Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg har flere gange brugt "verdens nemmeste chokoladekage" til bunde og jeg synes den er kanon god til det
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg har også brugt den til bunde, og de er rigtig gode, især med appelsinsaft/juice i stedet for kærnemælk
Mikkelmusen skriver: Jeg har også brugt den til bunde, og de er rigtig gode, især med appelsinsaft/juice i stedet for kærnemælk
Jeg har kigget på den og normalt,hvis jeg laver en kage, der passer til en bradepande, så bruger jeg ca 800 g mel, så hvis jeg ganger den med 3, så har jeg 900 g mel Det burde være fint og så helt sikkert bruge appelsin Jeg elsker appelsin i chokokage
Tror også den er god som bund, fordi den virker rimelig neutral
Zafir skriver: Jeg har kigget på den og normalt,hvis jeg laver en kage, der passer til en bradepande, så bruger jeg ca 800 g mel, så hvis jeg ganger den med 3, så har jeg 900 g mel Det burde være fint og så helt sikkert bruge appelsin Jeg elsker appelsin i chokokage Tror også den er god som bund, fordi den virker rimelig neutral
nu står jeg lige og har brug for en chokolade kage, så prøvede lige at søge chokokage, og kom frem til denne, har du lavet kagen? hvis ja, var de gode som lagkage bunde?
Maggieh skriver: nu står jeg lige og har brug for en chokolade kage, så prøvede lige at søge chokokage, og kom frem til denne, har du lavet kagen? hvis ja, var de gode som lagkage bunde?
Zafir skriver: Jeg endte med Annes giftkage, som jeg puttede godt med kakao i. Den blev bare sindsygt lækker. Jeg bruger den rigtig meget som base for nye kager nu om dage. Der er godt forhold mellem størrelser og afsidessaftighed. Jeg undlader bare essens og kommer andet smag i. Så altså uden 'gift'...
Jeg endte med Annes giftkage, som jeg puttede godt med kakao i. Den blev bare sindsygt lækker. Jeg bruger den rigtig meget som base for nye kager nu om dage. Der er godt forhold mellem størrelser og afsidessaftighed. Jeg undlader bare essens og kommer andet smag i. Så altså uden 'gift'...
iih, må jeg ikke nok få opskriften ? hvor stor er den? er det en man skærer i bunde ??
Maggieh skriver: iih, må jeg ikke nok få opskriften ? hvor stor er den? er det en man skærer i bunde ??
Zafir skriver: Jeg tror jeg har postet den på opskriftstråden. Men ellesr så på alletiderskogebog og så søg på giftkage. Så er det den første der kommer frem. Der er ret meget kage. EN bradepande, men dog kun i 2-2½ lag... Ellers så bare mindre forme, hvsi man vil have den højere... Også bruger jeg halv natron og halv bagepulver...
Jeg tror jeg har postet den på opskriftstråden. Men ellesr så på alletiderskogebog og så søg på giftkage. Så er det den første der kommer frem. Der er ret meget kage. EN bradepande, men dog kun i 2-2½ lag... Ellers så bare mindre forme, hvsi man vil have den højere... Også bruger jeg halv natron og halv bagepulver...
super, tak ..
jeg tænker nemlig at skære den i flere lag
Maggieh skriver: super, tak .. jeg tænker nemlig at skære den i flere lag
SÅ Absolut... Det er også det vi andre gør jo
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128