hvad skal jeg putte i min sprøjtepose?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. december 2009

Nullemor

har lige et spørgsmål omkring de der små sprøjtetoppe man kan lave rundt om sin kage, nede ved tallerknen ja og andre steder.. men hvad er det lavet af?

håber at i kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2009

Mikkelmusen

Jeg bruger Royal icing.

Anmeld

3. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mikkelmusen skriver:

Jeg bruger Royal icing.

Jeg har også tænkt meget over det med sprøjteposer... Jeg vil så gerne lære tylletekniker...

Men altså - det er fint med royal icing, det må jeg prøve, men hvad hvis man laver cupcakes??? HVad skal man så komme ovenpå, af SNASK!!?

Anmeld

10. december 2009

DK

Når jeg laver cupcakes, så putter jeg også sådan en fin lille "tut" oven på.

Jeg bruger en blanding af flormelis og det der philidelphia smørreost. Jeg bruger RET meget flormelis, så det ikke smager af osten, men osten gør at den bliver mere stiv og holder faconen af den tylle som man presser den ud med. Pga. osten er den også stadig blød når man spiser den (altså "tut"en.) Jeg hader at spise sådan en helt hård klat "noget" oven på en cupcake!  

Jeg plejer først at komme det på umiddelbart før det skal spises, da jeg ikke kan lide at komme mine kager i køleskabet. Men pga. osten så skal det pynten i køleren, derfor så pynter jeg kun det antal kager som at jeg regner med at vi skal/kan spise.

Anmeld

10. december 2009

Heidi.

Zafir skriver:

Jeg har også tænkt meget over det med sprøjteposer... Jeg vil så gerne lære tylletekniker...

Men altså - det er fint med royal icing, det må jeg prøve, men hvad hvis man laver cupcakes??? HVad skal man så komme ovenpå, af SNASK!!?

Jeg har både lavet cupcakes med royal iceing, og chokosmørcreme med lidt mindre smør mere choko og mere floormelis end opskriften siger..

Anmeld

10. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Heidi-Godsk skriver:

Jeg har både lavet cupcakes med royal iceing, og chokosmørcreme med lidt mindre smør mere choko og mere floormelis end opskriften siger..

Jeg må se om jeg ikke kan få tid til at øve tylle-teknik i juleferien

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.