Er det bare mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. december 2009

Dorthe1986

Jeg har lige passet en dreng på 9 mdr i 4 døgn. Det gik så supergodt med ham.

Men jeg kom til at tænke på hans kost. Drengen får kun mælkeprodukter, dvs. modermælkserstatning flere gange om dagen, samt youghurt og pulvergrød, hvor halvdelen består af mælk. Men er det overhovedet godt for så "stor" en baby kun at få mælkeprodukter? Jeg ville da mene at drengen burde få noget havregrød/øllebrød, så småt begynde at smage små bidder rugbrød med leverpostej og så få noget kartoffelmos, selvfølgelig stadig suppleret med mælk....

Desuden er han vant til at blvie sat i en gåstol flere timer om dagen derhjemme, men mener bare det ikke er særlig sundt...

Da vi havde drengen brugte vi meget af tiden på at underholde ham, også om aftenen inden han skulle sove og det gjorde at han faktisk sov igennem hver nat, minimum 9 timer. Forældrene sagde så da de hentede ham at de ikke gav ham ret meget opmærksom om aftenen da han skulle kunne lege selv også, men helt ærligt drengen er 9 mdr? Desuden fortalte de at han derhjemme vågnede et par gange om natten.

Personligt synes jeg også 4 døgn er længe at være væk fra sine forældre når man kun er 9 mdr, men det var så nødvendigt.

Og lige en sidste ting... hjemme er han vant til at komme i seng ved 23-24 tiden, er det ikke meget sent for så lille en purk? her kunne vi lægge ham i seng omkring kl 21.30-22.

Skulle lige have luftet lidt ud og høre hvad i mener?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

qp

Mon ikke de har valgt den nemme madløsning nu når i har passet ham så i ikke selv skulle stå og lave mad til ham....

Selvfølgelig skal børnene underholdes men jeg tror der er mega forskel på, at du (som ikke har ham 24/7) underholder ham og at familien gør det. Derhjemme fungerer det jo forskelligt fra dag til dag. Nogle dage underholder man jo sit barn mere end andre gange.

Mht gåstolen, så lyder det da absolut ikke sundt - nej! At børn sidder i sådan en så længe kan tvært imod hæmme deres fysiske udvikling.

Sengetiden .... well hvis drengen sover det han har behov for, så synes jeg egentlig det er ligemeget hvornår de kommer i seng. Det afhænger jo også af forældrenes dagrytmer - hvis de ikke hiver ham op kl 7 om morgenen synes jeg da det er op til den enkelte. Mit barn kommer i seng kl 20 og det gør han fordi vi skal tidlig op om morgenen....  I weekenderne hygger vi os meget og der kan han eks have taget en ekstra lur om dagen og så kommer han senere i seng.

Jeg synes du lyder så kritisk overfor dette forældrepar... mon ikke de gør deres bedste så godt som de ved?

Anmeld

3. december 2009

Muffinmus

Hmm, de forældre er da ikke ret oplyst.

Gåstol- max 10-20 min i løbet af en dag, resten af tiden skal de SELV kravle rundt.

Mad, varieret kost med fisk, kartofler, brød, grød osv.

Sengetid- mellem 19-20 senest. Det er slet ikke sundt for hjernen at være vågen så sent, heller ikke for mange voksne i øvrigt.

Så nej, de skal IKKE underholdes op aftenen, de skal SOVE!

Og nej, de skal ikke placeres i en gå stol. det er SÅ hæmmende for et barn at det halve kunne være nok.

Jeg er klar over de sikkert gør det de mener er rigtigt, men de burde nok læse sig til lidt mere, eller lytte til et par gode råd  for jeg synes ærligt talt det er synd for knægten..også selv om de tror de gør det godt.

Anmeld

3. december 2009

qp

MariaE skriver:

Hmm, de forældre er da ikke ret oplyst.

Gåstol- max 10-20 min i løbet af en dag, resten af tiden skal de SELV kravle rundt.

Mad, varieret kost med fisk, kartofler, brød, grød osv.

