Sove på ryggen og siden..?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.103 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. december 2009

MorTilGustav

Ja, måske er det et dumt spørgsmål, men har jo hørt at spædbørn skal sove på ryggen, og nu kan jeg se, at min søn på 1 måned nogle gange vender sig om på siden når han sover.. Skal jeg vende ham tilbage på ryggen når det sker eller det mon okay at de ligger på siden..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

N&J

Altså jeg fik det råd at tage en sammenrullet stofble og ligge ind ved siden, så de ikke kan rulle rundt på maven.. Nikita sov også meget på siden.. 

Anmeld

3. december 2009

Nybagt mor

Min lille mand sover nærmest også kun på siden - men ja lejrer ham så han ikke ved et uheld ender på maven

Ifølge sygeplejerskerne på barselsafd. var det helt ok

Anmeld

3. december 2009

Skouboe

Vi har helt bevidst lagt vores datter på siden siden hun var 4-5 dage gammel. Hun har døjet meget med forstoppelse og det var vores SP der anbefalede det, da hun så kunne krumme sig sammen når maven gjorde ondt.

En sidegevinst er at hun sover meget bedre. Babyer der sover på ryggen - har jeg efterfølgende fået at vide fra flere steder - har åbenbart flere "fald-reflekser", dvs. den følelse af at falde end babyer der ligger på siden eller på maven og derfor har babyer der ligger på siden/maven en roligere søvn. Nu anbefaler man jo ikke at babyer ligger på maven længere, men de må gerne sove på siden.

Jeg har aldrig lagt en ble eller noget foran hende og hun har var over 7 måneder første gang jeg fandt hende på maven i sengen, så det ville jeg ikke være så bekymret for. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.