Temperatur metoden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.189 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. december 2009

Anonym trådstarter

Hej piger!

Her kommer lige et dumt spørgsmål..

Når man skal tage sin temperatur for at se hvornår man har ægløsning, hvor skal man så tage den henne? er det på hele kroppen man kan se det eller er det kun i ... missen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2009

Joanna

Æhm... du vil da ikke måle kropstempratur i skeden, vel? 

Kropstempratur måles oralt eller analt... oralt er nøjagtigt nok. Det frarådes dog at anvende øretermometer, da det er tilpas unøjagtigt til at det lille udsving (0,2-0,5 grader), der indtræffer 2 døgn efter ÆL bliver overset i målingerne. 

Anmeld

2. december 2009

oo

du skal bare tage din temperatur helt normalt...altså IKKE i missen men i numsen, armhulen, i øret eller under tungen alt efter hvilket termometer du har

Anmeld

3. december 2009

tandbørsten

du skal bare tage din tempratur hvor du normalt ville tage den hvis du var syg. jeg har brug tempratur metoden fordi jeg ikke rigtig tester positiv på de der strimmel teste men ved hjælp af tempratur metoden kan du får et godt billede af hvornår du ca har æl.

din tempratur stiger efter du har haft æl, så når det er sket!

min tempratur er normalt 35,5 og efter æl stiger den til 35,8

håber du kunne bruge mit svar

Anmeld

4. december 2009

Joanna

Floridoor skriver:

du skal bare tage din tempratur hvor du normalt ville tage den hvis du var syg. jeg har brug tempratur metoden fordi jeg ikke rigtig tester positiv på de der strimmel teste men ved hjælp af tempratur metoden kan du får et godt billede af hvornår du ca har æl.

din tempratur stiger efter du har haft æl, så når det er sket!

min tempratur er normalt 35,5 og efter æl stiger den til 35,8

håber du kunne bruge mit svar

Det var ikke meget! Er det det samme hver dag? - altså helt præcist?

Min er 36,2-3 normalt og 36,7-8 efter ÆL. Det må være svært at se nøjagtigt, når udsvinget er så lille - hvor længe har du målt?

( jeg blander mig lige helt vildt... du behøver ikke svare på det, hvis du ikke gider )

Anmeld

4. december 2009

tandbørsten

jeg har målt min tempratur igennem en hel mdr og den ligge stensikker på 35,5 en enkelt dag har den sagt 35,4 og efter æl siger den så 35,8 som beskrevet før.. tror det er meget normalt hvis det kun svinger et par grader, ihvert fald for mig

Anmeld

5. december 2009

Mira0911

Ja tage temperaturen analt, oralt, øre eller armhulen...

Må være ubehageligt, hvis nogen fandt på at tage temperaturen i skeden...

Anmeld

5. december 2009

Kløver

Anonym skriver:

Hej piger!

Her kommer lige et dumt spørgsmål..

Når man skal tage sin temperatur for at se hvornår man har ægløsning, hvor skal man så tage den henne? er det på hele kroppen man kan se det eller er det kun i ... missen?

Jeg ville måle det som jeg plejer, analt, er det mest præcise, jeg har dog ikke kunne måle udsving ved mine ægløsninger, og har afprøvet sammen med ægløsningstest, men kommer nok an på hvor store udsving kroppen giver

held og lykke til

Anmeld

5. december 2009

Joanna

Floridoor skriver:

jeg har målt min tempratur igennem en hel mdr og den ligge stensikker på 35,5 en enkelt dag har den sagt 35,4 og efter æl siger den så 35,8 som beskrevet før.. tror det er meget normalt hvis det kun svinger et par grader, ihvert fald for mig

Det er da også bare mig, der har slået hovedet og ikke kan læse! Jeg læste det som at ANDEN decimal gik 3 "point" op... og det svinger min egen tempratur let med fra dag til dag. Men fra 35,5 til 35,8 er jo et helt fint udsving - sorry! jeg kan åbenbart ikke læse.-... det er egentlig noget pinligt, når jeg nu er lærer! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.