Jeg har lige passet en dreng på 9 mdr i 4 døgn. Det gik så supergodt med ham.
Men jeg kom til at tænke på hans kost. Drengen får kun mælkeprodukter, dvs. modermælkserstatning flere gange om dagen, samt youghurt og pulvergrød, hvor halvdelen består af mælk. Men er det overhovedet godt for så "stor" en baby kun at få mælkeprodukter? Jeg ville da mene at drengen burde få noget havregrød/øllebrød, så småt begynde at smage små bidder rugbrød med leverpostej og så få noget kartoffelmos, selvfølgelig stadig suppleret med mælk....
Desuden er han vant til at blvie sat i en gåstol flere timer om dagen derhjemme, men mener bare det ikke er særlig sundt...
Da vi havde drengen brugte vi meget af tiden på at underholde ham, også om aftenen inden han skulle sove og det gjorde at han faktisk sov igennem hver nat, minimum 9 timer. Forældrene sagde så da de hentede ham at de ikke gav ham ret meget opmærksom om aftenen da han skulle kunne lege selv også, men helt ærligt drengen er 9 mdr? Desuden fortalte de at han derhjemme vågnede et par gange om natten.
Personligt synes jeg også 4 døgn er længe at være væk fra sine forældre når man kun er 9 mdr, men det var så nødvendigt.
Og lige en sidste ting... hjemme er han vant til at komme i seng ved 23-24 tiden, er det ikke meget sent for så lille en purk? her kunne vi lægge ham i seng omkring kl 21.30-22.
Skulle lige have luftet lidt ud og høre hvad i mener?
Anmeld