Sengetid- mellem 19-20 senest. Det er slet ikke sundt for hjernen at være vågen så sent, heller ikke for mange voksne i øvrigt.

Så nej, de skal IKKE underholdes op aftenen, de skal SOVE!

Og nej, de skal ikke placeres i en gå stol. det er SÅ hæmmende for et barn at det halve kunne være nok.

Jeg er klar over de sikkert gør det de mener er rigtigt, men de burde nok læse sig til lidt mere, eller lytte til et par gode råd  for jeg synes ærligt talt det er synd for knægten..også selv om de tror de gør det godt.

Go opskrift Lola (Jensen)!

Anmeld

4. december 2009

Dorthe1986

Kan godt se mit indlæg er meget kritisk...  ved godt de gør deres bedste som forældre, det er blot fordi jeg blev så bekymret for drengen. Det var ikke meningen det skulle lyde så kritisk

Men ellers er det en super opskrift MariaE, den vil jeg huske når jeg selv bliver en muddi

Ved godt det er svært, hvis man ikke ved bedre, ville også bare vide om min opfattelse af hvordan det "bør" gøres er helt hen i vejret

Anmeld

5. december 2009

malou

Min søn fik allerede rugbrødhappere fra 6 mds alderen... han har spist det samme som os MEGET længe synes jeg.. dog med 1 stk flaske mælke erstatning i døgnet (om morgenen) Så får han sødmælk til middag og aftensmad.

Victor kommer i seng kl.19 HVER DAG!!! efter sin aftensmad og sit bad

Synes det lyder helt vildt at barnet er så længe oppe.... hvad med forældre kvalitetstid?? Det er vigtigt for os herhjemme ihvertfald.

knus malou

Anmeld

5. december 2009

Dorthe1986

malou skriver:

Min søn fik allerede rugbrødhappere fra 6 mds alderen... han har spist det samme som os MEGET længe synes jeg.. dog med 1 stk flaske mælke erstatning i døgnet (om morgenen) Så får han sødmælk til middag og aftensmad.

Victor kommer i seng kl.19 HVER DAG!!! efter sin aftensmad og sit bad

Synes det lyder helt vildt at barnet er så længe oppe.... hvad med forældre kvalitetstid?? Det er vigtigt for os herhjemme ihvertfald.

knus malou

Ja synes også det er vildt med sengetiden... da vi havde ham blev han lagt ind "allerede" 21.30-22 og selvom han kom ind et par timer før han er vant til derhjemme så sov han igennem hele natten og vågnede tidligst 7.30 om morgenen... hans forældre sagde at når de lagde ham i seng der ved 23-24 tiden så vågnede han et par gange om natten og kunne nemt stå op ved 5 tiden om morgenen... Ved ikke om det var fordi vi legede mere med ham, så han sov bedre, men synes stadig det er lidt vildt...

Men får man ikke sundhedsplejerske ud? eller er det kun ved det første barn?

Anmeld

5. december 2009

malou

Dorthe1986 skriver:

Ja synes også det er vildt med sengetiden... da vi havde ham blev han lagt ind "allerede" 21.30-22 og selvom han kom ind et par timer før han er vant til derhjemme så sov han igennem hele natten og vågnede tidligst 7.30 om morgenen... hans forældre sagde at når de lagde ham i seng der ved 23-24 tiden så vågnede han et par gange om natten og kunne nemt stå op ved 5 tiden om morgenen... Ved ikke om det var fordi vi legede mere med ham, så han sov bedre, men synes stadig det er lidt vildt...

Men får man ikke sundhedsplejerske ud? eller er det kun ved det første barn?

årh det aner jeg jo ingenting om.... jeg bor jo i sverige og Victor og jeg hører jo så ind under det svenske system og Barnvärdcentralen her i malmø.

Men på et tidspunkt havde jeg problemer med at ligge victor.. han ville bare IKKE sove så jeg blev ved og ved med at hive ham op af sengen når det skar i mit hjerte når han græd... men han snørrede mig rundt om sin lille fingre den bandit... så blev jeg "hård" og iløbet af 1 uge så var de nye sengetider kl.19!!

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.