Eksperthjælp: ophør af amning, hvad med mælken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.112 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. december 2009

Lisbeth Jess

"ophør af amning, hvad med mælken?"

Hej Lisbeth

Jeg overvejer mellem jul og nytår, hvor hele familie alligevel har ferie, at afvænne min datter fra amningen. Pt. ammes hun kun om natten når vi skal sove. Planen er at jeg afleverer min datter hos noget familie natten over for at hun ikke skal "lugte" mig. Har du ellers et andet godt råd. Min datter er 12 mdr. og meget snu!

Hvordan stopper jeg mælkeproduktionen? Jeg er tidligere informeret om at mælkeproduktionen nedsættes i takt med at mn datter ammer mindre, men der vil jo altid være mælk i brystet. Hvordan forsvinder resten uden at min datter ammer? Hvis jeg pumper mælken ud (fordi brysterne spænder) er jeg bange for at dette bare sætter mælkeproduktionen i gang igen. Kan man få medicin for at stoppe mælkeproduktionen helt?

mvh.

K.Y.

Lisbeths svar

Kære K.Y.

Du vil gerne holde op med amning nu  hvor din datter er 12 måneder. Det er flot du har ammet i et år, og når du gerne vil stoppe så er tiden jo inde.

Fint hun kan sove et andet sted, hvor derer kærlighed og omsorg, for helt sikkert vil hun protestere, når hun er vant til at få en tår om natten. Du må være på forkant med at sætte noget andet istedet, sut, pude, bamse og eller vand.Hendes tryghed ved dit bryst skal erstattes af noget andet.Du ved hvad hun kan beroliges med, så passerne har nogle råd fra dig.

M.H.T mælken i brysterne, så  er det rigtigt at mængden aftager når amning nedsættes.nu stopper du helt og kan risikere brystsspænding.

Du kan klare det ved at presse lidt mælk ud, så du kan klare spændingen og samtidig passe på at der ikke kommer rødme og hævelse.Når du ammer så lidt så går der nok kun en god uge førend deter stoppet.

Du kan også få piller til at stoppe, så aftager mælken helt i løbet af nogle døgn.så er det din læge du skal have en recept fra. 

Held og lykke med projektet

og rigtig glædelig jul

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.