Nu er der jo stor forskeld på hvor manget skiften rundt børn kan klare, du mærker og ser at det din datter lever i er for meget, den observation skal tages alvorligt, hvilket den tyligvis også bliver (heldigvis)
Nu er det sådan at hendes far er det sted hun er næst mest, lige så er han hendes far, han kan give hende noget igen anden kan, udelukkende fordi han er far, derfor holder jeg på at det er der hun skal være, og ikke hos farmor, dvs uroen hos far skal forsøges løst. Nu sys jeg, jeg kan mindes et eller andet med at far vist???? ikke kan have hende de der dage, er det tilfældet og holder han fast i at det ikke kan være anderledes, må det være farmor der er din datters anden base, så må han altså besøge sin datter der, trods alt er farmor bedere end slet ingen kontakt til fars side. Men der er naturligvis også den løsning at det kun er hos dig og far hun er, hvor de dage hun normalt er hos farmor, i stedet kommer til at foregå hos dig, lige som det kan være de dage far har hende nu, som i stedet foregår hos dig, hvor hun så bevare dagene hos farmor.
Nu kender jeg ikke dig, men du vil muligvis kunne hjælpe lidt til med at give ro, dvs lade være med at rande til alle mulige og umulige ting, og give dig mere tid i hverdagen (som sagt jeg kender dig ikke, så jeg kan ikke sige noget om hvordan det foregår nu, jeg antager ikke noget, derfor jeg skriver muligvis) Men der er netop en familievejleder et geeenialt redskab de kan se den slags, og se hvor man kan spare tid, så man har mere tid til bare at være. Godt du har fået sådan en ind over.
Stod jeg i din situration (der med sagt at jeg kun kan udtale mig ud fra mit kendskab til min gemal og mine børn, jeg kender ikke dem din datter omgåes, lige som jeg ikke kender din datter) ville jeg uden tvivl stræbe efter en hel uge hos far og en hel her. Her ville den ene af ungernme have bedst af at være mest hos far og den anden af de 2 store mest hos mig, men det der med at skilde søskende ad går jeg på ingen måde ind for, og så er den nest bedste løsning altså at de er lige hvert sted, ind til de er så gamle at de selv begynder at kunne være medbestemmende, så må den blive taget op igen til den tid. Stod far så og ikke ville finde ud af at få lavet så han kunne have dem hele hans uge, ville jeg uden tvivl gå ind og råbe efter at farmor havde dem hele ugen, og så måtte han altså besøge dem der, det skal ikke gå ud over ungerne at han ikke vil tage fingeren ud og ændre hans situration så han kan have dem, lige den løsning fordi jeg vil få for meget og blive irationel hvis jeg stod med for meget ansvar.
Nå men der er massere af løsningsmodeller, hvilken der skal vælges, afgør din datter, fordstået på den måde, at hvis hun kan klare at der bliver lidt uro en periode, kan man tillade sig at vælge en mere usikker model, for at se om man kan få det til at lykkes, kan hun ikke, må der blive satset på den sikre, som kommer hende mest til gode, og i den beslutning bør der blive husket på at farmor faktisk er en ret stor del af hendes liv, og sikkert også det sted hun får aller aller mest ro omkring sig, det har ældrer mennesker bare, de har meget mere tid end vi har.
Hvad du har ret til og alt det der aner jeg intet om, men jeg ved at du kan kontakte både mødrehjælpen og foreningen far (mange anbefaler faktisk foreningen far også til mødrer, de må åbenbart være dygtige) de ved alt om den slags, og så ved jeg at det er en rigtig god ide at have tingene på skrift, jo mere jo bedre, nu tænker jeg ikke kun i at der foreligger den og den aftalee, men også ting som at den dag holdt far ikke tiden og den dag glemte farmoor ekstratøjet, den dag havde far datter med i byen osv osv, (brug gerne en ganske alm kalender) for skulle det komme til kampe, er man altså bedre stillet ved at have skrevet de der ting ned.
Var jeg dig ville jeg starte med at kontakte inden mødrehjælpen eller foreningen far, og så se hvad de har at sige/foreslå, de er vand til kompliserede sager, og kender til det joridiske område.
Anmeld