skulle de kunne undvære maden om natten...men at sove igennem er ikke 10 timer for så små børn...det er lige såvel fra feks 23 til 6 morgen.

Men væn fra nu det kan du sagtens og så lige holde øje med der spises nok om dagen og aftenen.

Knus Eva.

Anmeld

4. december 2009

steph0804

Okay, så må jeg prøve om han kan nøjes med en sut i nat, det skal blive spændende, prøvede kort i nat, men blev hurtigt utålmodig og hentede flasken Men det kunne da være fantastisk ikke at skulle op og give mad hver nat.

Anmeld

4. december 2009

mor_sabina

steph0804 skriver:

Okay, så må jeg prøve om han kan nøjes med en sut i nat, det skal blive spændende, prøvede kort i nat, men blev hurtigt utålmodig og hentede flasken Men det kunne da være fantastisk ikke at skulle op og give mad hver nat.

Min sp siger at mange børn har brug for den lidt længere end de 6 måneder, men hun siger at den kan forsvares til de er 9 måneder. Så herhjemme får vi stadig en flaske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.